האח הגדול 9 - אינה סטיוארט

האח הגדול 9 – אנחנו לא הצעצוע שלכם

מאי 15, 2018 10:10 am מאת

כצפוי, הזמן הפנוי שיש לי בתקופה האחרונה לא מאפשר לי לכתוב פוסט על כל פרק ואני נאלץ הפעם לכתוב על שני פרקים יחד. אבל לפחות הספקתי לצפות באירוויזיון ולראות את נטע המלכה מקרקרת את דרכה אל הנצחון ואת דרכו של האירוויזיון בשנה הבאה לירושלים(?). באח הגדול לעומת זאת הדיירים מצליחים לנחש מי קיבל את המשימה הסודית ובזכות יכולת ההבחנה הנהדרת שלהם הם מפסידים את התקציב ונאלצים להסתפק בתקציב בסיסי בלבד. זהו טעמה המתוק של ההצלחה… יאללה ממשיכים.

האח הגדול 9 - אילן קורן

אם היה לו חוש שישי הוא היה יודע שהם לא יצליחו במשימה

המשימה הלא כל כך סודית

אחרי שאילן קיבל משימה סודית לגרום לדיירים  לחשוב שיש לו חוש שישי, האחות הגדולה הפתיעה אותו וחשפה אותו בפני הדיירים של הכניסה הראשונה ואז גילתה שהמשימה היא בעצם של כולם והם צריכים לשכנע את דיירי הכניסה השניה  שלאילן יש כוחות. מסובל שלא לצורך? כן. יותר טוב ממה שחשבתי שהמשימה הזאת תהיה? בהחלט.

מה שלא הראו לגבי המשימה, זה שדיירי הכניסה הראשונה השתמשו בטקטיקה חביבה של להפיץ שמועה שדייר אחר משקר (איכשהו שכחתי מה היתה השמועה ולגבי מי, נראה לי שזה היה על רועי) בשביל שהדיירי הכניסה השניה ינקבו בשמו, אבל האחות הגדולה דפקה להם את התוכנית כשנתנה לדיירי הכניסה השניה לבחור מתוך 4 אופציות בלבד שאף אחת מהן לא היתה השמועה המדוברת.

הרושם הלא כל כך ראשוני

ההעמדה הראשונה להדחה התבססה על רושם ראשוני (או לא כל כך ראשוני במקרה של אינה ורועי) ואינה חטפה מכל הכיוונים. לו אני הייתי היא, הייתי אומר "נו מילא, רושם ראשוני" אבל כנראה שזו הסיבה שהיא שם ואני כאן כותב כי אינה פרצה בדמעות בהתאם להתנהלות הדרמטית שהפגינה מרגע שנכנסה. כאשר רועי ניסה לדבר איתה היא בכל פעם ברחה החוצה כדי לעשות סצנה לפני כולם במקום ב4 עיניים. האם היא באמת נפגעה ממנו? אולי כן, אבל ברור שהיא החליטה לנצל את זה לזמן מסך ולכן השתדלה שזה יהיה בולט ככל האפשר ויכלול כמה שיותר דיירים בו"ז.

אני עוד לא מתיימר לנסות להבין מה בדיוק עובר לכל הדיירים בראש. עוד לא עבר מספיק זמן בשביל לעמוד על האופי שלהם ולהתחיל לפתוח תיאוריות, אבל אני ארשה לעצמי בכל זאת – אינה היא דרמטית ברמה של אביבית בר זוהר (אולי טיפה פחות, נגלה את זה אם היא אי פעם תרצה תוספות לשיער ותתחנן עבורן), וכמו הרבה אנשים כאלה היא מנסה לסחוט מכל סיטואציה את מירב הרגש מהאנשים הסובבים אותה. זו הסיבה שהיא לא אמרה לרועי מה הפריעה לה ישירות אלא גרמה לו לחלוב את זה ממנה אות אות. זו גם הסיבה שהיא לא השלימה את השיחה ב4 עיניים. למה לה לשאוב אנרגיה רק מאדם אחד שהיא כבר מכירה כשהיא יכולה לצרף את כל הבית וללכוד תוך כדי כך אנשים חדשים לשאוב מהם אנרגיה (סמואל כרגע הוא המשאב העיקרי). אלא אם היא תוכיח אחרת, אינה מבחינתי היא עלוקה רגשית ולהיות לכוד בבית עם עלוקה רגשית זה מתכון בטוח לעייפות, דכאון וייאוש ואני מהמר שבתקופה הקרובה נראה שסמואל ואחרים יתחילו להבין את זה ולהתרחק ממנה.

האח הגדול 9 - אינה סטיוארט

שואבת אנרגיה מקצועית

הרומנים הלא כל כך רומנטיים

על סמואל ואינה כבר כתבתי אז אני אקדיש את הפסקה הזאת לישראל. אותו ישראל שקשה למצוא רגע בשידור שהוא לא מלטף בחורה או שתיים.  אותו ישראל שאין לי מושג למה אנשים מכנים אותו חתיך, אני פשוט לא רואה את זה. אותו ישראל שברגע שדוחקים אותו לפינה יוצא ממנו קצת הערס (כפי הוא אמר). אותו ישראל נמצא בסוג של רומן לא ברור עם תמי, אבל יחד עם זאת הוא לא.

קשה לי להבין את המשחק שלו בבית. האם הוא רוצה להיות פלרטטן הזה שמשחק עם כולן אבל לא נכנס לקשר עמוק עם אף אחת? או שהוא רוצה  לפתח קשר רציני? כי כרגע זה נראה כאילו הוא משחק על שני העולמות ואני לא יודע איך הוא יצליח להמשיך כך לאורך זמן. אני לא בטוח שהוא בעצמו החליט לאיזה כיוון הוא רוצה ללכת העונה. כרגע, הגישה הזאת של לא להחליט עוד עובדת לו אבל אני מהמר שבשלב מסויים תמי תרצה יותר או כלום, ואז הוא יצטרך לבחור. בסופו של דבר, גם אנחנו הצופים אוהבים כשדייר עושה דרך מסויימת ולא נשאר במקום.

הערבייה הלא כל כך מחבלת

לירז הכניסה את עצמה לסיטואציה לא לעניין. דווקא ברגע ששמס בוכה מגעגועים לבית ותוהה בעצמה לגבי איך יקבלו את מה שהיא עושה באח, בחרה לירז להזכיר שהיא ימנית ושפחות או יותר כל הערבים חוץ משמס מחבלים (טוב, לא כל הערבים, אבל הרוב לטענתה). כבר כתבתי כאן בעונה הקודמת שהדעות שלי נוטות שמאלה ושאני משתדל שלא להתעסק בהן כאשר אני כותב על האח הגדול, אבל ההפקה מכריחה אותי בכך שהם מראים ויכוח שכזה במשדר המרכזי.

לירז סובלת ממה שאני מכנה "הטיית העצמי". היא משייכת את עצמה לקבוצה מסויימת (ישראלים יהודים) ולכן אוטומטית מניחה שלרוב הקבוצה הזאת יש את סולם הערכים שלה. מבחינתה המחבלים היהודים הם מעטים ואצל הערבים לעומת זאת כמעט כולם מחבלים. היא לא מסוגלת או לא מעוניינת לקבל את הטענה שגם אצל הערבים הרוב אינם מחבלים ואינם מעוניינים "להרוג את כל היהודים". לכן היא חייבת לראות בשמס את ה"אנומליה", אחרת כל תפיסת העולם שלה  תידרש לשינוי.

הדייר הלא כל כך בבית האח

לבקשת המתמודד הפסקה אודותיו הוסרה מהאתר

שווה ציטוט

  • "רגע, עכשיו מה שאנחנו מדברים זה ערבית?"
    אליאב דובר ערבית מלידה.
  • "אם ידחפו לך לגרון את האוכל הכי טוב בעולם, אתה תקיא אותו"
    ישראל חוזה מראש מה יקרא במשימות של אוכל.
  • "ערבייה עם כיסוי ראש וסכין ביד"
    שמס נותנת לעורכים של התוכנית רעיונות.
  • "אז מה היום הם יגרמו לנו לחייך?"
    מגי תוכנית אחת לפני שהיא ממררת בבכי בלי סיבה.
  • "למה אני צריכה לעבור את השטות הזאת?"
    אינה לא מתארת לעצמה איזה שטויות היא עוד עתידה לעבור.
  • "היה קונצנזוס"
    אינה מגדירה 7 אנשים מתוך 17 כקונצנזוס.
  • "חוץ מהלב וכאילו טוב, אין בי כלום"
    אינה טוענת שאין בה מוח.
  • "את יודעת שאת קוף, יכולים להגיד לך את לא קוף?"
    אליאב מצליח להעליב ולחזק במשפט אחד.
  • "אני דרקון, כי אני מיתולוגי"
    עופר שכטר דרקון, אבל דרקון גמד.
  • "יש, יאללה תוריד תחתונים"
    אורלי מנסה לנצל את רגע הגילוי של המקלחת.
  • "שיעשו שלום וזהו!"
    שמס… תכל'ס!

בקטנה

  • האתר של רשת בינתיים לא ממש עומד בציפיות שקשת העמידו לאורך העונות. השידור החי שעד אתמול עבד באופן סביר, התחיל היום ליפול כל כמה דק', וכאשר הוא כן פעל, השידור החי לא ממש היה חי. באמצע היום ראיתי שידור מאמצע הלילה. נכון לרגע זה השידור החי עובד כמו שצריך. אפשר רק לקוות שזה ימשיך ככה.
  • לבקשת מתמודד פסקה אודותיו הוסרה מהאתר
  • והתלונה הקבועה לגבי השידור החי – כמה צנזורה? אי אפשר לעקוב אחרי כלום. העורכים לא נותנים לאף שיחה להסתיים, תמיד באמצע עוברים לשיחה אחרת או לתמונה של בריכה דוממת (יותר בריכה מאשר שיחות). אני לא זוכר כמות כזו של צנזורים באף עונה של קשת וזה מעצבן. זה פוגם בהנאה של לצפות בשידור החי וגם בהבנה של מה שקורה בין הדיירים. אני אכתוב את הפסקה הזאת בכל שבוע עד שהם יירגעו עם זה.
  • ועם זאת, מילה טובה – ההנחיה של הפרק האחרון השתפרה עשרות מונים. הם לא ויתרו על בדיחות הקרש לחלוטין אבל כן הוריד את המינון לרמה שהיה כיף לשמוע אותן. ולמרות הלפסוסים של עופר שכטר, היה נחמד לראות את 3 המנחים מתחלקים בנטל ההנחיה. המשיכו ככה.
האח הגדול 9 - תמונת מסך מאתר רשת

רשת, תעדכנו כבר את האתר!

ולסיום סיומת

אני לא יודע אם יבטלו את ההעמדה להדחה (יש תקדימים לכאן ולכאן) אבל כרגע לפחות ההצבעה נמשכת והמועמדים הסופיים הם אינה, מירב, תמי, תומר, לירז ומריה.
הם לא הראו לנו מי העמיד את מי ולא הסבירו איך התווספו אנשים לרשימה. נקווה שיסבירו ויראו בתחילת הפרק הבא.
אה, וסוף סוף הולכת להיות משימה עם תפאורה והשקעה. יהיה אפשר להשוות בין ההפקות גם בתחום הזה 🙂 – ממה שאמרו בתוכנית, הדיירים יצטרכו להקים מושבה בחלל. זה נשמע לי כמו משימה של משאבים מעטים, חלוקה לא שוויונית של משימות  ובהחלט משהו שיעורר קצת את הבית.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *