האח הגדול 8 - חיים שועי

האח הגדול 8 – אסקפיזם

דצמבר 21, 2016 12:37 am מאת

עד אחרי הצבא לא קראתי חדשות והייתי אסקפיסט טהור. לא עניין אותי מה קורה בעולם, לא עניין אותי אותי מה קורה בישראל. לא רציתי לשמוע על הדברים הרעים שקורים כל עוד לא הייתה להם נגיעה ישירה אלי. ואז התחלתי לעבוד בפורטל תוכן ונאלצתי להיות מעודכן במה שקורה מסביבי. גיליתי עולם חדש שבאופן עקיף דווקא כן משפיע עלי ומצאתי את עצמי מפתח דעות חדשות על נושאים שלא נגעו אלי ישירות. מאז עזבתי את אותו פורטל תוכן ומצאתי את עצמי שוב לוקח צעד אחורה ופחות קורא חדשות, אבל לא התנתקתי לחלוטין ואני כן יודע מה קורה מסביבי.

מצד אחד בית האח הגדול אמור להיות "אסקפיסטי", אבל מצד שני הכניסו לשם אנשים עם דעות פוליטיות מוחצנות ומוצקות ואפילו הדגישו אותם בתעודות הזהות. אז איך זה שבפרק של כמעט שעתיים, שהיה אמור לסכם בסה"כ 48 שעות, בחרו להעלים כל אזכור לשיחות הפוליטיות המעניינות, הריבים והקונפליקטים שהתגלעו בבית? יאללה מעלימים.

האח הגדול 8 - שם ברדוגו

שם – לא יודע להתווכח

אז מה לא הראו לנו?

הנה רשימה קצרה וחלקית מאוד של מיני ויכוחים/מיני קונפליקטים שפשוט התעלמו מהם בפרק הנוכחי. אני לא אומר שכולם היו ממש מעניינים, אבל הם בהחלט היו מעניינים יותר ממה ששודר ולכל הפחות היו שווים אזכור.

  1. לא הראו לנו את דן ושם דנים בנושא "האדם הלבן שהורס כל מקום שהוא מגיע אליו" (כשאנדל תומך פה ושם בשם ותהילה מנסה להיכנס באמצע הדיון עם עמדה ימנית מאוד). האמת שלקרוא לזה דיון זו קצת בדיחה כי דן, באמת ניסה להקשיב ולענות לעניין בעוד שם בעיקר צווח, ביטל את הדעות של דן כשטויות וניסה להראות כאילו הוא מבין יותר מכולם בתחום. בכל פעם שהגיע לנקודה שלא היה לו מה לענות עליה הוא פשוט טמן את ראשו בין ידיו ונאנח כאילו הוא מיואש מלהסביר דברים ברורים מאליהם לילדים קטנים.
    כך או כך עלו במהלך השיחה כמה וכמה נושאים מעניינים ולמרות שהעורך של השידור החי בחר כמה פעמים  לעזוב את הוויכוח בשיאו כדי להראות את הנסט או שיחות משעממות אחרות, עדיין היה אפשר ליהנות משיחה שהייתה ברובה אינטליגנטית.
  2. לא הראו לנו איך בשיחה על דונלד טראמפ מול הילרי קלינטון תהילה הזכירה את המילה "כושי" מה שגרם לשם להקים קול צעקה ולהתסיס את אנדל שכמעט ולא הבחין בזה. אנדל נראה פגוע אבל זה לא התפתח לריב רציני במיוחד ואחרי כמה דק' זה עבר, מלבד את תהילה שבמשך שעה אח"כ תהתה אם היא צריכה ללכת ולהתנצל שוב בפני אנדל.
  3. שם ותהילה פצחו בדיון על מקומה של האישה בדת. שם כמובן היה מאו אנטי-דת וטען שהדת מתייחסת אל האישה כרכוש. תהילה מלמלה את הסיסמאות על כך שהדת מאוד מעריכה נשים ומתייחסת אליהן בכבוד. אף אחד מהם לא נתן טיעון מנצח והדיון נמוג לאטו, אבל גם כאן ניתן היה לאמוד על אופי האנשים ואיך שם מבטל את דעות האחר בצורה מעליבה. תהילה אף טרחה להגיד לו את זה בפניו, שהוא צועק ותוקף. הוא בתגובה אמר שהוא מרוקאי וככה הוא מתווכח.
  4. שם ודן הגיעו איכשהו לוויכוח עדתי שבו שם טען שמחקו לו את הזהות. שהוא מרוקאי שסבא לו היה בחצר של המלך (יש אחד שסבא שלו לא היה בחצר של המלך?) שהלך עם גלביה ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר ושדן הוא אשכנזי פריבילג  שלא יכול להבין את מה שעובר עליו. דן ניסה לומר שהסבא שלו היה בשואה מה שגרר משם את התגובה "אז מה?".

וכל אלו היו רק בלילה הראשון, את היום השני פספסתי ברובו עקב הפסקת חשמל ארוכה אבל הבנתי שהדיונים האלה נמשכו גם לשם. המסקנות שהגעתי אליהן בינתיים – שם לא יודע להתווכח אבל אוהב להתנשא. אנדל אוצר בתוכו הרבה מרמור שיתפרץ לדעתי בשלב מסוים. שדן יודע להתווכח וחבל שאין שם מישהו ברמה של סער סקלי שהיה יכול לדבר איתו בכיף ולעניין.

אז מה כן הראו לנו?

  1. את כל כניסת הדיירים שראינו אתמול רק מתוך הבית. שזה מאוד מעניין כי זכינו לשמוע את כוכב מספרת שהיא "אמא של חיים" עוד שמונים פעם.
  2. שיש משימה סודית, שחלק מהדיירים עלו על זה שזו משימה סודית, שהדיירים מהמשימה הסודית מדברים על המשימה הסודית ועושים טעויות שגורמות לכך ששאר הדיירים עוד יותר עולים על זה שזו משימה סודית.
  3. שיש אנשים נוחרים העונה (שזה מאוד מעניין כי בעונות קודמות לא היו…)ושמדבקות לאף עובדות.

וכך בוזבזו שעתיים מהחיים על מריחת הזמן הגדולה בהיסטוריה של העונה השמינית של האח הגדול. אני מקווה שהיא תישאר כזאת.

האח הגדול 8 - כוכב פרי

כוכב – אמא של חיים

בקטנה

  • 90% מהתכנית התרכזה בבן אדם אחד – חמימו. אפילו את השגיאות שלו הדגישו יותר מאת השגיאות של בת זוגו למשימה… מה שמה? אה!! "אמא של חיים". עכשיו בואו ננסה לנחש את מי יורם זק רוצה לקדם העונה.
  • מבחינה רומנטית נראה שעדן בוחנת את השטח עם דן ועם אנדל.  בינתיים לא זיהיתי רומנים מתפתחים אחרים.
  • המשימה הסודית ככל הנראה כן תסתיים בהצלחה ובחסינות מהדחה לפייבוריט של זק ולשותפיו למשימה כי למרות שברור לכולם שכוכב היא לא "אמא של חיים", אני בספק שהם ינחשו שהיא ושמוליק הם הזוג האמיתי בבית.
  • משימת התקציב הולכת להפוך את הבית לארץ עוץ. חמימו ו"אמא של חיים" יהיו דורותי וטוטו שיצטרכו לחלק תפקידים לשאר הדיירים (4 אריות, 4 דחלילים, 4 אנשי פח ומכשפה טובה) ולצבוע את דרך הלבנים הצהובות. כמו כן הם יחויבו להישאר ביחד כל המשימה.

שווה ציטוט

  • "אני אמא של חיים, אני אמא של חיים, אני אמא של חיים"
    כוכב יודעת שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא הופך לכאב ראש.
  • "אני לא בא להתווכח איתך על מיטה"
    אנדל… בא להתווכח עם אסתר על מיטה.
  •  "יש ציץ? הכל עומד? הכל פיקס?"
    חזי מפגין יותר מדי התעניינות.
  • "היום זה לגיטימי להתגרש"
    אנדל מגדיר את כל הגירושים בעבר כלא לגיטימיים.
  • "בוקר טוב אמא!!!"
    חמימו…
  • "היא לא אמיתית כמו גבינה צהובה"
    חמימו…
  • "מדבקה זו, שאנו שמים, משהו משהו"
    חמימו!!!

ולסיום סיומת

בינתיים בפורומים הפייבוריט המסתמן כרגע הוא דווקא אביחי. מבחינתי בינתיים אין פייבוריט אמיתי. שני, שסומנה כמועמדת להיות פייבוריטית די נעלמה לי ב3 הימים שהיו ואף אחד אחר לא התבלט לטובה. אם אני ממש חייב לבחור אז אני מתלבט בין דן לאביחי ששניהם הוכיחו את עצמם שבחורים שקולים שמסוגלים לנהל שיחה עניינית ומעניינת. נראה מה יקרה בהמשך.

תגיות:, , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *