האח הגדול 8 – על הצבועה והמודחת

דצמבר 28, 2016 3:04 am מאת

אחד השכנים שלי הוא סטנדאפיסט ולפני כמה ימים הוא פרסם סטטוס קורע על האח הגדול שקיבל ים לייקים. אני כבר לא זוכר מה הוא כתב בדיוק אבל אם הוא יכול לכתוב בדיחות על האח, אז למה לא אני? מוכנים?… צ'מעו בדיחה, קהל המסמסים של האח הגדול שאוהב את מי שהכי אמיתי, בחר להדיח בחורה שהיתה אמיתית באמת ולא רק אמרה שהיא "הכי אמיתית". מצחיק לא? אה… לא מצחיק? טוב, כנראה שאני צריך להמשיך לכתוב פוסטים. יאללה מתחילים.

הספד לאסתר

אני לא יכול להגיד שאהבתי את אסתר, אבל באמת שמבין ה 4 שעמדו להדחה הייתי מעדיף שיודח כל אחד אחר. מביניהם היא הייתה הבחורה הכי שקולה, הכי יציבה והכי מעניינת. לא יצא לי לשמוע יותר מדי שיחות שלה במהלך הימים שחלפו אבל כשכן יצא לי, נהניתי לשמוע את הצורה שבה היא מדברת ואת הכבוד שהיא נותנת למי שהיא משוחחת איתו (כבוד שבד"כ היה חד צדדי כי הוויכוחים ששמעתי היו בעיקר עם שם). ברוב המקרים לא הסכמתי עם הדעות שלה, אבל בהחלט הסכמתי עם דרך ההתנהלות שלה בבית.

לא ראיתי בלייב את הקטע שבו היא לא רצתה לדבר עם תהילה על אורנה מאחורי גבה של אורנה, והקטע הזה רק מחזק את התחושה שקיבלתי ממנה לאורך כל 10 הימים – היא בחורה עם ערכים של ברזל והיא מאוד משתדלת לא לסטות מהם, דבר שהוא מאוד נדיר ומאוד קשה לביצוע בבית האח. הייתי רוצה לראות איך היא היתה מתמודדת ככל שהעונה הייתה מתקדמת והצורך בחיזוקים נפשיים והימנעות מעימותים היה גובר.

לדעתי הפסדנו מתמודדת מעניינת וחבל.

האח הגדול 8 - תהילה אסודרי

צבועה, ולא רק מאיפור

על הצביעות שבכנות המזויפת

מה זאת בעצם "צביעות"? לאורך העונות של האח הגדול המילה צביעות שימשה בעיקר בשני מקרים. הראשון הוא  מצב שבו מישהו צריך פורקן רגשי ומעוניין להימנע מעימות שרק יעצים את המצוקה הרגשית שלו ולכן הוא פונה אל צד שלישי שאינו האח הגדול (שהרבה פעמים לא זמין) ושוטח בפניו את מה שהוא מרגיש. אותו אדם הוא "צבוע" בגלל שהוא לא פנה אל האדם שהוא מקור המצוקה ואמר לו ישירות בפניו איך הוא חש כלפיו. השני הוא מצב שבו מישהו משמיע דעה טובה או רעה לגבי מישהו וזמן מסוים לאחר מכן משמיע דעה הפוכה או מבצע פעולה שלא עומדת בקנה אחד עם ההצהרה המקורית.

במקרה הראשון, יש בזה משהו. אם אני שוטח את עצבי לגבי אדם מסיים שלא בפניו, אני בעצם מלבין את פניו שלא בפניו ובבית מרושת מצלמות אותה הלבנה היא בפני מדינה שלמה מבלי שיש לו את ההזדמנות להתגונן. מצד שני איזו תועלת יש בעימות חזיתי כאשר סף העצבים הוא גבוה? לא עדיף לפרוק את העצבים במקום בטוח ואח"כ להתמודד עם המצב בראש שקט וצלול? העובדה שהבית מרושת מצלמות עובדת לא רק לרעתו של הצד השני אלא גם לטובתו בכך שהצופים רואים במקרים רבים את המצב לאשורו ולא תלויים רק בפרשנות של כל צד בוויכוח.

במקרה השני, אם שתי ההצהרות או המעשים לא מגיעים בסמיכות, בהחלט ייתכן שאדם פשוט שינה את דעתו. דברים קורים בכל רגע בבית האח וכל יום שם הוא כמו שבוע מבחינה רגשית ומנטלית. במיוחד בתחילת העונה לוקח זמן לפתח קשרים, ולהיפתח בפני אנשים אז זה דווקא סביר מאוד לראות מישהו מסתגר נפתח ומתחבר לאנשים או להפך.

ואחרי ההקדמה הארוכה הזאת – תהילה. מרגע שהבינה שהיא מועמדת להדחה, היא נכנסה תהילה לסרטים שהיא בהדחה שבה כולם "חזקים" ולכן יש לה סיכוי ממשי להיות המודחת. אז היא בחנה את המתמודדים מולה, החליטה שאורנה היא ה"חלשה" ביותר מהארבע ופצחה במסע הכפשות כנגדה. השיטה – לומר שאורנה צבועה כי היא פתאום מתחברת לאנשים שהיא לא התחברה אליהם קודם, ובגלל שהיא בחרה בחירה אסטרטגית לא מוצלחת במשחקי האח (וכבר כתבתי מה דעתי על הגדרה הזאת לצביעות).

לא הייתי מייחס לתיאוריה של תהילה חשיבות רבה מדי אם היא הייתה מעלה אותה כחלק משיחה עם מתמודד או שניים כמו שתיארתי קודם כחלק מצורך בפורקן רגשי, אבל במקום זאת היא בחרה לעשות קמפיין בקרב כל המתמודדים וטרחה לעבור חדר-חדר, מתמודד-מתמודד ולהבהיר לו עד כמה אורנה רעה וצבועה ומשנה את עורה לפתע פתאום. כל זה תוך שהיא לא מנסה בכלל להבין או לברר את הסיבות לאותו שינוי התנהגות שהיא הבחינה בו. התחושה שאני קיבלתי זה שתהילה לא מעוניינת בעימות עם אורנה אבל לא בגלל שעימות שכזה יגרור הסלמה של המצב הרגשי שלה, אלא בדיוק להפך. תהילה לא רצתה שהטענות שלה כנגד אורנה ייפתרו כשאורנה תסביר את עצמה, היא רצתה להפיץ את משנתה לגבי צביעותה של אורנה בקרב כמה שיותר דיירים  כדי לוודא שזה יגיע למשדר המרכזי ואולי ישכנע אנשים להצביע דווקא לה. וזו, גבירותי ורבותי, צביעות.

בקטנה

  • דווקא הולך לאח הגדול עם זוגיות העונה. עדן פחות או יותר התחברה לחזי. לאביחי ומעיין יש יחסים של ירידות הדדיות עקב חוסר בטחון לא מופגן. בין דן לשני יש זוגיות בלתי נראית שכזאת שייקח לה זמן להתפתח אם בכלל, אבל הפוטנציאל קיים. וגם חמימו ואנדל לאחרונה מדגמנים זוגיות אפלטונית.
  • גם שם וגם תהילה ובכלל אנשים שם מופתעים בכל פעם שמישהו שמגדיר את עצמו "דתי" לא מתנהג בחסידות, צניעות ומתנזר מכל דבר רע בעולם. מה שמפתיע אותי זו העובדה שבעולם היום אנשים עדיין מייחסים את האמונה כסממן לאופי טוב או התנהגות טובה.
  • לקח להם העונה פחות מ 10 ימים לעשות חרם על מישהי. איך?? עם שי חי לקח לאנשים שלושה שבועות עד שהקונספט עלה לראשונה ושם עוד אפשר לטעון שהייתה סיבה אמפירית שאפשר להבין (לא להסכים, אבל כן להבין).
  • לקראת היציאה של אסתר, ארז אמר לה להיזהר כי המדרגות חלקות ושיחכה לה מאבטח עם מטריה ביציאה מהבית. מה שארז שכח לספר לה זה שהמאבטח בלתי נראה.
  • אפרופו אסתר, יחסית לעובדה שהיא הייתה שם רק 10 ימים, הצליחו ליצור לה סרטון סיום יפה עם קטעים שמעולם לא שודרו.
האח הגדול 8 - חיים שועי ואנדל קבדה

חמימו ואנדל, גם סוג של זוגיות

שווה ציטוט

  • "אל תסכם אותי"
    מעיין לא רוצה שאביחי יהיה מוכן למבחן.
  • "אני אוהב את אלוהים"
    אנדל מגלה לנו שיש עוד זוגיות בבית שלא הזכרתי קודם.
  • "בעזרת השם"
    תאלין מתייהדת?
  • "אחי, אחי, אחי, אחי, אחי, אחי"
    משפט ממוצע של שם
  • "ממי, הבאת לי גבר שנועל קרוקס"
    שני לא מבינה שלגבר שנועל קרוקס מגיע בחורה שעושה בונקלעך בשיער
  • "את יודעת כמה כוח יש למטבח?"
    תהילה מסבירה למה חושבת שהיא תודח… או למה היא עולה במשקל.

ולסיום סיומת

השבוע הולכת להיות משימת "עשירים/עניים" כמו בעונה השנייה. אני תוהה אם המשימה גם תימשך מעל שבוע כמו שהיה בעונה השנייה. כך או כך תוך כדי כתיבת הפוסט האח הגדול ביקש מהדיירים לבחור 3 מועמדים שישתתפו בבחירות לראשות הבית. ראש הבית יהיה חסין מהדחה ותהיה לו השפעה על המצב של המתמודדים בבית כמו גם על רשימת המועמדים להדחה. השלושה שנבחרו באופן דמוקרטי היו שם, חזי ואביחי.

אם המשימה הזאת הולכת ליצור ואפילו חצי מהאינטריגות שנוצרו במשימה המקורית אז הולך להיות מעניין השבוע.

תגיות:, , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *