האח הגדול 8 - עדן סבן ואנדל קבדה

האח הגדול 8 – ניצחנו

מרץ 9, 2017 6:42 pm מאת

לאכול, לעבוד לישון, לא בהכרח בסדר הזה. לכתוב פוסט על האח הגדול? בשביל זה צריך לוותר על חלק מהזמן של אחד מהשלושה האלה, ואיכשהו תמיד זה יוצא על חשבון זמן שינה (אז תסלחו לי על העיכוב ביומיים [או יותר] ועל שגיאות ההקלדה המביכות שבטח יתגלו לאורך כל הטקסט הזה). לפחות הייתה הדחה כפולה ויש על מה לכתוב. יאללה מספידים.

הספד לעדן ואנדל (זוג שיצא ביחד מקבל הספד משותף)

לא ראיתי את זה מגיע. זאת אומרת, עדן כן הייתה אחת מהשלושה שחשבתי שאולי יודחו אבל לא חשבתי שזה יהיה לפני ג'ודי. בטח שלא חשבתי שג'ודי תשרוד את ההדחה.

זה לא שעדן הייתה משעממת כל העונה. היא הייתה משעשעת, היא הייתה מקסימה, היא הייתה רכלנית, אבל יותר מהכל היא הייתה אוהבת. לטענתה היא לא תכננה להיות בזוגיות בבית האח, אבל היא הייתה הראשונה שמצאה לה בן זוג והיחידה שעשתה את זה פעמיים.

לכל אדם יש ערכים שחשובים לו  יותר מהכל ואני חושב שאצל עדן מדובר באהבה ומשפחה. אפשר היה לראות את זה כשאמא שלה באה לביקור והיא כמעט שברה את הדלת בשביל לתת לה חיבוק. ואפשר היה לראות את זה אפילו יותר במשימת  הארוחה באוויר, כשהיא לא ראתה בעיניים ופחות או יותר הכריחה אנשים לאכול דברים מזוויעים בשביל שהדיירים האחרים יזכו לראות ולדבר עם המשפחות שלהם.

אני לא אגיד שהיא הייתה הדיירת הכי מעניינת בבית, אבל היא בהחלט תחסר.

את אנדל לא חיבבתי בתחילת הדרך. הוא נראה לי מרוחק, מתחכם ומסתיר משהו. וגם מה זה הקטע של לבקש מההפקה להשאיר את הדלת פתוחה כדי שיוכל לרוץ ולהתעלם מהקהל? אבל אם הזמן למדתי לחבב אותו.

אז נכון הוא קילל בלי הפסקה (קצת פחות בסוף), ולקח לו הרבה זמן להיפתח אבל הוא ידע להיות חבר ואם כל השטויות שהוא אמר היו אמיתיות ולא הצגה, אז הוא גם למד להאמין באהבה.

סביר להניח שבכל עונה אחרת הרומן שלו עם עדן היה מביא אותו ואותה עד הגמר, אבל לצערם העונה הזאת היתה רווית רומנים (ופרידות, וקנאה, ועוד רומנים), אז קו העלילה שלהם נעצר טרם זמנו. מי יודע, אולי זה באמת ימשיך מחוץ לבית האח. אחרי הכל הייתי בטוח שדני ואליאב זה סתם, ושעומרי וקסניה זה סתם והנה, יש חיים אחרי האח הגדול. אז שיהיה להם בהצלחה.

האח הגדול 8 - שרון גל

דבשת? איזו דבשת?

על כבוד וויכוחים

"כשתלמד לכבד אני אשמח לשבת איתך" אמר שרון לאנדל. זה היה אחרי שאנדל לא הפסיק לכנות אותו בכינויים כמו "גזען" ו"הדגל של הגזענות", ואני לחלוטין מסכים עם שרון – זו לא דרך לנהל ויכוח. להתחיל ויכוח רק על מנת להקטין את הצד השני מבלי להתייחס למה שהוא אומר, בלי שום מטרה מלבד לתקוף, בלי שום כבוד בסיסי לצד השני זה מיותר, זה מגעיל וזה נוגד את עצם המהות של המילה ויכוח. כאשר שומעים אנשים עם עמדות שונות מדברים אחד לשני בכבוד, אפשר ליהנות מהצגת הטיעונים של שני הצדדים, אפשר להבין מאיפה מגיעים שני הצדדים ואפשר להגיע למסקנות מושכלות על בסיס מה שנאמר. כאשר שומעים, לעומת זאת, אנשים מתווכחים כמו שאנדל התווכח, שומעים רק צד אחד ומה שבד"כ משיגים מזה, זה שכל אחד מתבצר בעמדתו וכל התהליך הוא בעצם מיותר.

אבל, אם נלך כמה שבועות אחורה (שבועיים? יותר?) ל"ויכוח" שהיה לשרון גל עם שם, נוכל לראות את אותו דבר בדיוק, רק שהפעם שרון הוא זה שתוקף בכינויים ומתעלם לחלוטין ממה שהצד השני (שם) אומר. ומה שיותר מעצבן אותי מאנשים שלא יודעים להתווכח, אלו אנשים שמחילים מוסר אחד על אחרים ומוסר אחר על עצמם. אין לזה קשר לימין או שמאל (את אותן טענות הפניתי באחת העונות הקודמות כלפי אורטל בן דיין) , יש לזה קשר לאנשים שלא רואים את הדבשת שלהם, אבל כן רואים דבשות על כל האחרים. יש הרבה דברים שבגללם אני לא אוהב את שרון גל מחוץ לבית האח הגדול, אבל בתוך בית האח הגדול זו הסיבה העיקרית.

בקטנה

  • איך שאני רואה את זה, שני יודעת לחלק את השימוש בחפצים שלה לאורך זמן ואנשים יודעים לנצל את זה. בין אם מדובר בטבק שהיא מעשנת בקצב איטי יותר כך שיישאר לה לאורך כל תקופת התקציב ובין אם מדובר בחלב הסויה, היא יודעת לתקצב את השימוש שלה בו כדי שיספיק לה. הבעיה היא ששאר הדיירים לא יודעים לתקצב את עצמם ואז הם באים להשתמש במה שהיא תקצבה לעצמה וכועסים עליה כשהיא אומרת להם שזה לא לעניין. מבחינתי היא לא יכלה להיות יותר צודקת.
  • משימת הארוחה בשחקים – לא ידעתי שאנשים יכולים להיות כאלה נחנחים. אז נכון, רגל קרושה זה לא טעים, אבל זה לא סוף העולם (אכלתי בעבר, באמת לא משהו). ובצל? כמה קשה לאכול בצל בלי כלום? (ואכלתי בעבר), על זה לפסול?. מה שכן, אם הייתי מקבל את מנת השף לא הייתי מוותר עליה.
  • אני תוהה, אם עושים העונה מבט לאחור לדברים שקרו בעונות קודמות, למה לא עשו לאורנה את מה שעשו לאלירז והראו לה שידור חי מהחתונה של אחותה.
  • בגדול, עם כל הקנסות שהדיירים עושים כל שבוע, נראה לי שהם יכולים (במשימות שהן רק על תקציב) פשוט לפסול את המשימה מראש. ככה או ככה בסוף הם נשארים עם תקציב בסיסי בלבד.
  • ושוב אני אשאל – מה הקטע של בני המשפחה לרמוז לדיירים עם שמות קוד כמו "דלילה ושמשון" במקום להגיד להם את מה שיש להם להגיד בלי להתפלפל. גם ככה הם תמיד אומרים את זה רגע לפני שהם עוזבים אז מה כבר ההפקה יכולה לעשות? לחזור בזמן ולמנוע מהם מלהגיד את זה?
  • הגמר אמור להיות ב 28.3. זה אומר שיש עוד 2 ימי שלישי (ימי הדחה) ונותרו עוד 4 דיירים להדיח. אז מה? הולכות להיות עוד שתי הדחות כפולות? הדחה רגילה והדחה משולשת? הדחה בהפתעה באחד מימי א'?
  • כל הקטע של הקנאה שמציגות אורנה ומעיין קצת מפחיד אותי. חשבתי ששני בתחילת העונה הראתה קנאה אבל עכשיו אני מבין למה שני התכוונה כשאמרה שהיא לא כמו הבחורות האלה.
  • רק להבהיר, זה לא ששני חזרה להיות פייבוריטית שלי, היא מתנהגת לאחרונה מתחת לכל ביקורת לטעמי. אולי זה בגלל שהיא מרגישה שהיא לבד שוב (למרות שיש לה את עומר) ואולי היא מרגישה דווקא ביטחון בגלל שהיא קיבלה מספיק רמזים לזה שהיא חזקה בחוץ, אבל הדרמטיות שלה עלתה מדרגה וזה הפך להיות מציק.
האח הגדול 8 - שני גולדשטיין

מה דלילה? תגידי מעיין!

שווה ציטוט

  • "כשתלמד לכבד אני אשמח לשבת איתך"
    שרון פוסל במומו
  • "היום תורי לזרוק על כולם פה זין"
    שני קבעה תור מראש בכל יום שני
  • "שמתי מסקרה, כדי שאני לא אבכה"
    אמא של שני מתכננת מראש
  • "היה עדיף שהוא יהיה בבית"
    הבת של שרון אמרה את מה שאני חושב
  • "אורנה דנינו ומעיין אשכנזי, מתסכול יצאו מהארון בבית האח הגדול"
    מעיין מראה מה היא חושבת על בני הזוג שלהן
  • "דן, נא לא לשחק עם הכדור הדמיוני בבית"
    האח הגדול רואה הכל
  • "אם את תצאי, אני יוצא איתך גם"
    עומר לוקח הימור
  • "כאילו, הקאתי את מחסום החוצה"
    מעיין בשיטת הרזיה חדשה
  • "אנחנו רוצים לסיים את הדרך שלנו פה ביחד"
    עדן חוזה את העתיד
  • "אלוהים אני נודרת נדר לשמור שבת עד סוף העונה לפחות"
    עדן, לא מפחדת מהתחייבויות… קצרות טווח

ולסיום סיומת

אחד הדברים הכיפיים בלכתוב פוסט באיחור של יומיים זה שזכיתי לראות חלק מהמשימה של זיגי בינתיים. הכי נהניתי מזה ששרון ושאר הדיירים נאלצו לשבת ולא לזוז בזמן שאורטל בן דיין ואלדד יניב עשו להם חוג בית. היה אפשר לראות את שרון מתחרפן מזה שהוא לא יכול להגיב (ואלדד פחות או יותר צרח עליו שהוא עזב את אלאור לבד). אין מה להגיד, המשימה של זיגי הייתה אחת הטובות שהיו לאורך העונות.

תגיות:, , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *