האח הגדול 9 - חדר האמבטיה

האח הגדול 9 – חדל קשקשת ברשת

מאי 6, 2018 4:03 pm מאת

אז לכל מי ש"לא ראה", המעבר הושלם, העונה התחילה ואפשר לנסות ולהבין מה השתפר ומה נעשה רע יותר. הדבר הראשון שנעשה רע יותר הוא שיש לי הרבה פחות זמן פנוי, מה שאומר שאני לא יודע אם יהיה לי זמן לשבת ולכתוב אחרי כל פרק (במיוחד כששמעתי רמיזות שהולכים להיות 3 פרקים כל שבוע). אבל חוץ מזה, הסתיים הפרק הראשון של העונה החדשה, יש לנו 3 מנחים חדשים, יש לנו 10 מתמודדים ויש לנו משימת פתיחה. ועל כל אלו יש לי מה להגיד, גם אם באיחור של יום.

על הבית החדש

אז הבית החדש גדול יותר, עם הרבה יותר חדרים ופיצ'רים. יש לדיירים חדר כושר מובנה, גינת תבלינים וקיוסק. זה אומר שיהיו פחות שעות שעמום (אפשר ללכת לעשות כושר) ופחות בעיות תקציב (קיוסק ותבלינים) בהנחה ולא יפחיתו את התקציב הבסיסי בהתאם. יש גם בריכה וגם שכשוכית, יש נסט ראוי לשמו ובכלל נראה שהושקעה בבית הרבה מחשבה והרבה רצון להתעלות על המיקום הקודם כמעט בכל אספקט. העיצוב מבוסס על צבעים חזקים ורוויים ומזכיר לי בחלקו עיצובים שכבר ביו בעונות קודמות, אבל גם אז אהבתי את הסגנון הזה אז אין לי בעיה שחוזרים לדברים טובים.

אני חושב שהעובדה שהבית גדול יותר יכולה לשחק לטובה ולרעה מאותה סיבה בדיוק. לאנשים יהיה הרבה יותר קל למצוא מקום להתבודד ולהרגע. כאשר יהיו ריבים (ויהיו ריבים) ניתן יהיה לבצע הפרדה ולהרגיע. אנשים יוכלו להמנע יותר מלפגוש את אלו ש"לא באים להם בטוב" מה שיגרום לכך שיהיו פחות תאקלים וזה, כמו שאמרתי, טוב ורע. טוב מבחינת זה שאני מקווה שנראה יותר שיחות רגועות, ורע  כי למרות כל האהבה שלי לזה שאין ריבים קולניים, עדיין צריכים להיות קונפליקטים בשביל שהעונה תהיה מעניינת.

האח הגדול 9 - הנסט

נסט ראוי לשמו

על המנחים

אני לא חושב שבאמת אפשר לשפוט את המנחים אחרי פרק אחד אבל אני אנסה למרות זאת. הם הרגישו אנמיים, לא משופשפים, יותר מדי צמודים לטקסטים ממלכתיים משהו ולבדיחות קרש לא מצחיקות במיוחד. גם החלוקה ל3 לא תרמה למרות שאסי (ישראלוף) ועופר התנהגו בערך כמו אסי עזר אחד. לירון לקחה את התפקיד הממלכתי יותר, ה"ארז טלי" יותר, ובינתיים היא סבירה מינוס. אני מאמין שאם ניתן להם עוד כמה תוכניות, שיתרגלו לנעליים, שירגישו יותר בנוח לברוח טיפה ממה שכתוב בפרומפטר, אז יהיה יותר נעים לצפות בהם. אחרי הכל, גם לקורין גדעון לקח כמה תוכניות עד שהצליחה להחליף את אסי עזר ולפתח סגנון הנחיה משלה.

על המתמודדים

עוד אין כל כך הרבה לכתוב על המתמודדים, אבל מאז העונה הראשונה הקפדתי לכתוב על הרושם הראשוני מכל אחד, אבל לפני שאני אתחיל – מילה רעה לאתר של רשת. בעבר בקשת כשרציתי להשלים מידע על המתמודדים נכנסתי לאתר והיה לי שם ים של מידע מעבר לתעודת הזהות. באתר של רשת כרגע יש דף לכל מתמודד, אבל הוא מכיל כמה פריטי מידע קצרים ולא ממצים וזהו (וחוסם הפרסומות שלי מסתיר גם אותם). יאללה מתחילים.

אליאב רחמים, הוא ערס המחמד של העונה. זה שמנסה להיות מצחיק בכוח כי הוא ראה שזה עבד לג'קי וקותי ולא קלט שהיו כמה עונות אח"כ שהדמות הזאת כבר לא זכתה. לא כל כך הבנתי מה הוא עושה בחיים (מפעיל שופל על אוניה?), אבל קלטתי שהוא אוהב מוזיקה ובחורות (בניגוד לרוב האנשים בעולם). סה"כ אני חושב שיהיה נחמד לראות אותו על המסך בתור הפוגה קומית, אבל אני לא מאמין שהוא יגיע לגמר.

לירז אסייג היא דוגמנית, לא פלוס סייז, אבל בתכלס כן פלוס סייז.  בתור שמן מדופלם בעצמי אני לא רואה שום בעיה בהגדרה "פלוס סייז". זה כמו שאני מפתח אתרים עם התמחות בPHP כך היא דוגמנית עם התמחות במידות גדולות ואני לא רואה למה צריך להתעלם מזה. ההפקה, אגב, החליטה שמתאים לשים ברקע את שיר האירוויזיון של נטע ברזילי, תכל'ס מתאים. סה"כ אני חושב שאני אחבב את לירז, כל עוד היא לא תהיה אובססיבית בהתעסקות באנטישמניות כמו שהיתה בתעודת הזהות.

ישראל אוגלבו הוא יוצא בשאלה. במקור הוא היה מבית חרדי אדוק אבל בתור ילד סקרן הוא בדק וחקר וחצה את הגבולות רק כדי לגלות שאלו גבולות פיקטיביים שנקבעו ע"י בני אדם. הוא יצא בשאלה וכתוצאה מכך חי כהומלס תקופה ארוכה. אני צופה שיחות מעניינות עם ישראל ואני מקווה שחלק מהם יהיו על דת ועל הסיבות שעזב אותה. אני אוהב אנשים שבודקים גבולות, ושלא לוקחים את החינוך שקיבלו כמובן מאליו. אני מצפה שגם את הגבולות של האח הוא ייקח לקצה ויהפוך לנו את העונה לקצת יותר כיפית.

האח הגדול 9 - ישראל אוגלבו

יבדוק את הגבולות של האחות הגדולה?

מגי טביבי היא שחיינית אלופת ישראל, מנכ"לית ורוצה להיות פוליטיקאית. אה, כן, היא רק בת 23. היא נראית בחורה מאוד הישגית, מאלו שלא יוותרו במשימות, שידחפו את המתמודדים האחרים להתקדם ושיתעצבנו כשיגלו שלחלק מהמתמודדים האחרים אין את אותו דרייב להצליח. היא לא תבין איך אנשים יעדיפו להסתפק בתקציב בסיסי ולא לאכול את האוכל המגעיל שההפקה נתנה להם או ללכת לישון באמצע היום ולחטוף קנסות. ככל שהעונה תתקדם אני צופה שיתגלעו בינה ובין המתמודדים האחרים יותר ויותר בעיות כי הם ירגישו שחוקים אבל היא לא תרצה לוותר.

מירב ישראל היא היפוכונדרית פר אקסלנס שהיתה יכולה להיות החברה הכי טובה של יהורם גאון ב"קרובים קרובים" (כן, אני מספיק זקן בשביל לזכור את התוכנית הזאת). היא אמא לשניים ונראה שהיא סובלת מכל רגע (אז למה עשית ילד שני?) ורק מחכה שהם יצאו מהבית. הכאב של הלידה עשה לה טראומה ובתור ההיפוכונדרית שהיא, היא זוכרת אותו היטב גם עכשיו (אז למה עשית ילד שני?). אני מאמין שבבית האח היא בעיקר תתלונן על הכל ותהיה אחד מהמודחות הראשונות.

רועי קורנבלום עוסק בפורמט שירה שאני מאוד אוהב – פואטרי סלאם. הוא עזב עבודה בהייטק כי הוא חש שהוא מסיים יום עבודה כשהוא גמור ועם אפס יצירתיות ואני כל כך מזדהה איתו שלקח לי רבע שעה לכתוב את הפסקה הזאת… בגלל הדמעות. לטענתו הוא לא הטייפ-קאסט של האח הגדול (ואני טוען שלאח הגדול אין טייפ-קאסט אחד) ושהוא נכנס בעיקר כדי לבחון את עצמו – האם הוא אמיתי. התשובה, אגב, היא לא – הוא נכנס כי זה כיף וזה מביא פרסום שאולי יביא כסף ואז הוא לא יצטרך לחזור להייטק. אבל מה שהוא אמר כנראה גורם לו לישון טוב יותר עם עצמו. אני חושב שהוא יהיה מעניין ויישאר לפחות עד אמצע העונה.

מריה דומרק עובדת בלהראות טוב. ההגדרה שלה ל"להראות טוב" היא כנראה להיות כמה שיותר קרובה לעובי של דף נייר אחרת אני לא יודע איך להסביר את הרזון המטורף שלה (לירז, לטיפולך). מעבר לכך שהיא רואה את עצמה במקום שלישי (אחרי בר רפאלי וגל גדול), היא גם מביאה למסך סיפור חיים לא קל – אמא שלה שהיתה רקדנית לא רצה ילדים. אבא שלה שהיה רקדן שכנע אותה שכן. כמה ימים אחרי שהיא נולדה הם התגרשו והאבא נעלם כשהוא משאיר את האם (שלא רצתה ילדים) לגדל אותה לבד. ומעבר לסיפור החיים היא גם אומרת שיש לה אינטואיציה טובה ושהיא פוסלת אנשים מהר. אז יש לנו יופי ורזון קיצוניים, סיפור חיים כואב ונטייה לקונפליקטים עם אנשים – נראה לי שהיא תגיע רחוק העונה.

האח הגדול 9 - מריה דומרק

עובי של דף נייר

לבקשת מתמודד, פסקה אודותיו הוסרה.

אילן קורן מפחיד אותי עם החיוך שלו. הוא מפיק אירועים ויש לו חיוך שאנשים בטח יכנו "חיוך של מליון דולר" ולו רק בגלל שהוא בטח שילם סכום לא קטן בשביל להעלים את הקמטים שמסביב לפה. הוא צוחק המון… יותר מדי, ומשום מה אמרו שהוא דומה לג'ק ניקולסון (הוא לא) מה שהופך אותו ל… ג'וקר? הוא אומר שהוא בטח ייפתח רק בשבוע השני ומעלה אבל בינתיים רוב הזמן בשידור החי המצלמה מקשיבה לשיחות שלו. הוא אחד המתמודדים שעוד לא ממש קלטתי אותו ואם הוא באמת עוד לא נפתח, אז אני מת לראות מה יצא ממנו.

שמס מרעי אבומוך היא ערביה מוסלמית שממש פוחדת שיראו אותה שמייצגת של הציבור שלה כי היא חוששת שהיא תאכזב. היא נכנסה כדי להראות  שנשים ערביות היא כן משכילות, כן אינטיליגנטית ולא רק מבשלת (עקיצה לכיוון פותנה? או מאסטרשף?). לטעמי היא, כמו כל האחרים, לא מייצגת אף אחד אחר חוץ מאת עצמה. בדיוק כמו שבובליל לא ייצג את כל המזרחיים, סתיו לא ייצגה את כל הטרנסג'נדרים, שחר לא ייצג את כל השרירנים, ליאון לא ייצג את כל הרוסים והרשימה עוד ארוכה. כל אחד מייצג את עצמו בלבד ואני מקווה ששמס תייצג את עצמה בכבוד.

על משימת הפתיחה

משימת הפתיחה עוד לא ברורה לחלוטין אבל בינתיים היא לא נראית מבטיחה במיוחד. עצם חלוקת משדר הפתיחה ליומיים דווקא לא מפריע לי, זה קורה בגירסאות שונות של האח הגדול ברחבי העולם כמעט בכל עונה. אבל הצורה שבה הפכו את זה למשימת פתיחה נראית קצת מאולצת.

ממה שהבנתי הערב הדיירים שכבר נכנסו יובלו לאזור נסתר בבית ("וילה") והבית יוחזר למצב ראשוני כאילו לא נכנסו עדיין אנשים. 4/6 דיירים נוספים שנאמר להם שהפתיחה נדחתה ביום ייכנסו לבית והדיירים הקודמים יצפו בהם מהוילה. הדיירים ה"ותיקים" יצטרכו לבחור מישהו מתוך החדשים שיקבל חסינות להדחה הקרובה. נשמע מעפן? כן. יכול להיות שיש דברים מעבר? אני מקווה.

על אובדן האפשרות לחזור אחורה בזמן

ואני לא יכול להתעלם  מהשינויים באתר. כבר כתבתי על כך שמבחינת מידע על הדיירים האתר מאוד חסר. אבל מעבר לכך ציפיתי שרשת ישקיעו בטכנולוגיה שתשווה למה שמאקו הציעו בעונות הקודמות. אבל לא. השידור החי הוא אמנם חלק ועובד תקין אבל חסרה מאוד האופציה לחזור אחורה בשידור ולראות מה קרה בשעות קודמות. אם יש דבר אחד שהייתי מקווה שרשת יעשו זה לאפשר את האופציה הזאת. אתם לא יודעים כמה פעמים פספסתי קטעים מסויימים ואז בעקבות קריאה בפורומים או בבלוגים אחרים חזרתי אחורה לנקודת הזמן המדוברת וצפיתי בקטע כאילו הוא בשידור חי. עכשיו כשאין את האופציה הזאת אנחנו נראה הרבה פחות הקלטות של קטעים מעניינים שלא שודרו במשדר המרכזי וחבל.

ולסיום סיומת

נקווה שהערב נגלה שמשימת הפתיחה היא יותר מגניבה ממה שנראה, נקווה שהאחות הגדול תהיה מגניבה יותר מהאח הגדול, נקווה שהאתר ישתפר בהקדם ויאללה שנתחיל כמו שצריך.

תגיות:, , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

2 תגובות

  • ששת אומר/ת:

    אחרי שצמד המנחים הזה הצליח להרוס את הגוט טאלנט הם הצליחו לקלקל את ההנאה של הפתיחה, נו מילא הערב ניפטר מהם, ( זמנית) פשוט בושה לרשת

    • האח הקטן אומר/ת:

      לטעמי את גוט טאלנט אי אפשר להרוס. זה פורמט דבילי מלכתחילה והאמת ששני אלה די התאימו לפורמט ההוא. הם ממש לא מתאימים לפורמט של האח הגדול (לטעמי) והייתי מעדיף להישאר רק עם לירון. אין לי בעיה עם הגשה ממלכתית בלבד בלי בדיחות תפלות באמצע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *