האח הגדול 8 - ג'ודי עמר

האח הגדול 8 – עוד מעט

מרץ 16, 2017 12:35 pm מאת

נותרו עוד פחות משבועיים עד לגמר, בשלב הזה אני בד"כ מתחיל להתרגש, להתכונן, לתכנן את הפוסטים של הסיום. העונה זה לא קורה. היו עונות כאלה בעבר וגם בהן לא היה אכפת לי מי ינצח, ואני לא אתבאס לגבי מי שיפסיד. איכשהו, למרות ההתחלה המבטיחה, לא הייתה העונה אף דמות עם מספיק מעלות טובות כדי שאוכל להתעלם מהחסרונות שלה. לא הייתה העונה אף עלילה מספיק מעניינת כדי שאני ארגיש מחויב לבחור צד. באמת, אפילו את הפוסטים של העונה אני כותב באיחור (ורק אחד לשבוע לאחרונה) בגלל שאני צריך להכריח את עצמי למצוא איזושהי זווית לכתוב עליה.  יאללה מספידים.

הספד לג'ודי

ג'ודי נכנסה אל הבית עם מטרה מוצהרת ומאוד לא נחמדה שמהר מאוד התבררה כחסרת סיכוי. ה"רומן" שהיא חוותה עם אביחי מחוץ לכותלי בית האח היה כנראה יותר מצידה מאשר מצידו (אלא אם הוא משקר… מה שדי יכול להיות). אני שמח בשבילה שזה התפוצץ לה בפנים כי ככה במקום להיות ה"רעה" היא הפכה להיות ה"קורבן" של הנסיבות והעובדה שהיא ויתרה כל כך מהר על הנרטיב שאיתו היא נכנסה נתן לצופים אפשרות לראות אותה כמישהי אחרת.

ולמרות זאת, ולמרות ההתוודות שלה על החיים כאאוטסיידרית, היא עדיין הייתה דיירת חדשה. לא הספקנו להכיר אותה ממש וההדחות שנותרו הם מול מתמודדים שכבר צברו לעצמם עדת מסמסים. עצם זה שהיא ניצחה את עדן ואנדל כנראה נבע מהצבעות של אוהדים של מתמודד אחר שרצו להדיח אותם, יותר מאשר בעקבות הצבעות בעדה.

בסופו של דבר, היא הייתה רענון נחמד לעונה שדי דשדשה במקום.

האח הגדול 8 - דן רושנסקי

אידיאולוגיה קונסיסטנטית

את מי הייתי רוצה בגמר?

כמו שכתבתי בהקדמה, אין שום מתמודד שאני ממש רוצה שיזכה או מתמודד שאני ממש רוצה שאפסיד, אבל כן יש מתמודדים שלמדתי לחבב יותר מאחרים.

דן, למשל, נמצא בראש הרשימה שלי. אנשים אומרים שהוא חסר אופי, שהוא מזגזג, שאין לו דעות. אבל אחד הדברים שדן אמר מההתחלה הוא שמבחינתו הוא אתאיסט ולכן ע"פ אמונתו הוא לא מוגבל והוא יכול לעשות מה שהוא מרגיש נכון. דווקא מהבחינה הזאת הוא היה בין האנשים הכי קונסיסטנטים באידיאולוגיה שלהם. הוא מספיק בטוח בחוסר האמונה שלו שאין לו בעיה לכבד את האמונה של האחרים. הוא מספיק בטוח במוסר שלו שבדיונים נפיצים הוא בערך היחיד שמקשיב לשני הצדדים, לא נתפס לסיסמאות, ומשנה את דעתו אם העובדות דורשות את זה.
אולי דווקא בגלל זה ביאס אותי שהוא מצא את עצמו דווקא עם אורנה שמבחינתי מסמלת בדיוק את ההפך ממנו. אם הייתי חושב שיש שם אהבה אמיתית לא הייתי אומר על זה כלום אבל ככל שעובר הזמן זה נראה פחות ופחות אמין. בשיחה שלהם לגבי העתיד אחרי האח הוא ממש ניסה להתחמק מלדבר ברצינות והפעם כשהיא חזרה מההדחה היה סוג של מבט מבואס על הפנים שלו. לדעתי הוא מאמין שהוא נשאר בבית בגלל הרומן ואולי הוא חושב שאין לו מה להציע חוץ מזה. זו הסיבה כנראה שאחרי שנפרד משני הוא מיד חיפש מישהי לריבאונד ואורנה הייתה כנראה הבחירה הסבירה היחידה מבחינתו (ומאחר וגם היא הייתה באותו מצב היא קפצה על זה). אם היה בוחר להפסיק את הפארסה הזאת ולהישאר סינגל לסוף העונה, הייתי מעריך אותו יותר.

גם עומר מיקם את עצמו בין 5 המובילים שלי. הוא נכנס בתור בן זוג לשני וברור לו לחלוטין שזו המטרה שלו העונה. הוא לא מנסה לנצח ואין לו אשליות שזה אפשרי בכלל. הוא שם כדי להיות מוכר יותר בארץ, וליהנות מהחוויה עד כמה שאפשר. הוא עלה גבוה אצלי ברשימה בגלל שלמרות שהוא מיקם את עצמו בנישה של ה"בן זוג" התומך, הוא לא חשש להגיד לה את דעתו כשחשב שהיא הגזימה ולא ביטל את עצמו לחלוטין רק בשביל ה"תפקיד". אם נוסיף לזה את העובדה שהוא יוצא לא אחת נגד שרון גל (שמגלם את כל מה שאני לא סובל במתמודד ריאליטי בפרט ובאדם בכלל), אז בהחלט מגיע לו מקום של כבוד בגמר.

אז זו חמישיית הגמר שהייתי רוצה לראות: דן, שני, חמימו, עומר ומעיין

וזו חמישיית הגמר שאני מהמר שתהיה: שני, חמימו, מעיין, אביחי, שרון

בקטנה

  • אני בד"כ אוהב את ה"הפתעות" של זיגי אבל הקטע שבו הכניסו את הכתב/רכלן/אח-חורג לקרוא לדיירים (ובעיקר לאורנה) דברים רעים שהוא כתב עליהם היה פשוט מגעיל. בכלל, אני לא אוהב כתיבה שבכל מהותה היא צינית רק בשביל להיות רעה ובלי שום אמירה אמיתית, בתחילת הבלוג הזה (עוד כשהיה בתפוז) בעונה הראשונה של האח עוד ניסיתי להיות מצחיק וציני. איפשהו באמצע העונה הבנתי שזה לא אני והתחלתי לכתוב מה שאני באמת חושב. אז נכון, סביר להניח שזה עלה לי בקוראים שרק מחפשים לקרוא ירידות על האנשים שהם רואים בטלוויזיה, אבל לפחות אני מרגיש טוב עם עצמי.
    לכתוב ביקורת זה לא אומר בהכרח לכתוב דברים רעים.
  • חשבתי שכמו שהאח צבע לבנה אחת במג'נטה, גם אני אחליף את הצבע של הבלוג למג'נטה. אבל אז נזכרתי שבמקור חמימו אמר "ירוק מג'נטה" אז טכנית הבלוג שלי תואם יותר את מה שככל הנראה עבר לו בראש.
  • מה שמזכיר לי שהעונה התחילה עם "אמא של חיים" ולקראת סיום קיבלנו עוד פעם את אמא של חיים.
  • את "חוג הבית" של אב"ד ואלדד ראיתי בשידור חי וכמו תמיד כשאני רואה משהו בשידור חי אני נדהם מכמה צריך לקצץ מזה בשביל שזה ייכנס לשידור. לא הראו את הצעקות של אלדד לשרון "אתה נטשת אותו", לא הראו את אב"ד מסתייגת מההתנפלות על אלאור, לא הראו שאלדד משום מה ממש התעקש להיצמד למשפט של שרון על ציונות וגזענות ולא להבין את המשמעות שעמדה מאחוריו. אם אני הייתי עורך את הקטע הזה הייתי עורך אותו קצת אחרת.
  • אביחי ממש התבאס שלא עשו ממנו דמות בארץ נהדרת. אני תוהה אם זה בגלל שהוא ממש רצה לראות איך יצחקו עליו או בגלל שהוא מבין שאם ארץ נהדרת לא חשבו שהוא מעניין מספיק, הסיכוי שלו לזכות כנראה נמוך יותר ממה שהוא העריך במקור.
  • כמו שכתבתי בפעם שעברה שזיגי הופיע על מסכינו – ההתרגשות של הדיירים משיחה עם בובה בדמות חייזר שהמשפטים שלה ב 90% מתוסרטים, רק מראה עד כמה הם נואשים למשהו שיקרה. הם כל כך משועממים שם שהם ינצלו כל סיבה ואפילו הכי קטנה לשבירת שגרה וכך יצא לנו לראות אנשים באמת מתרגשים מזה שההפקה העלתה מסוק עם קריאה פיקטיבית לבובה לחזור הביתה.
  • אחרי תכנית שלמה שבה הראו כל מיני קטעים מנקודת המבט של זיגי (המצלמה שבאף), פתאום קלטתי – החיים של אנשים בגובה של מי שמשחק את זיגי זה להסתכל כל הזמן על ישבנים ומפשעות של אנשים.
האח הגדול 8 - זיגי

חיים מלאים במפשעות וישבנים

שווה ציטוט

  • "את הבאה בתור מותק"
    שרון לשני בתחזית הראשונה שלא התגשמה
  • "ככה נראה חייזר? אוריגינל?"
    חמימו כנראה חושב שזיגי הוא ירוק מג'נטה
  • "תחייך, תחייך, אסור לך אסור לך"
    אמא של חיים, כמו חמימו עצמו, נוטה לשבור משימות
  • "אתה קובייה קובייה כמו שוקולד פרה אתה עובד. עשית ממני לגו היום"
    חמימו מונה את כל הדברים שהוא מכיר שמתפרקים
  • "מסוק זה כמו חללית של בני אדם"
    דן יודע להסביר חייזרית
  • "עשו אותך קצת סאדו מאזו"
    שני לאורנה….. קצת?
  • "השמאלנים נוהרים לאסמסים"
    שרון עושה מצחיק ועצוב ביחד

ולסיום סיומת

ביומיים האחרונים אחרי התכנית לא היה לי זמן לכתוב או להסתכל על השידור החי, אבל הבנתי מסיום התכנית שעושים להם את משימת הרדיו שהייתה משימה די נחמדה.

יש עוד 3 אנשים להדיח. אני תוהה אם ידיחו את כולם ביום שלישי? אחד בראשון ושניים בשלישי? אחד בראשון, שני בשלישי ושלישי בראשון הבא? יאללה שייגמר כבר.

תגיות:, , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *