האח הגדול 2022 – פתיחה

יוני 8, 2022 7:10 pm מאת

4 שנים עברו מאז הטור האחרון שלי באתר הזה על האח הגדול. הפסקתי לכתוב ממגוון סיבות, החל מהממשק הנוראי של הצפייה בשידור החי באתר רשת, המשך בכמות הפרסומות הבלתי אפשרית שנחשפתי אליה (בניגוד לקשת הם לא מאפשרים מנוי בתשלום בלי פרסום), וכלה בכך שנשחקתי – פשוט לא היה לי חשק לכתוב יותר. המשכתי לצפות בכל העונות ואם היו לי מחשבות לחלוק, כתבתי אותן בפורומים השונים.

אבל עכשיו התחילה עונה חדשה. סוף סוף עונה של דיירים חדשים ולא מוכרים (בניגוד לעודף ה VIP והלשעבר בעונות האחרונות), ופתאום בא לי להחיות את האתר הזה ולחזור לכתוב בו. אולי באמת אני אתמיד בזה ואולי זו רק הרגשה חולפת שתעבור לי ואני אפסיק באמצע. לא מוכן להתחייב. ולכן אני גם משנה קצת את הכללים – אני לא בהכרח אכתוב אחרי כל פרק, רק אם תהיה לי תובנה או משהו משמעותי להגיד. אני גם לא מתכוון לכתוב בתבניות חוזרות כמו הציטוטים שנהגתי לשים בסוף כל פוסט או ההספדים אחרי כל הדחה. יכול להיות שכן אעשה את זה, יכול להיות שלא. אני שומר לעצמי את הזכות להיות לא עקבי 🙂 .

בהמשך ישיר לפיסקה הקודמת, בד"כ בתחילה עונה אני סוקר את הדיירים שנכנסו, כותב את הרושם הראשוני שהם עשו עליה וכו' וכו'. אני לא הולך לעשות את זה כרגע (על אחת כמה וכמה כשעדיין לא כולם נכנסו). אולי בהמשך אני אכתוב פוסט השלמה על הדיירים אחרי שאכיר אותם טיפה יותר. במקום זה אני בוחר בפוסט הזה להתלונן על משהו שכבר מציק לי מספר עונות. אז יאללה, מתחילים (זה יהיה קצר).

עאלק סודית

אני רוצה לדבר רגע על הזילות שעושים למושג "משימה סודית" בעונות האחרונות. אני מבין שזה הפך להיות מעין מסורת של פתיחת עונה שאחד או יותר מהדיירים מקבלים משימה שעליהם לשמור אותה בסוד משאר הדיירים אבל מעונה לעונה המילה "סודית" הולכת ומאבדת מהערך שלה.

לפני שאתחיל בכלל לדבר על המדדים למשימה סודית טובה, אני רוצה לשאול – אם בכל עונה יש משימה סודית מיד בפתיחה, עד כדי דך שהדיירים כבר מצפים למשימה סודית מיד בהתחלה וחושדים אוטומטית בראשונים שנכנסו, האם עצם ה"מסורת" לא מכשילה את המשימה מעצם היותה "מסורת"? אני אשמח לראות עונה שבה פשוט מוותרים על המשימה הסודית של ההתחלה ולראות את הדיירים מנסים לנחש מהי המשימה הסודית הלא קיימת.

אבל נחזור לעונה הזאת ולטרוניה שלי על הזילות המושג "משימה סודית".
לדעתי בשביל שמשימה תהיה משימה סודית טובה (או בכלל שתהיה ראויה להיקרא משימה סודית) צריכים להתקיים 4 תנאים:

  • שלפחות דייר אחד יהיה מודע לקיום המשימה – התקיים במקרה הזה. 3 דיירים היו מודעים לקיום המשימה.
  • שלפחות דייר אחד לא יהיה מודע לקיום המשימה – התקיים במקרה הזה. כל שאר הדיירים לא היו מודעים לקיום המשימה.
  • שהמשימה תימשך פרק זמן סביר כלשהו שבו על הדייר המשת"פ לשמור אותה בסוד – ניתן לוויכוח, אבל לדעתי לא התקיים במקרה הזה. לשמור סוד במשך כ 90דק' בלבד (או פחות, לא מדדתי) ועוד בזמן הכניסה כשחלק מהדיירים לא נמצאים חלק מהזמן ובטח שעוד לא יודעים מה קורה מסביבם, זה לא פרק זמן סביר. זו בדיחה.
  • שיהיו השלכות לאי הצלחה לשמור על המשימה בסוד – לא התקיים כלל. אם דיאן היתה פולטת בטעות את דבר המשימה, היא עדיין היתה מתקיימת. דיאן עדיין היתה צריכה לבחור 3 גברים ללכת להתכופף איתה בחדר של גמדים כדי שיהיה משהו מצחיק לשדר בפרקים הראשונים של העונה.

זאת לא היתה "משימה סודית". זאת היתה "משימה", ואם הם היו מגדירים אותה ככה מלכתחילה אולי הייתי נהנה מלצפות בה ולא מתעצבן על הצורה שבה הם מצליחים להרוס קונספט מוצלח בשביל לעשות דרמה בשקל.

ובכל זאת מעט מילים על הפתיחה

התמהיל של הדיירים יחסית מגוון מבחינה אתנית ויחד עם זאת מאוד נוטה לכיוון אחד מבחינת גיל (הרוב צעירים וצעירות) ומצב משפחתי (הרוב רווקים ורווקות). די ברור שהם מנסים לכוון ליצירת קשרים בין הדיירים. אם זה לא היה ברור מהתמהיל, אז המשימה ה"סודית" הראשונה מטיחה בנו את זה ישר בפרצוף.

העיצוב של הבית מעניין ואני שמח שחזרו להשקיע בעיצוב שונה לעונות חדשות. עוד לא ברור לי אם החצר עכשיו זה אזור בתוך הבית או שעוד לא ראינו את החצר. הקונספט של ה"מעלית" חביב ואני אוהב את זה שיש חדרים בבית שזכינו בינתיים רק להצצה קטנה אליהם.

ולסיום – שאפו על הביזור של הפרסומות. במקום 3-4 הפסקות מתישות של 5-10 דק', החליטו לחלק את זה להפסקת פרסומות בת דקה לפני כל כניסה של דייר. חשבתי שזה יציק לי אבל זה זרם ואפילו גרם לי להישאר לשבת בזמן הפרסומות ולא ללכת לעשות משהו אחר כמו שאני בד"כ עושה.

אני מחליט להיות אופטימי ולהאמין שתהיה עונה טובה. אני מקווה שלא אתבדה.

תגיות:

תחת קטגוריות:,

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *