דה ווייס 4 - אריאלה צייטלין הופמן

דה ווייס 4 – הנה באה השמש

ינואר 12, 2017 10:18 am מאת

תמו האודישנים ואפשר להתחיל לכתוב על דה ווייס. התלבטתי אם לכתוב על הקרבות, כי הם כמו אודישנים ברמה מסוימת, במיוחד בגלל שהמנטורים לא עובדים איתם בשלב הזה, ואני מעדיף לכתוב רק אחרי שכבר ניפו את המבצעים הפחות טובים, אבל בסוף החלטתי שאם כבר כותבים אז ברגע שזה ביצוע שני של אותו אדם אז זה שווה את הזמן.

מה שמבאס בשלב הקרבות הוא שמדיחים הרבה מתמודדים בזמן קצר ולא בהכרח את הגרועים ביותר. אם שני גרועים יתמודדו זה מול זה אחד מהם יישאר, ואם שני מעולים יתמודדו זה מול זה אחד מהם ילך. וכך אנחנו מאבדים כמה מבצעים שבהחלט הייתי רוצה להקשיב להם עוד. יאללה מקשיבים.

"הכל יכול לקרות" – רותם גבאי וספיר עמר

כבר משלב בחירת השיר היה לי ברור שספיר לא תצליח בדו קרב הזה. האמת היא שאני ממש לא אוהב את הקול שלה בנמוכים וחושב שהוא סביר בגבוהים. לא ברור לי למה המנטורים כל כך התלהבו ממנה. לגבי הביצוע עצמו, אפשר היה לראות לאורך כל הביצוע שספיר לא הייתה מרוצה והיו שלבים, לדעתי בגללה, שלקחו את השיר לכיוון קצת צעקני שלא התאים לו. הקול של רותם וצורת ההגשה שלה ישבו הרבה יותר טוב על השיר של אביב ולא היה לי ספק שהיא לוקחת את הביצוע בהליכה.
אביב כצפוי בחר ברותם וכל שאר המנטורים, כצפוי, הצילו את ספיר שבחרה ללכת עם מירי שאולי באמת תמצא לה שירים שיתאימו לה יותר.

"עכשיו אני חוזר" – שי יונאניאן וליאל צבחון

שני הזמרים היו טובים ווקאלית וידעו לסלסל באופן יפה ולא מעיק. הקשר לאופי של השיר לא היה קיים בכלל, הם שרו שיר עצוב בצורה שמחה וזה מאוד פגע. אז אני אתייחס רק לקול – אני אהבתי יותר את הצורה שבה ליאל שרה כי היא הייתה קצת שונה מעודף הזמרים המזרחיים וואנבי שמציפים את האינטרנט ונשמעים בדיוק אותו דבר כמו כל האחרים.
גם שלומי בחר את ליאל ואף אחד לא הציל את שי.

"ship to wreck" – שרון לוי וולנטינה שוסמן

ראשית – אהבתי את השיר. לא הכרתי אותו קודם ואני ממש שמח שאני מכיר אותו עכשיו. שתי הזמרות הביאו ביצועים מעולים. לולנטינה יש יותר מלודיה וממלכתיות בקול, אבל אני דווקא אהבתי יותר את הלספוס הקל שמלווה את השירה של שרון.
מירי בחרה גם היא בשרון ולנטינה הודחה הביתה.

דה ווייס 4 - שרון לוי

שומעים למה היא הגיע רחוק בגרמניה

"here comes the sun" – אריאלה צייטלין הופמן ופאדי זרייק

ממש אהבתי את ולנטינה באודישנים וממש התבאסתי כשהיא הלכה עם אביב כי היא בסגנון כל כך אחר ממנו. לגבי פאדי, לעומת זאת, לא הבנתי איך הוא בכלל עבר את האודישן. כן הוא שר נחמד אבל היו הרבה יותר טובים ממנו שלא עברו. בביצוע הזה אריאלה, לטעמי, הוציאה עז ממתוק והצליחה להישמע טוב למרות שאפשר היה להרגיש את פאדי גורר אותה למטה. הפתיע אותי שכל המנטורים טענו שבביצוע הנוכחי הוא היה יותר טוב, לטעמי הוא היה גרוע באותה מידה והיא זו שאיכשהו הצילה את השיר.
אביב לצערי בחר בפאדי ושאר המנטורים, לצערי עוד יותר, בחרו שלא להציל את אריאלה.

"בדרך הביתה" -בניה ברבי ואלנתן שלום

את שני הזמרים חיבבתי באודישן המקורי שלהם, ובביצוע הזה שניהם לטעמי היו פרווה. אני חושב שבחירת השיר (שהם התקשו בה) לא הייתה טובה להם ולכן הם לא הצליחו להביא את עצמם על הבמה כמו אז. מבין שניהם אהבתי יותר את אלנתן, בעיקר בגלל שבקול של בניה יש צרידות שהפעם הייתה לא נעימה לאוזן. יכול להיות שבשיר אחר זה היה נשמע טוב אבל בביצוע הנוכחי זה ממש הציק לי.
אברהם בחר דווקא בבניה להמשיך איתו ונפרדנו בנועם מאלנתן.

"יש מי שאוהב אותי" – ליאור סרוסי וספיר סבן

זה היה, לטעמי, הביצוע הכי נוראי הערב. נכון, הוא היה מלא עוצמה ותנועה, אבל זה גם היה שיר שמעולם לא התחברתי אליו וגם בסגנון שאני לא ממש אוהב שכולל הרבה יותר מדי סלסולים וצעקניות יתר. מבין השתיים, אם הייתי חייב לבחור, הייתי בוחר בליאור ששרה טיפה יותר נמוך ולכן גם טיפה יותר נסבל באוזניי.
שלומי בחר בספיר דווקא (אחרי שכל המנטורים היללו אותה) ואברהם בחר להציל את ליאור.

ולסיום סיומת

לי ולאביב גפן יש טעם דומה במוזיקה אבל היום יותר מתמיד הרגשתי ששאר המנטורים פשוט טועים. מירי כאילו איבדה את היכולת להעריך שירים קטנים ונעימים ושאר המנטורים היללו ביצועים גרועים ונזפו בביצועים טובים. ממש שמחתי שיש את אביב שנתן להם קצת קונטרה למרות שגם איתו לא הסכמתי בחלק קטן מהמקרים.

תגיות:, , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *