האח הגדול 9 - אינה סטיוארט וסמואל חג'ג'

האח הגדול 9 – חיבוק של חברים

מאי 18, 2018 7:06 pm מאת

אם אני צריך לסכם את הפרק של יום רביעי במילה אחת, היא תהיה "נמרח". לא ברור לי איך כבר אחרי שבועיים מתחיל להמאס מהמתמודדים בבית. זה בד"כ קורה אחרי חודש-חודש וחצי, לא בהתחלה כשהכל טרי ורק לומדים להכיר אותם. יש שני גורמים עיקריים לזה (מלבד הדיירים עצמם), אבל נגיע לזה בפסקה נפרדת בהמשך, יאללה מפהקים.

לבקשת מתמודד, פסקה אודותיו הוסרה מהאתר

הספד לאינה

באמת שלא ציפיתי שאינה תודח ראשונה. ההימור שלי היה על מירב ועד לרגע הקראת השמות הייתי בטוח שצדקתי. גם הסקרים הראו את אותה תוצאה. אבל כמו בעבר – סקרים לחוץ וסמסים לחוד ואינה – הבחורה שהרושם הראשוני שלה גרם לדיירי הבית להעמיד אותה להדחה, כנראה שלא הצליח ליצור רושם ראשוני מוצלח גם בקרב קהל הצופים.

ואכן לאורך השבועיים שהיו היא בעיקר היתה דרמטית. וכשאני אומר דרמטית אני מתכוון לרמה של אביבית בר זוהר, רק עם פחות צ'ארם ופחות קלולס-יות. הרבה מהפעולות שהיא עשתה הרגישו מעושות או מוגזמות רק על מנת לקבל זמן מסך וכנראה (ואני אומר את זה בזהירות ומסייג) שקהל הצופים בישראל לומד לזהות את זה ומתחיל להמאס לו. יכול להיות גם שהעם לא קנה את הרומן המתפתח שלה עם סמואל שהתפתח קצת מהר מדי ואולי הגיע לסוג של רוויה.

כך או כך, אינה לא היתה כוס התה שלי ובאמת שאני לא עצוב על כך שעזבה. רק קצת מתבאס שההימור שלי על המודח הראשון שוב התברר כלא נכון.

האח הגדול 9 - אינה סטיוארט וסמואל חג'ג'

רושם ראשוני לא מוצלח

למה נמרח האח?

אז כמו שכתבתי בהתחלה, יש שני גורמים עיקריים לכך שהפרק נמרח והדיירים לא מייצרים עניין. הראשון הוא ההפקה והשני הוא האתר.

ההפקה הצליחה לגרום לדיירים להסתובב שבועיים בבית בלי משימה אמיתית. ולאלו שמזכירים את המשימה הסודית של אילן אני אגיב ב – אמרתי משימה אמיתית. המשימה של אילן לא הביאה את הדיירים לשום קצה, לשום מצב שמעורר תגובה רגשית מלבד איזה "וואו" קטן כשהוא סיפר להם משהו שהם לא ציפו שהוא ידע (טוב, אצל אורלי זה היה וואו גדול). המשימה לא יכולה לתפוס נתח משמעותי מהשידור ולכן התנהלות של הדיירים היתה צריכה למלא את שאר הזמן. אבל במקום שנראה שיחות מעניינות (והיו כאלה), התעסקו בעריכה בעיקר ביחסים הרומנטיים. זו שגיאה שחוזרת מדי עונה, אבל עכשיו כשהשיחות היו אמורות לתפוס נתח יותר משמעותי מהתוכנית זה הורגש פי כמה.
אני לא אומר שצריך להתעלם מהיחסיים ה"רומנטיים" שנוצרים בבית, אבל זה לא יכול להיות חזות הכל. כשבאמצע התוכנית ושוב מדברים על אינה וסמואל ואיך הם מרגישים ומה הם אומרים זה לזה, ואני מוצא את עצמי רוצה לעקור לעצמי את העיניים והאוזניים כי די! זה שימן מספיק טוב שהתעסקו עם זה יותר מדי בפרק אחד. באמת שהיה קשה לי להשאיר את העיניים פקוחות.

הסיבה השניה שהדיירים לא מייצרים עניין היא האתר של רשת (והנה הפסקה השבועית עד שיסדרו את זה) – בעבר כשהיו רגעים מתים במהלך ביום הייתי יכול לדפדף אחורה בזמן ולחפש שיחות מעניינות שנערכו לפני שעה, שעתיים, 24 שעות וכו'. לא הייתי צריך להיות באמת 24 שעות מול המחשב בשביל לא לפספס דבר. עכשיו כשהשידור לא מאפשר לחזור אחורה, אין לי אפשרות לחזור ולצפות בשיחות שפספסתי, לחפש תכנים של דיירים ספציפיים. במילים אחרות, בהנחה ואני לא 24/7 מול המסך, האתר כיום לא מאפשר לי להתחבר לדיירים כמו שפעם יכולתי. ואם אני לא מתחבר לדיירים בשידור החי, יהיה לי קשה יותר להתחבר אליהם ולהתעניין בהם במשדר המרכזי.
אבל לפחות הם נזכרו לסמן שמתמודד שעזב כבר לא בבית, אז אולי יש איזשהו שיפור מינורי…

בקטנה

  • לבקשת מתמודד פסקה אודותיו הוסרה מהאתר
  • ישראל החליט לקחת את היחסים עם תמי צעד אחד אחורה ולהשאר חברים. אני לא מאמין שזה יישאר ככה. זה נראה כאילו ישראל הרגיש שמתקדמים מהר מדי ונזכר שיש להם עוד עונה שלמה לייצר סיפור. האמת שאם זה באמת מחושב, זה מאוד חכם. להתחיל מהר כדי לתת טעימה מרומן ואז לקחת צעד אחורה ולהתקדם בקצב שיוכל להחזיק עונה שלמה. אם זה לא היה מחושב, זה עדיין חכם מצידו – רומנים שמתחילים מהר מדי נגמרים מהר מדי.
  • לא ממש עקבתי אחרי משימת המושבה על מאדים בשידור החי (אין זמן), אבל ממה שכן ראיתי, נראה שהשקיעו בתפאורה כמו בימים הטובים בקשת. הפכו להם את החצר  למושבה קטנה על חול אדום ויש להם גם חללית משל עצמם. אה, כן, הם צריכים ממש לבנות שם, עם מלט ואבנים, ואז מגיע "אסון טבע" וחצי ממה שהם בנו נהרס. זו לא משימה קלה – בטח שלא בשרב ששורר עכשיו.
  • לבקשת מתמודד פסקה אודותיו הוסרה מהאתר.
האח הגדול 9 - משימת מאדים

הפכו את החצר למאדים

שווה ציטוט

  • לבקשת מתמודד, פסקה אודותיו הוסרה מהאתר
  • "אין בה את העומק, אינטלקטואל מאוד מאוד גבוה"
    סמואל עושה לאינה "אביחי". לפחות הוא לא יצטרך להתמודד עם ההשלכות.
  • "קסלוסוביה" "אוקסצוסוביה"
    אורלי… מה?
  • "לחשוב מעייף יותר מלהתאמן"
    ישראל מסביר למה אני כל הזמן כל כך עייף.
  • "אני וסמואל בדוק נאשיונל ג'יאוגרפיק"
    אינה מבינה שלה ולסמואל אין יותר מדי רייטינג (בארץ..)
  • "בלקאאוט מהמילה שמח"
    אורלי…. מה?

ולסיום סיומת

הפורמט שבו רק לירון מראיינת את המודח/ת ואסי ועופר עומדים מאחורה, מושלם בעיני. ללירון יש נסיון בראיון אחד עד אחד ואסי ועופר רק היו הופכים את הראיון הזה לליצנות.
אינה  לא נראתה כל כך מרוצה מסרטון הסיום שלה, כנראה שהיא ציפתה להיות מוצגת בקצת יותר קטעים של כיף וצחוקים ופחות דרמות. ובאמת, בד"כ הקטע של ריקודים והשמחות שמגיע בסוף תופס כרבע מהסרטון, הפעם לדעתי זה תפס שמינית בערך.
אני מקווה שהפרק הקרוב יהיה פחות נמרח בגלל שיש משימה משמעותית יותר. נתראה אחרי הפרק הבא.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *