מוצאת את המקום שלה

האח הגדול 2022 – יותר מחודש

יולי 16, 2022 10:25 am מאת

קצת חפירות לפני הפוסט

4 תוכניות בשבוע. אני חוזר – 4 תוכניות בשבוע!!

כשחשבתי שאחזור לכתוב על האח הגדול לא הייתי מוכן לדבר כזה. 3 תוכניות באזור שעה וחצי + תוכנית שהיא קצת פחות משעה. סה"כ כ 5 וחצי שעות לצפות בשבוע שאינן השידור החי (שרובו כלום משמים שאפשר לשים ברקע בזמן שעושים דברים אחרים).

אז מה שקרה זה שאת רוב השבוע הראשון פספסתי מסיבות שאינן רלוונטיות לבלוג הזה ואז מצאתי את עצמי במירוץ להשלים את הפרקים החסרים ורק בימים האחרונים הצלחתי להשיג את הקצב הרצחני של השידורים.

אז איך כותבים פוסט אחד על דברים שקרו במשך חודש שלם? אני אשתדל להתייחס לרוב הדיירים ולאירועים גדולים שיש לי מה לומר עליהם… יאללה מתחילים (אני מתחיל לכתוב את הפוסט הזה ביום שלישי, אבל בטח אסיים אותו בסוף השבוע…).

מודחים

רחל

אהבתי את גישת "אני לא שמה ז** על העולם" של רחל, עד לרגע שבו היא הפכה ל"אני שמה ז** כזה ענק על כל מי שבא לי לא טוב בעין. אה… כן… ואני גם גזענית מחורבנת". לא הופתעתי כשהיא הודחה. היא לא תרמה דבר לתוכנית מלבד גישה שלילית, אפס קו עלילה, הליכות וצליית עור בשמש, וגזענות.

עמרי

הוא נכנס מאוחר כי הוא חטף קורונה. הוא יצא מוקדם כי הוא נכנס מאוחר. במעט הזמן בין לבין הוא עשה רושם של בחור ממש נחמד שהוצנח לבית שבו אנשים כבר מצאו לעצמם עם מי לריב ועם מי להתנשק והוא לא ממש היה קשור. בהינתן עוד זמן ייתכן והיה מתפתח משהו בינו ובין מרינה (אם נתבסס על כמות המסקרה שירדה לה מהעיניים כשהודח). ההדחה שלו הרגישה לי כמו פספוס.

דיאנה

רווח לי כשהיא הודחה מסיבה אחת בלבד – אני לא אתבלבל בינה לבין אחותה. במשך כל הצפיה, מרגע שנכנסו לבית ועד עכשיו לא ידעתי להבדיל ביניהן. הפעמים היחידות שידעתי מי מופיעה על המסך היו כאשר מישהו קרא להן בשם או כאשר ראיתי את אילנה מתגפפת עם דניאל. כבר תכננתי לכתוב "דאילאנה" בכל פעם כדי להימנע מטעויות. אפילו הפיסקה של הפרידה עוסקת בעיקר בשתיהן יחד כי במהלך רוב הזמן פשוט לא הבדלתי ביניהן.
דיאנה הודחה ראשונה מבין השתיים כי היא נכנסה למערכת יחסית (בערך… לא יודע אם לקרוא למה שהיה בינה ובין שרון זוגיות עדיין) מאוחר יותר ולכן בעונת זוגות כמו הנוכחית זה אומר שהיא קיבלה פחות זמן מסך וגם מה שהיה, היה ברובו לא מעניין.

אליאב

הוא נכנס כ"יפיוף" של העונה ולאורכה הוא עמד יפה בתדמית שהוקצתה לו. בזוגיות שאליה הוא נכנס (שאכתוב עליה בפסקה נפרדת) הוא ברוב המקרים היה האחד שנותן את הטון וזה שבוחר במקרים רבים להתרחק כי הוא ידע שהצד השני ימצמץ ראשון.
ההדחה שלו היתה מפתיעה בהתחשב בכך שהוא הוצג לא מעט במשדרים המרכזיים וסיפור "משולש האהבה" שלו כיכב, לעיתים בלי סיבה האמיתית, כאחד הסיפורים הראשיים של העונה. עד לרגע זה לא ברור לי איך זה שהוא זה שקיבל הכי מעט הצבעות בהדחה גורפת. עם זאת, אני לא חושב שהוא או הסיפור של עם טליה ובר יהיו חסרים לי בהמשך העונה.


זוגות זוגות

העונה הזאת תוכננה כעונת זוגות. ההפקה לא חסכה באמצעים והכניסה לבית לא מעט רווקים ורווקות צעירים וצעירות. ואם זה לא מספיק, כבר במשימה הראשונה ההפקה סימנה את המטרה שלה כשהכריזה שעל הצופים לבחור לדיאן בן זוג. אז בואו נתחיל עם הזוג המאולץ

דיאן ונתנאל (ובריונות)

זוג שנוצר כתוצאה מבחירת הצופים (מתוך מבחר מוגבל שדיאן בחרה) וקיבל מההפקה כוח על שפחות או יותר הופך אותו לחסין מהדחה. הם נחשבים לדייר אחד מה שאומר שבכל הצבעת צופים הקולות שהיו הולכים לטובת דיאן והקולות שהיו הולכים לטובת נתנאל מתאחדים להצבעה אחת ששווה שני דיירים.
הם הזוג שבהתחלה חיבבתי ולאט לאט חיבבתי פחות עד לכדי רצון שיודחו (מה שלא יקרה לצערי עד שיופרדו בהצבעות ככל הנראה).

דיאן בהתחלה היתה יחסית שקולה, נמנעה מעימותים ולקחה את כל מה שקרה יחסית בקלות, בצחוק או בגיחוך. זה לא אומר שהסכמתי עם מה שהיא עשתה אבל הערכתי אותה על זה שהיא לוקחת את התוכנית כמה שהיא – משחק. בשלב מסויים זה נגמר, החזות השלווה נסדקה ומה שנתגלה מתחת הוא פחות לרוחי.
המסכה של השלווה שהיא עוטה זו מעין חומה שהיא מקימה כדי לא להראות שהיא נפגעת. היא בוחרת לא אחת שלא לדבר על מה שהיא מרגישה מצד אחד, אבל לצפות שהצד השני יבין את המצב וישנה את דרכיו מצד שני. כאשר הצד השני לא עושה את זה היא "נוקמת" בדרכים קטנוניות כמו התעלמות ו/או "לא לתת לו/לה במה" שזה שם קוד לחרם.

נתנאל גם התחיל טוב אבל כמו דיאן, ואולי בגלל דיאן, ככל שעבר הזמן הוא בודד את עצמו רגשית מכל אחד מלבדה. אם בסצנת ה"אוכל" עוד ניתן היה להבין אותו (כשסיפר שגדל בבית ללא אוכל ולכן משתגע בכל פעם שמרגיש רעב), הרי בסצנות הצעקות (כאשר צעק על דניאל מקרוב עד שהאח נאלץ להתערב) ובסצנת העישון (כאשר התעלם מהתור ונכנס עם דיאן לעשן במופגן לפני שחף וטליה) הוא יצא מהפוזיציה של ההוא שמנסה להתמודד למרות הקושי ועבר לפוזיציה של אחד שאכפת לו רק מהרצונות שלו ומצידו שיישרף העולם.
הרבה אומרים שנתנאל הוא בסה"כ בחור טוב וזו דיאן שמרעילה אותו ומבודדת אותו מהשאר. אני לא רואה את זה ככה. בן אדם שבזמן ויכוח ניגש את הצד השני, נכנס לשטח האישי שלו, מצמיד את הפנים שלו לפנים של האחר וצורח, הוא בעייתי בפני עצמו. היו לא מעט אנשים שעשו את זה לאורך העונות וכולם, לטעמי, לא היו צריכים להישאר בבית לאחר מכן.

בר ואליאב (ותלותיות)

על אליאב כאדם נפרד כתבתי כבר בפסקאות של המודחים, אבל הזוגיות עדיין היתה קיימת ויש מה לומר עליה.

הכניסו לבית אדם בשם אליאב, הוא נראה טוב וכמעט מיד פצח בזוגיות עם בחורה בבית. בחדר האח לעומת זאת הוא הזכיר שם של מישהי אחרת שהוכנסה אחר כבוד אל תוך הבית וגרמה לו לבלבול וחוסר החלטיות. בסופו של דבר הוא בחר להישאר עם הראשונה מסיבות אילו ואחרות, ולמרות זאת סצנות הקנאה רק הולכות ומתגברות…
כן כן, גם אני חשבתי לרגע שחזרתי לעונה 6 של האח הגדול (אליאב, דנית ונופר. למי שלא זוכר). אני תוהה אם זה אומר שאחרי העונה אליאב ובר יתחתנו (הוא כבר אמר בחוץ שהוא יחכה לה), ישתתפו בריאליטיז למיניהם ואז יתגרשו ויריבו על עסק משותף.

אליאב היה פלייבוי. הוא היה מודע לכך שהוא נראה טוב והוא שיחק על זה. הוא לא אהב לשרוף גשרים ולסגור קשרים ולכן למרות שלכאורה בחר בבר הוא סירב לתת את כולו לקשר. הוא באופן מתמיד שיחק איתה, התרחק ממנה והתקרב אליה כרצונו. אני לא יודע אם הפעולות האלו נעשו במודע או שהוא פשוט ילד שעוד לא באמת יודע להתנהל במערכת יחסים, אבל מתישהו, אם הקשר הזה יימשך כמות שהוא גם מחוץ לבית, יגיע השלב שבו הוא ימתח את החבל יותר מדי.

בר לעומת זאת נאחזה בכוח. היא העדיפה לא פעם לוותר על עצמה מאשר לוותר על הקשר. היא התוודתה בחדר האח שהיא מתאהבת ופעם אחר פעם היא זו שויתרה על ה"עקרונות" שעליהם הצהירה רגע לפני וסלחה לאליאב ו/או התנצלה בפניו.
אני ראיתי את מערכת היחסים הזאת כרעילה ואני מאמין שבר, לכשתיצא מבית האח ותוכל לחזור ולדבר עם האנשים הקרובים אליה, גם תראה את זה (מצד שני, אצל דנית ואליאב זה עבר בחתונה בדרך). אני שמח בשבילה שאליאב הודח, כי בסיר הלחץ הרגשי שבו היא נמצאת אליאב היה מעין עוגן שהיא נאחזה בו חזר בשביל לא לטבוע בלי להבין שהוא זה שסחב אותה לקרקעית.
מלבד הזוגיות עם אליאב, בר רוב הזמן מתנהגת נורמלי אבל כשהיא רבה או כשמסכנים לה את הסיגריות היא לא רואה בעיניים והיא יכולה להתמודד עם דיאן על תואר הפקאצה של הבית.

טליה ואופק (וחומות)

האם הם היו זוג? לא ברור. מבחינת אופק ברור שהוא רצה (אלא אם אנה זק היתה נכנסת כדיירת ואז ביי ביי טליה). מבחינת טליה, נראה שלא.

אופק הוא בחור עם הרבה עקרונות ושיפוט מהיר מה שבא בעוכריו לא מעט. בגלל אותו שיפוט מהיר יש לו ציפיות מאנשים. הוא בטוח שהוא הבין מיהם ומה הם רוצים ונפגע מאוד כשהמציאות לא בהכרח תואמת את הציפיות שלו. רוב הזמן הוא אדם שקול, חושב לפני שהוא פועל ובהינתן מרחב וזמן תמרון הוא בסופו של דבר מוצא את הדרך להתאים את הציפיות שלו למציאות. בשאר הזמן (חלק קטן אבל משמעותי) הוא אימפולסיבי, נקמן, ולא ברור אם הוא מודע לכמה ארסי הפה שלו יכול להיות.
כאשר קאזם השתמש נגדו במילת המפתח "מדוכא" אופק בחר להקיף את עצמו בחומות כל כך גבוהות שאף אחד לא יוכל להתקרב שוב. החל מ"ארבע צעדים אחורה" ועד "אישה שטן" הוא שרף את כל הגשרים בינו ובין טליה. בין אם זה בגלל שהיא ראתה את הצד של קאזם בסיפור ובין אם זה בגלל שהוא החליט בתת מודע שהוא לא יתן לעצמו להיות פגיע יותר בבית האח, אופק סגר את האפשרות לזוגיות או אפילו חברות עם טליה סגירה הרמטית.

טליה לא ממש ברורה לי. רוב הזמן היא נראית כמו בחורה עם ראש על הכתפיים, שקולה, לא מתעצבנת, מנומסת ונחמדה. בגלל זה לא ברור לי איך היא לא ראתה שהיא הוליכה את אופק שולל. אם בהתחלה אפשר היה להניח שהיא לא הבינה שהוא רואה בקשר ביניהם יותר ממה שהיא רואה, אז אחרי ההתוודות שלו אי אפשר כבר לתת לה זיכוי מחמת הספק. ולמרות זאת, היא פלירטטה. אולי מבחינתה זה לא היה פלירטוט אבל היה שם מגע, קירבה וטיזינג. אחרי שהיא ידעה איך אופק מרגיש כלפיה היא לא יכלה באמת להתייחס לזה כמשהו מלבד פלירטוט.
כרגע טליה העבירה את הפלירטוטים לשחף. נראה ששניהם לא באמת מעוניינים בזוגיות בתוך בית האח, אבל לא אכפת להם מחברות עם טיזינג, אז אולי הסיפור הזה לא ייגמר רע לאף אחד (אולי חוץ משרין).

דניאל ואילנה (ו…)

הם עדיין זוג? מאחד ולא ממש הצלחתי לעקוב אחרי השידור החי אני באמת לא יודע. במשדרים המרכזיים לפחות לא שמענו על פרידה ולכן אניח שהם עדיין זוג.

מה יש לי להגיד עליהם? שהם דיירים בבית האח. שהם קיימים שם ומדי פעם רואים אותםן עוברים מול המסך או אומרים משהו למישהו. סביר להניח שאם הייתי בבית האח הייתי מתחבר איתם, כי הם חביבים, אבל כדמויות במשדר המרכזי הם דמויות משנה.


בודדים

קאזם

בכל פעם שאני רואה את קאזם מתעצבן על מישהו הדימוי שעולה לי בראש הוא של צ'יוואוואה. כמו כלב קטן שמחפש כל הזמן לריב עם כלבים גדולים ממנו, קאזם פשוט לא מפסיק לריב על שטויות. ובדיוק כמו צ'יוואווה הוא נובח בלי הפסקה. הוא לא מסוגל לעזוב נושא בשקט ויש לו מלאי בלתי נדלה של אנרגיה שמאפשר לו להתיש כל דייר אחר בצעקות, בירבורים ו"מיסטר ששששששששחף". כאשר הוא נכנס לרגע "צ'יוואווה" שכזה הוא לא רואה בעיניים ולצערו הוא יכול במצב הזה לפגוע גם באנשים הקרובים אליו.

מלבד רגעי הצ'יוואווה (רבים ככל שיהיו), הוא רכלן לא קטן. הוא מאמין שמותר לו לעשות דברים שמעצבנים אותו אצל אחרים (החבאת שוקו למשל – "אני אחליט מי מקבל שוקו"). יחד עם זאת, הוא יודע להיות חבר טוב (רוב הזמן). ובדיוק כפי שהוא בלתי נלאה בריבים, כך גם הוא בלתי נלאה בלבקש סליחה כאשר הוא מקבל את זה שפעל לא נכון. וכשהוא חושב לפני שהוא פותח את הפה, הוא יודע להתנסח וזה מה שהפך את בקשת הסליחה שלו מאופק לאפקטיבית יותר משחשבתי שתהיה.

דינה

דינה נכנסה על תקן ה"בובליל" של העונה. היא המבוגר המשעשע, שיגיד דברים מצחיקים ויהיה לא ממש קשור לשאר הדיירים הצעירים שבבית. היא מבצעת את תפקידה היטב. כשצריך היא הפוגה קומית, כשצריך היא רכלנית , כשצריך היא כתף תומכת (שברירית משהו, אבל תומכת) וכשצריך היא יודעת גם לריב.

מדי פעם נפלטת לה איזו אמירה גזענית קלה (אשכנזים, רוסיות וכיו"ב), לכאורה בהומור. אבל לזכותה יאמר שאם אכן יש לה דעות שכאלה היא יודעת ברוב הזמן לשמור אותם לעצמה. ואני לא חושב שאפשר לבקש יותר מזה.

שרון

רציתי לכתוב גם על שרון, כמו על דניאל ואילנה, שהוא שחקן משנה ואין לי מה לכתוב עליו. ואני עדיין חושב שהוא שחקן משנה, אבל בשבוע האחרון הוא הצליח להרוס משימה קלילה בצורה מעוררת הערצה. אז מגיע לו לפחות שאכתוב את זה… אה כן, הוא גם עושה אחלה חיקויים.

ריוואה

מלבד ריב אחד רציני עם קאזם והתנצחות עם רחל, אני לא מצליח להיזכר בקו עלילה שבו ריוואה לקחה חלק ממש משמעותי. היא דיירת טובה, היא חברה נהדרת והיא תמיד נמצאת שם לתת כתף תומכת. אני ממש אוהב אנשים כמותה.

הדוגמה הטובה ביותר לאופי של ריוואה, לדעתי, היתה במשימת הצייד הגדול כאשר ביקשה מהאח לוותר על המשימה כי לא הרגישה בנוח "לצוד" את החברים שלה. וכאשר לא התאפשר לה היא לא הצליחה להסתכל לאנשים בעיניים, כי היא פשוט כנה עד עמקי נשמתה.

מרינה

אני אוהב את מרינה ומסתבר שאני במיעוט. בפורומים שבהם אני גולש אנשים משום מה לא מחבבים אותה. חושבים שהיא שחקנית ומוגזמת ואפילו מטילים ספק באמיתות המבטא שלה. אבל אני אוהב אותה. אני אהבתי את געיות הבכי שלה כשעומרי ודיאנה הודחו. אני אהבתי את העובדה שהיא משתדלת להתרחק מהריבים וה"חלוקה" של הבית לקבוצות. אפילו את הזיופים במשימת הקריוקי אהבתי.

בעקבות עודף הזוגות בבית היא קצת הרגישה לא קשורה (אגב, אני באמת מאמין שהיה יכול להתפתח משהו בינה ובין עומרים אם לא היה מודח) ולקח לה קצת יותר זמן למצוא את המקום שלה. אבל היא מצאה ואני מאמין גם שככל שהזוגות בבית יתפרקו (בין אם עקב פרידה ובין אם עקב הדחה) היא תרגיש יותר ויותר בנוח.

שרין

כשראיתי את תעודת הזהות של שרין הייתי בטוח שלא אחבב אותה עם הדעות שלה על תל אביבים ועם הרומן שלה עם אקונומיקה. אבל אחרי שעברנו את ההיכרות הראשונית התגלתה לאורך הזמן בחורה שכולה לב. אחת שיודעת לשתף ולהגיד כשמישהו פוגע בה ויחד עם זאת לא מוחקת אף אחד. אחת שלא יודעת לשקר ושהרגשות שלה כתובים על הפנים שלה באותיות קידוש לבנה. אחת שכואב לה כשכואב לאחרים.

התלבטתי אם לשים אותה ואת שחף באזור הזוגות. אולי זוגיות חד צדדית היא זוגיות… אבל החלטתי שזה לא מתאים. שרין מודעת היטב לחד-צדדיות שבקשר הזה ולמרות זאת, כמו בהרבה דברים אחרים, גם באהבה הזאת היא טוטאלית. היא יודעת שהיא לא תקבל את אותו הרגש בחזרה אבל זה לא מונע ממנה להיפגע מזה, וזה לא מונע ממנה להמשיך ולאהוב אותו. והיא לא נוטרת טינה, והיא לא תשנה את היחס שלה אליו. ואני מקווה שנמשיך לראות אותה ואת הלב שלה עד הגמר.

שחף (מיסטר שחף)

המבוגר האחראי. בכל קבוצה צריך שיהיה כזה ושחף, ברצון או שלא רצון, לקח את התפקיד הזה על עצמו. הוא דאג לחלוקה של האוכל, וספג והכיל את העצבים של כולם במיוחד בתקציבים הבסיסיים הראשונים.

הוא האדם הכי שקול בבית. כמעט אף פעם לא מרים את הקול וכמעט ותמיד נמנע מאסקלציה של ויכוחים לרמה של צעקות. הוא מאוד מסודר ותמיד מנסה להיות הכי הוגן שאפשר עם כולם. ולמרות הכל הוא חלק עיקרי וחשוב במשדרים המרכזיים. זה לא משהו שקל לבצע – גם לשמור על נורמליות ולא להתעצבן וגם להגיע להיות חלק מהעלילה העיקרית. רק בגלל זה לדעתי מגיע לו לזכות העונה ואני מקווה שכך יהיה.


אפילוג

אני מקווה שעכשיו כשהצלחתי להשיג את העונה וכמות הפרקים הבלתי נגמרת שלה, אני אצליח לגרום לעצמי לכתוב לפחות פוסט בשבוע. לא מבטיח לעשות את זה אבל מבטיח להשתדל.

המועמדים להדחה הערב הם: ריוואה, אילנה, בר, טליה, שרון.
אני מניח ששרון או אילנה יודחו אבל העונה הזאת כבר הפתיעה אותי. שתהיה לכולנו הדחה נעימה.

תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *