האח הגדול 9 - אורלי יחזקאל

האח הגדול 9 – השלמות

יוני 16, 2018 5:50 am מאת

לא הייתי פה כ 3 שבועות וכצפוי – יש הרבה מה להשלים. 3 הדחות ועזיבה אחת לא סטנדרטית, שני (אולי) רומנים בבית בין בחורות "תפוסות" לרווקים, משימות שעוררו בלאגנים וריבים על אוכל. זה הולך להיות פוסט עם תמונות ישנות (כי לא הייתי כאן לצלם מסך) ואני ממש מקווה שאני אספיק להוציא אותו לפני הפרק עם כניסת הדיירים החדשים בשבת, אז יאללה משלימים.

האח הגדול 9 - שמס מרעי אבומוך

כן מייצגת או לא מייצגת?

הספד לשמס

שמס נכנסה לבית במטרה להראות שנשים ערביות יכולות להיות אינטליגנטיות ומשכילות ושהן יכולות להופיע בטלוויזיה לא רק כשהן מבשלות (ע"ע פותנה ומאסטר שף). הייתי אומר שחבל שהיא לא ראתה את העונה הראשונה של האח הגדול כי הייתה שם בדיוק אחת כזאת – רנין. יכול להיות שההבדל היה שרנין לא הייתה מוסלמית? יכול להיות אבל האמת שקצת נמאס לי מאנשים שמגיעים לטלוויזיה כדי להוכיח לעולם שהם לא סטראוטיפ. תבואו בזכות עצמכם ובלי מטרת על ותאמינו לי שיעריכו אתכם יותר.

למרות ששמס אמרה בתחילת הדרך שהיא פוחדת מזה יתייחסו אליה שמישהי שמייצגת את הציבור שלה, היא לא הפסיקה להתייחס לעצמה ככזאת. כשהיא מונתה ל"ראש הממשלה" היא התייחסה לזה ככבוד וישר הפנתה זרקור לעובדה שהיא ראש ממשלה מוסלמית ושהלוואי שזה סימן וכו' וכו'. מלבד הקטע של הייצוג ושהיא כן ראתה בכל פעולה סימן ליחסים בין יהודים ומוסלמים, היא בסה"כ הייתה אחלה בחורה. היו לה לא מעט שיחות מעניינות לאורך הזמן ששהתה בבית, היא ידעה לקחת את מה שלא עמד בקנה אחד עם האמונה שלה בפרופורציות ולא לדרוש מאחרים להשתנות בשבילה, והפעם היחידה שהיא "התחרפנה" הייתה בעקבות זה שהיא נפגעה מכך שלא האמינו לה למרות שאמרו לה שכן.

עצוב לי קצת שהיא כבר לא בבית כי אני כן חושב שהיה מגיע לה להגיע לפחות עד לכניסת החדשים ואפילו יותר רחוק. אבל ככה זה, הטעם שלי מעולם לא היה זהה לזה של ציבור המסמסים.

הספד לתמי

תמי הייתה אחת משתי הדיירות האהובות עלי העונה וממש עצוב לי שהיא עזבה ובמיוחד בצורה כזאת – ללא ראיון וללא קהל ועם ים של שמועות לגבי הסיבות האמתיות לעזיבה שלה. הרי ברור לכולנו שלא הראו לנו  את כל מה שנאמר שם בחדר האח כאשר היא נקראה ובושר לה שהיא צריכה לעזוב. סביר להניח שהיא קיבלה הסבר ארוך וממצה לגבי הסיבה וסביר להניח שהיא הסכימה שזו סיבה מספיק טובה לעזוב. והסיבה שלא הראו לנו את כל מה שדובר שם היא כדי לשמור על פרטיותה אז אני לא מתכוון  לכתוב כאן את השמועות השונות שקראתי לגבי הסיבה ומכאן והלאה אני אתייחס רק לזמן שבו הייתה בתוך הבית.

תמי נכנסה בתור הדתל"שית שאני מניח שציפו שתתחבר עם ישראל. אחרי הכל היא הייתה אחת משלוש הנשים הצעירות הפנויות היחידות שנכנסו לבית, זה לא כזה מבחר ועבר דומה זו אחלה נקודת פתיחה. ואכן ברגעים הראשונים נראה שהיה ניצוץ אבל לפחות מבחינת ישראל הוא כבה מהר. אצל תמי הוא עדיין בער אבל לזכותה ייאמר שלמרות שזה ככל הנראה הציק לה ובער בה מבפנים לראות את ישראל מפתח יחסים לאט לאט עם מגי, היא לא התדרדרה לרמות  שראינו בעבר בתכנית.

זה לא אומר שזה לא היה קורה. היא עצמה אמרה שזה ממש כואב לה לראות את ישראל ומגי ביחד והיא לא יודעת איך היא תעמוד בזה, ואולי מהבחינה הזאת זה דווקא טוב מבחינתה שהיא עזבה מתי שעזבה. אבל אני בוחר להאמין שהיא הייתה מצליחה לשמור את הכאב שלה בפנים ולא לעשות מעשה דנית ולהוציא לישראל את המיץ. אני שמח שהיא גם מצאה אוזן קשבת וכתף להישען עליה בדמותה של מריה (הדיירת הכי אהובה עליה בינתיים העונה).

אני מקווה שגם אם לא נראה את תמי יותר בבית האח, שימצאו זמן לערוך איתה ראיון השלמה כי בהחלט מגיע לה.

האח הגדול 9 - תמי מונטג

מגיע לה ראיון השלמה

הספד לסמואל

שמואל חג'ג' או כמו שהכרנו אותו – סמואל היה בחור קצת משעמם. נכון, היו לו שני רומנים בבית אבל חוץ מלחבק ולהיות שם הוא לא ממש יצר "אימפקט"  עלינו בתור צופים. ברומן הראשון שלו עם אינה יותר ריחמתי עליו מאשר שמחתי בשבילו כי היה לי די ברור שככל שיעבור הזמן היא תעשה אותו אומלל יותר ויותר. למזלו היא הודחה לפני שזה התפתח יותר מדי וכשהרומן עם לירז התחיל להבשיל (ולקח לו הרבה זמן יחסית) הייתה תחושה שיש שם משהו יותר אמיתי… לפחות מצידה.

אהבתי את זה שהוא היה הכי אמיתי שאפשר בחדר האח ולא התבייש להגיד שהוא מאוד מחבב אותה אבל שהוא לא נמשך אליה בגלל שהיא יחסית שמנה והוא לא יודע איך להגיד לה את זה כי הוא חושש לפגוע בה. אפשר היה לראות עליו שהוא באמת ובתמים לא רוצה לפגוע ולכן זה המשיך והתפתח ואיפשהו נראה שהוא כן התחיל להימשך אליה לפחות מנטלית והיה ברור שהיא חשובה לו. זה סוג של סיפור שממש מאכזב שלא נזכה לראות איך זה נגמר, כי היה יכול להיות לזה סוף טוב שבו הוא מבין שהוא כן אוהב אותה מספיק שחוסר המשיכה הגופנית היה הופך למשני, והיה יכול להיות לזה סוף רע שבו היא מנסה להתקדם מעבר למה שהוא היה מוכן ואז היא כן הייתה נפגעת כשהייתה מגלה שהוא לא נמצא במקום שבו היא חשבה שהוא נמצא.

לא היה עצוב לי שסמואל עזב. התאכזבתי שלא נראה את סיפור הרומן עם לירז מסתיים אבל בפני עצמו סמואל ממש לא עניין אותי העונה. די ציפיתי שהוא או לירז יודחו בשלב הזה והאמת שיותר קיוויתי שזו תהיה היא (היא קצת מעצבנת אותי ולא הצלחתי להבין בדיוק למה), אבל לפי ההדחה האחרונה שהייתה נראה שהיא בין 6 המתמודדים שמקבלים הרבה הצבעות.

האח הגדול 9 - סמואל חג'ג' ולירז אסייג

הסיפור היה מעניין, סמואל עצמו לא

הספד לאורלי

אורלי הייתה דיירת מאוד לא שגרתית ואני לא חושב שהצלחתי להבין אותה ב 100%. מצד אחד היא כל הזמן ניסתה לעשות שמח וליהנות מהחוויה  עד תומה. מצד שני היא לא נתנה לעצמה לרגע לשכוח שזה רק משחק ולקחה את כל מה שקרה בבית, כולל את ההדחות מאוד בפרופורציה. מצד אחד היא הייתה רכלנית וברגעים מסוימים אפילו סכסכנית בהחבא. מצד שני היא ידעה לחזק את מי שהיא אהבה. מצד אחד היא הייתה מאוד מאוד עצמה, הייתה אמיתית ולא מתנצלת. מצד שני היא לא תמיד עמדה בערכים שהיא הצהירה עליהם בפני אחרים ולראייה עודף ה"חביאום" שעשתה בכל רגע שיכלה.

מבחינתי כצופה, היא היה רועשת. רועשת ברמה שכשהיא התחילה עם הקטעים שלה נהגתי להנמיך ולפעמים להשתיק את הרמקולים כדי להימנע מכאבי ראש. בכל עונה יש אחד כזה שלא מפסיק לדבר ושאיכשהו הקול שלו משתלט ומציק גם אם זו שיחה עם הרבה אנשים. העונה זו הייתה אורלי.

היא  הודחה בהדחה גורפת מה שאומר שהיא לא הייתה חזקה בבית. ואפילו בהדחה שלה היא הייתה לא שגרתית – לא הקשיבה למנחים, חיבקה את הנכד(?) שלה לפני שהיא התיישבה לראיון הסיום והיא לא זכתה לראות סרטון סיום – אני לא יודע אם זה בגלל שהיא בזבזה את הזמן שהיה מיועד לו בחיבוקים או שפשוט לא הכינו לה כי רשת הם לא הכי מאורגנים בעולם. כך או כך – אורלי הייתה הליהוק הלא שגרתי של העונה כך שבחלק מהזמן חיבבתי אותה ובחלק מהזמן לא סבלתי אותה. לא הופתעתי שהיא הודחה וזה אומר הרבה.

האח הגדול 9 - אורלי יחזקאל

ערוץ 26 יהיה שקט יותר

על הדבש ועל ה-מגי 

יש לי הרבה לכתוב על מגי עוד מתקופת משימת ראש הממשלה. היא הצליחה לצאת כל כך רע מהמשימה הזאת שאני לא יכול שלא לתהות אם אין שם יד מכוונת ששכנעה אותה לעשות את כל הדברים הכי לא נכונים. אבל אני אניח שאין יד מכוונת ושכל מה שהיא עשתה שם ובהמשך היה על דעת עצמה.

מגי היא מסוג האנשים שהצליחו בחוץ להשיג דברים שהם רצו. בין אם במזל ובין אם בעבודה קשה – מגי רגילה להשיג את מה שהיא רוצה. ומאחר ואחת המשאיפות שלה היא להיכנס לפוליטיקה (ואבוי לנו אם זה יקרה), כאשר התחילה משימת ראש הממשלה היה לה ברור שהיא רוצה את התפקיד. והיא כל כך רצתה את התפקיד עד שלא היה אכפת לה במה ובמי היא פוגעת.  כי זו הייתה משימה פשוטה – קלפו בוטנים והגיעו לכמה שיותר שקיות בשביל להשיג תקציב מותרות – כל השאר זו הסחת דעת. אני אפילו ניחשתי שהמספר שיהיה כתוב במזוודה יהיה 75 (כמספר השקיות שהם היו צריכים לוותר עליהם בשביל להפיל ממשלה).

אבל מגי רצתה להיות ראש ממשלה והיא הצליחה בדרכה הייחודית (ובעזרתו של המטומטם המשני של המשימה – ישראל) לשכנע את כל השאר שזו דרך פעולה נכונה ע"י שימוש בטקטיקה פוליטית של השחרת השם של מי שנמצא כרגע בתפקיד – שמס. כאילו באמת – מישהו מהם באמת חשב ששמס מתכוונת לעשות משהו לרעתם? ברור שלא – אבל כשמספיק אנשים יושבים לך על הראש ומציגים לך את המצב בצורה מסוימת קל ליפול למלכודת של להאמין שלצד השני יש כוונות רעות עד כדי התעלמות מהמטרה האמתית של המשימה – להשיג תקציב מותרות.

גם השלב שבו היא ביקשה להפיל את הממשלה שבראשותה לא נעשה בתום לב. היא שמעה שהאחרים מתכוונים להפיל אותה (הם לא היו שקטים בנושא והם היו מטומטמים בדיוק כמוה לטעמי בשלב ההוא – אבל אפשר להבין למה שמס נפגעה למרות שדי קיוויתי שהיא תצליח להתעלות מעל זה) והחליטה להקדים אותה וככה גם למנוע את המצב שבו "הם" מפילים אותה וגם לצאת  כביכול עליונה מוסרית – רק חבל שהבית מצולם 24/7 ובמקרה שמעו אותה מספרת את זה בלילה שלפני.

חוסר המחשבה שלה ואולי חוסר ההבנה או הקליטה שלה שהכל מצולם הוכח גם במשימת הממתקים כשהיא ואליאב החליטו לנסות לעבוד על האח הגדול כאילו הם מצאו את גולת הזהב בזמן המוגדר כשבפועל הם פשוט השתמשו בגולה מהפעם הקודמת. הפעם ההשלכות היו משמעותיות והאח הפיל את המשימה והותיר להם תקציב בסיסי בלבד.

שיהיה ברור, אני חושב שיש במגי גם דברים ראויים להערכה. השאפתנות שלה היא לא בהכרח משהו רע, רק שצריך למתן אותה עם קצת מחשבה לפני פעולה ויכולת לשים את טובת הקבוצה לפני טובתה או רצונה שלה. גם העובדה שהיא לא מוותרת ושהיא הולכת על המטרה שלה בכל הכוח זה ראוי להערכה ולראיה, במשימת הכדורגל בשחקים היא יצאה תותחית. אבל כמו שהראיתי קודם, לשאפתנות ולמטרה שמקדשת את האמצעים יש גם צדדים רעים ומגי עוד לא למדה כנראה מתי זה נכון ומתי מותר ורצוי לפעול אחרת.

בקטנה

  • לתומר יש איזושהי הערכה עצמית גבוהה והוא מאמין שהוא פועל לפי ערכים ברורים ושהוא בן אדם טוב, אבל אז פתאום יוצא ממנו השד והוא מתפרץ על אנשים – פעם זו הייתה שמס ולאחרונה זו הייתה לירז. אולי בגלל שבפעם האחרונה הוא בבירור האשים את לירז על לא עוול בכפה, הוא פתאום קלט שמה שהוא עשה לא תואם את הדימוי שיש לו של עצמו וזה שבר אותו. לדעתי הוא מסוג האנשים שהתחושה הזאת ואולי גם הזהירות שתבוא בעקבותיה לא יחזיקו אצלו הרבה זמן מעמד. מתישהו הוא יחליט שזו הייתה מעידה חד פעמית, הוא יוריד את ההגנות שהוא שם לעצמו, ואז שוב נראה אותו מתפרץ בהפתעה על מישהו ולא בהכרח מסיבות נכונות.
  • לישראל יש מעין קטע שבו הוא מדבר בקודים. בהתחלה חשבתי שזה סתם מוזר עד שקלטתי שזו מעין שיטה שלו לא להתחייב לכלום. הוא מתחיל משפט ומסיים אותו ברמיזה או שלא מסיים אותו ומשאיר את הסוף פתוח כך שהוא גורם לצד השני להרגיש כאילו הוא התחייב למשהו מבלי שהוא באמת אמר את מה שהצד השני הבין. מה שמשעשע זה שגם מגי לפעמים עושה את זה ולשמוע אותם מדברים אחד עם השני זה לראות שני אנשים לא אומרים כלום, אבל איכשהו מבינים אחד את השני.
  • בפסקה שכתבתי על מגי לא התייחסתי בכלל לכך שהיא וישראל התחברו למרות שהיה לה חבר בבית, מהסיבה הפשוטה שאני מאמין שלהיות בבית האח די משנה את הכללים. כשחיים ביחד נוצרים רגשות ובסביבה כל כך טעונה רגשית כמו בית האח הגדול קשה עד בלתי אפשרי שלא לפתח רגשות כלפי האנשים שם. וכל אחד צריך לעשות חשבון עם עצמו אם הוא רוצה לפעול ע"פ הרגשות האלה או להתעלם מהם, אבל שתי האופציות הן לגיטימיות ולשתיהן יש השלכות. במקרה של מגי – החברה שלה נפרד ממנה בעקבות מה שהוא ראה שקורה.
    מהצד השני יש לנו מקרה מאוד דומה עם מריה ורועי. כרגע מריה בוחרת במודע שלא לפעול ע"פ הרגשות שהתעוררו בה לרועי אבל זה לא אומר שזה לא יקרה בהמשך ואם זה כן יקרה – זה לגיטימי.
  • הקטע עם 3 הק"ג פלפלים חריפים היה גאוני מצד האח והוא לחלוטין מיצה את האלמנט הקומי שבעניין. מתחיל להזכיר קצת את האח שהיה בקשת וזה דבר טוב. קצ מאכזב שלא ממש ראינו מה נסגר עם הפלפלים בסוף – החליפו להם או לא החליפו להם? אם מישהו שראה את השידור החי יוכל לעדכן אני אשמח.
  • ההנחיה של התכנית השתפרה פלאים – היא נראית יותר מהוקצעת, יותר מדויקת. הבדיחות הפכו להיות על הדיירים ולא על עצמם ולכן הן מרגישות לעניין ולא מאולצות מדי. הם עדיין מנסים כל מיני פורמטים בקטעים של הראיונות אבל בסה"כ – שאפו על השיפור.
האח הגדול 9 - מגי טביבי

משיגה מה שהיא רוצה, על חשבון מה שחשוב

שווה ציטוט

  • "אני מאוד רוצה להגיע לתפקידים בכירים בממשלה"
    מגי מזהירה אותנו מראש
  • "כולם פה שותקים ורק אני לוחמת צדק"
    מירב, לצערנו, לא שותקת מספיק
  • "הם שרפו 75 שקיות בשביל לא לצאת פריירים ואתה תכין להם את האוכל?"
    שמס לא רואה את הדבשת
  • "עוד פעם להחליף בגדים? תגידו מה אני בתצוגת אופנה"
    סימה בתצוגת עצבים
  • "המדינה תראה אותי עם בוטן על הראש מדבר? זה בושות אחי"
    אליאב לא מבין למה הביאו אותו לאח הגדול
  • "בגלל שאתה קורא לזה בגידה זה יהפוך להיות בגידה"
    ישראל מסביר את מהות ה-"שיחדש"
  • "לא תמיד החזק הוא החזק והחלש הוא החלש"
    תומר במצב רוח פילוסופי
  • "כולם זה לא אחד, אחד שווה יותר מכולם"
    תומר קצת מגזים עם הפילוסופיה
  • "אנחנו עולים להדחה בגלל שאנחנו שמחים"
    סימה עלתה על זה – מעכשיו מתמודדים באח הגדול צריכים פשוט להיות עצובים
  • "לא את לא, לא את לא, לא את לא, לא את לא, את לא, את לא, את לא, את לא יוצאת"
    מריה מאמינה שאם אומרים משהו הרבה פעמים באח הגדול זה הופך לאמת
  • "גזלדה לקחה אותם"
    אורלי טובחת בסיפור של עמי ותמי

ולסיום סיומת

בשבת ייכנסו בהפתעה דיירים חדשים ולפי מה שעפר שכטר אמר, גם מוכרים. אני מקווה שיהיה לי זמן לכתוב על זה בקצב קצת יותר סביר בהמשך.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *