האח הגדול 9 - אורלי יחזקאל

האח הגדול 9 – לכולם יש יהלום

מאי 26, 2018 7:01 pm מאת

שבוע עמוס אחד שבו כמעט ולא היה לי זמן לראות את "האח הגדול" (לא נורא, השלמתי) ופתאום מתברר שהאחות הגדול פרשה/הופרשה, שמביאים במקומה אח גדול, ושבינתיים עד להחלפה, יש אחות גדולה זמנית שככל הנראה היא לא אחות רעה בכלל. עוד על זה בהמשך. יאללה מתחלפים.

האח הגדול 9 - אילן קורן

לא עצוב שעזב

הספד לאילן

הרושם הראשוני שלי מאילן, מלבד תעודת הזהות שבפרק הפתיחה, היתה שהוא "לא שומר מרחק". אני לא ממש זוכר מה נתן לי את הרושם הזה, אבל במשך השבוע הראשון זה היה הדבר העיקרי ששמתי לב אליו – איך שהוא צוחק צמוד לפנים של האדם שלידו כאילו כדי להדגיש את העובדה שזה צחוק (אני יודע שאם הייתי שם זה היה כל כך מפריע לי שהייתי בורח), איך שהוא מגיע כמעט לכל שיחה שמשודרת והופך לדובר המרכזי בה, איך שהוא יודע לרכל ולעקוץ בצורה שאנשים בבית לא שמים לב שזה מה שהוא עושה.

יחד עם זאת, כאשר הוא נדרש לקחת פיקוד הוא ידע לעשות את זה וגם אם הוא היה קצת "פיקודי" מדי, עדיין רוב האנשים הרגישו שהוא מוביל אותם כמו שצריך ולא יותר מדי בכפייה. כאשר הוא נדרש להשיא עצה למישהו הוא ידע לעשות את זה בלי להשמע מתנשא ובלי שהצד השני ירגיש שהוא חייב לו משהו. ואהבתי שהוא לא חשש להשמיע את הדעות הפוליטיות שלו גם כאשר ויכוחים הגיעו לטונים גבוהים.

לא עצוב לי על זה שאילן עזב. למען האמת אין מישהו מהדיירים שהתחברתי אליו מספיק בשביל שיהיה עצוב לי אם הוא יודח. אבל אני כן חושב שזה היה מוקדם מדי ושאילן היה יכול לייצר בהמשך מספיק נקודות עניין שאולי היו הופכות את התוכנית לטיפה יותר מעניינת.

על תיאומי הדחה ועמימות

מגי, שנבחרה להיות ראש הבית הראשונה (ראשת הבית? זה לא נשמע נכון), לא ממש זכתה לגלם את התפקיד. לכאורה, בתמורה לחסינות, היא היתה אמורה להעמיד מישהו להדחה באופן פומבי, אבל התפקיד והחסינות נלקחו ממנה כאשר האחות הגדולה ריכזה את כולם בסלון ונזפה בהם על תיאומי הדחות ועל שבירת החוקים של הבית שוב ושוב. זה היה יכול להסתיים מכאן, אבל במהלך כמעט "יורם זקי" במהותו, בחרה האחות להראות דוגמאות לאותם תיאומי הדחה/דיבורים על הדחות.

בואו נדבר קצת על החוק הזה שאוסר לדבר על הדחות ועל כמה שהוא בלתי אפשרי. אני מבין את הדרישה שלא לתאם הדחות – ההעמדה להדחה בבית האח צריכה להיות על בסיס חברות/קשרים אישיים ולא על בסיס אסטרטגיה. אבל היכולת לאכוף את החוק הזה כמעט לא קיימת. דיירים חכמים לא יגידו "העמדתי את XX להדחה" או "מחר מעמידים את YY". במקום זאת הם ידברו על כמה הם לא אוהבים את XX ו YY וגם אם זה יהיה זועק לעיניים ולאזניים שמדובר בתאום, זה לא חד משמעי וכאן האחות/העורכים צריכים לקבל החלטה סובייקטיבית – האם זה נחשב תיאום או לא. וכשיש ספק במצבים כאלה התשובה צריכה להיות לא.

יכול להיות שהדרישה הזאת עמומה בכוונה. יכול להיות שזה נועד בשביל שהאחות הגדולה תוכל לבחור אם להעניש או לא להעניש תיאומים שכאלה בהתאם לשיקולי עריכה ורייטינג. שהיא תוכל לאסוף מספיק "תיאומים" שכאלה ובתקופת רייטינג קשה פתאום לעמת את דיירי הבית ולהכניס עניין לשבוע משעמם (וכולנו יודעים שהאח הגדול במצב קשה מבחינת רייטינג). הרי האחות הגדולה יכלה פשוט  לומר להם שכולם מועמדים להדחה עקב תיאומים ועבירה על חוקי הבית (והדיירים יודעים גם יודעים שהם עברו בלי הכרה על החוקים), אבל היא (או מישהו מעליה בהפקה) בחרה להציג להם את ה"הוכחות" בשביל שתמי תראה את מה שתומר אמר עליה ויהיה להם עוד קצת חומר לתוכנית.

האח הגדול 9 - רועי רוטשילד

"לא אמרתי תמי"

על האחות שעזבה והאחות הנוכחית

אין לי תשובה חד משמעית אם האחות שעזבה (רווית ליאור-מנדל) פרשה מרצונה או ש"הפרישו" אותה. אני בספק אם אי פעם נקבל תשובה חד משמעית לזה. שמעי שמועות שאומרות שהיא עזבה כי לא נתנו לה את הכלים שהיא ביקשה בשביל להפוך את העונה למעניינת ושהגבילו אותה ממליון ואחת כיוונים תוך נסיון להפוך את העונה לסופר נקייה יותר מזו של קשת. מצד שני שמעתי שמועה שהיא זו שרצתה עונה סופר נקייה ודווקא בגלל שלחצו עליה  "ללכלך" יותר היא בחרה לפרוש. שמעתי שמועות שהיא לא רצתה להציג לדיירים את מה שהדיירים האחרים אמרו עליהם ושזה היה הקש ששבר מבחינתה את גב הגמל. בכתבות שונות טענו שהבעיה היתה שלא נתנו לה עורך נוסף כך שהכל נפל עליה ואחרי זמן מה היא הבינה שהיא משלמת כך מחיר כבד. מנגד יש שטענו שרצו לצוות לה את רועי עוז (מי שיחליף אותה כעת בתור האח הגדול) והיא זו שסירבה… שמעתי הרבה שמועות ואת אף אחת מהן אני לא יכול לאשש.

עד שרועי ממש ייכנס לתפקיד, ממלאת את מקומה של רווית עורכת אחרת שאת שמה אינני יודע. אני לא יודע אם העורכת החדשה היא זו שעשתה את השינוי, או שברשת החליטו לשנות גישה אבל כמות הצנזורים של השיחות בשידור החי ירדה פלאים. מעבר לכך, פתאום נותנים לנו להקשיב לשיחות מהתחלה ועד הסוף ולא קופצים משיחה לשיחה בלי הכרה. אני מוצא את עצמי חוזר להנות מלצפות בשידור החי ורק בגלל זה אני שמח שרווית פרשה.

אני כן מבואס מזה שיחליף אותה אח גדול ולא אחות גדולה אחרת. אם כבר רשת החליטו להיות פורצי דרך העונה, שילכו עם זה עד הסוף. אני חושב שהימים האחרונים מאז שרווית פרשה מוכיחים שהבעיה לא היתה שהעורכת הראשית היתה אישה.

על מאדים

למשימת מאדים היה את הפוטנציאל להיות משימה מעולה. היתה שם חלוקה לעבודה פיזית ועבודה בחללית (עם אפליקציה פרסומית של מזגן), היה את האלמנט של העבודה שנהרסת שוב ושוב, היה את האלמנט של משימה שנמשכת לתוך השבת (למרות שלדעתי ההפקה כמעט שכחה מהשבת ואם הדיירים לא היו שואלים, היו שוכחים להודיע להם שהשבת נכנסת), והיה את האלמנט ה"ישראלי" שבבית עם מוסלמית זה אלמנט מאוד נפיץ. ואיכשהו זה התמסמס – היתה נגיעה קטנה בנושא אבל לפחות במשדר המרכזי לא היה עומק מספיק לויכוח.

זה לא שלא קרה כלום. האנשים הביעו את מורת רוחם מכך  ששוב נהרסה להם העבודה וחלק אפילו אמרו שהם לא בונים עוד פעם, אבל איכשהו זה לא הגיע למשדר המרכזי. ההדגשה שהמושבה ישראלית ואיך שזה הסתדר או לא הסתדר עם שמס אמנם נכלל במשדר אבל זה לא הודגש מספיק. זה עומד בקנה אחד עם הטענה של רשת לעונה נקייה יותר והרצון שלהם לשמור על כבוד המתמודדים אבל התחושה שנשארתי איתה בסוף המשדר היתה תחושה של פספוס. הם פשוט הפשיטו את המשימה כמעט מכל הדרמות שהתחוללו שם.

אני שומע קריאות בפורומים להחזיר את יורם זק ואני רוצה להבהיר – אני לא רוצה לחזור למצב שבוא היו מביאים את הדיירים למצב שהם מקיאים גועל רק כדי שנקבל צילומים חושפניים של קיא מכל הכיוונים, אבל בטח יש איזושהי דרך באמצע שלא תהפוך את התוכנית לפסוקו של יום.

האח הגדול 9 - שמס מרעי אבומוך

לא עושה דרמה

בקטנה

  • העריכה של הפרקים ברובה טובה, אבל אז פתאום באמצע יש מעין קטעים מייגעים שאפשר היה לקצר אותם בשני שליש והם עדיין היו טובים. כשהם החליפו בגדים לחליפות החלל למשל – למה האחות היתה צריכה לדבר עם כולם לפני שמראים את הבגדים שלהם משתנים? חלק מהשיחות היו משעממות, לא מצחיקות, מיותרות וסתמיות. אני זוכר בעריכה של קשת איך היינו זוכים לשיחה אחת מצחיקה ואז היינו פשוט רואים את הבגדים של כל השאר משתנים אחד אחרי השני בלי לייגע אותנו עם שיחות לא מעניינות.
  • זה היה קרוב, הם כמעט בחרו את עומר אדם לזמר הכי ישראלי. אם זה היה קורה הייתי נאלץ להחרים את התוכנית על בסיס זה שאני זקן מדי בשביל להבין את מה שקורה שם.
  • אנשים מאוד התרגשו מאיך שאורלי קמה ובכתה כשראתה שהבן שלה נכנס לבית ביום ההולדת והשאיר לה עוגה. גם אני התרגשתי… ברגעים הראשונים. ואז זה נמשך ונמשך והפך להיות קצת מוגזם, ואז התחלתי לחשוב "חלאס, הבנו שאת מתרגשת, הבן שלך שמע שהוא כפרה בפעם השלושים בערך". וזה לא שאני חושב שהבכי היה מעושה או שהיא לא היתה כנה לגבי איך שהיא הרגישה, אבל אני כן חושב שיש אנשים (גם בבית האח וגם מחוצה לו) שחושבים שאם הם לא מגזימים עם הפגנת הרגש שלהם, אז הם לא אמיתיים מספיק.
  • אין לי מושג איך הם עמדו במשימת מאדים עם הקליפ שהם יצרו. כלומר יש לי מושג – אנשים "הצטרפו למושבה" בלי קשר לאיכות הקליפ. אבל התוצאה הסופית היתה ממש גרועה וזה מוזר לי כי אני ראיתי בערך את 3 השעות הראשונות של  העבודה על ה"בית הנוסף" לשיר (לפני שמוח שלי סירב לשמוע את השיר הזה יותר ופיתח כאב ראש בעוצמה של פצצה גרעינית) והיתה להם דווקא גישה טובה. אבל מכל התכנונים והמילים שנכתבו נראה כאילו נשארו רק שורה או שתיים וכל השאר היה פשוט חירוב מוחלט של כל מה שתוכנן. חבל.

שווה ציטוט

  • "לא הייתי שם בשבילה"
    סמואל שוכח בכוונה שאמר לאינה שהוא יעלה איתה במדרגות
  • "מי סימס לי יא ראבי?"
    מירב שואלת את השאלה הטובה ביותר בכל תולדות העונה הזאת.
  • "מה אתם עושים? משגרים אותנו?"
    מירב חוזרת לשאלות מטומטמות
  • "מבחינתי זו מדינה יהודית שמקבלת את כולם באהבה"
    תומר מוריד לדרגה שניה חלק עצום מאזרחי מדינת ישראל
  • "קל להיות במקום של הקורבן. קשה להיות במקום של זה שעשה עוול"
    שמס שציטוט ששווה אזכור למרות שהוא לא מצחיק
  • "צעד קטן לאדם, צעד גדול לחסינות"
    האחות הגדולה צריכה כותבים חדשים
  • "ראמה" "מה?" "רבינה!"
    אורלי והאחות הגדולה בקצר בתקשורת
  • "אז מה, אני באח הגדול. מותר לי לעשות הכל"
    אורלי מתבלבלת עם החופש הגדול
  • "לא אמרתי תמי"
    תומר מאמין שהכחשה גורם לחירשות בדיעבד
  • "ראיתי אותך עושה כלים, וזה הרגיש לי פייק"
    תומר חושב שתמי מלכלכת כלים בהחבא
  • "כפרה כפרה כפרה, מאורי כפרה כפרה כפרה כפרה מאורי כפרה כפרה מאורי כפרה כפרה"
    אורלי… כפרה
האח הגדול 9 - אורלי יחזקאל

כפרה כפרה כפרה… מאורי

ולסיום סיומת

קצת מתסכל אותי שאין לי מספיק זמן לראות כל פרק ולכתוב מיד אח"כ, אבל מצד שני יש הרבה דברים שמתסכלים אותי העונה הזאת. למשל שכל כך משעמם בבית ובגלל חילופי האחים הגדולים לא נראית אף משימה באופק וזה מרגיש כמו העונה הראשונה של קשת שהיה להם שבוע ממש מת שבו התוכן היחיד כמעט היתה תצוגת אופנה מעפנה שליאון שניידרובסקי ארגן מתוך שעמום. חשבתי שהתקדמנו מאז… אוף.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *