האח הגדול 2022 – הצ'יוואווה והפייק

יולי 23, 2022 10:08 am מאת

לפני שאני בכלל מתחיל לכתוב את הפוסט אני רוצה להבהיר שאני השוויתי את קאזם לצ'יוואווה עוד לפני ששחף השווה אותו לפינצ'ר. יאללה מתחילים.

ביי שרון

עבר בקושי שבוע אבל מרגיש כאילו עברו עידנים. כמעט ושכחתי ששרון הודח ועוד לא כתבתי לו פסקת סיום.
אולי זה בגלל שכמו שכתבתי בעבר, לא היתה לו עלילה משמעותית במשדר המרכזי. מעבר לרומן קצר המועד עם דיאנה, ולחיקויים שהבליחו על המסך מדי פעם, האלמנט העלילתי היחיד שעשה איזשהו אימפקט היה הטעות שלו בהבנת חוקי משימת הצייד הגדול וזה שהוא דפק לכולם את התקציב. וגם זה החזיק מעמד כקונפליקט פחות מפרק אחד.

אז ביי שרון, נעמת לנו… כשזכרנו שאתה שם.

פייק משימת פייק

המשימה השבוע היתה "שבוע הפייק" שזו דרך אחרת להגיד "השבוע שלא היה". זוכרים את זה? מהעונה השנייה? כשהדיחו את אלירז בכאילו והמשימה היתה אשכרה מעניינת עם קליימקס נורמלי?

מה היה לנו בשבוע הפייק – שיקרו לדיירים על גלידה, עכביש, גניבה של שיר בשעשועון שהתשובות הנכונות בו לא באמת היו נכונות. ואז גילו את זה לאחד הדיירים (אופק) ונתנו לו משימה "סודית" למנוע מיתר הדיירים לגלות שזה פייק. אבל התקציב לא היה תלוי בכלל במשימה הסודית. התקציב היה תלוי במספר הפסילות בפייק שעשועון עם פייק תשובות והמשימה הסודית היתה אחראית רק לתוספת של 500 ש"ח לתקציב.

מה שהיה טיפה מעניין במשימה הזאת היתה הכניסה של לירן כצופת ערוץ 26. לא בגלל הרעיון של לשקר להם שהיא צופת ערוץ 26 ולשים אותה בכלוב בתוך הסלון. זה היה מעניין בגלל הליהוק – אחת שלא חוששת לומר בפנים לאנשים את מה שהיא חושבת. שיהיה ברור, אני לא חושב שזו תכונה טובה בהכרח ובטח לא בכל מצב ובטח לא בשלב של הרושם הראשוני… אבל זה נתן טיפה עניין לפרק משמים, אז אני לא מתלונן.

מה שעוד היה מעניין היה דווקא החלק שלא תוכנן ע"י ההפקה שבו קאזם החליט לעשות "שעשועון" משלו, בזמן המת שבין השאלות, והצליח לגרום לדיירים להיפתח ולהיות כנים באופן יוצא דופן. זו כבר הפעם השנייה שקאזם מראה שהוא היה יכול להיות מראיין מוצלח.

קציצה מורעלת

במשך שעתיים ומשהו ערוץ 26 צונזר והשמועות על מה שקרה בבית השתוללו. וכמו כל דבר העונה הזאת, ההייפ שמצליחים ליצור מסתיים באנטי קליימקס קיצוני. במקרה הזה, מדובר היה בריב בין שחף לקאזם על קציצות שהסתיים בכך ששחף דחף קציצה לפה של קאזם והאח הגדול נתן לו "אזהרה חמורה".

אני לא מסכים עם איך ששחף פעל. לדחוף למישהו אוכל לפה כנגד רצונו זו אלימות לכל דבר ואני מגנה אותה. אבל, וזה אבל גדול, אי אפשר להתייחס למקרה הזה בלי לראות את ההתעללות והאלימות שמגיעה גם מהצד השני.

על היותו של קאזם צ'יוואווה וחוסר הנלאות שלו בכל הנוגע לריבים מילוליים כבר כתבתי. אני בן אדם מאוד רגוע ואני לא חושב שהייתי מצליח לעמוד ביום שלם של "מיסטר ששששששחף" ועקיצות בלתי פוסקות כלפי בלי להגיב. אבל גם אם נתעלם מהעבר של הוורבליות חסרת המעצורים של קאזם, רק בתוכנית הזאת נחשפנו פעמיים לכך שהבן אדם חושב שהכל צריך להיעשות כדבריו ושלאיש אין את הזכות לנשום ללא אישורו.

הפעם הראשונה היתה כאשר קאזם שמע ששחף חושב שצריך לתת לכל דייר 70 ש"ח תקציב פרטי וכל השאר צריך להיות משותף. זה לא התאים לדעותיו והצ'יוואווה פצחה פיה בצעקות. כהרגלו הוא לא הקשיב למה שהצד השני אמר ואף טרח והבהיר שהוא לא מקבל את זה שאנשים מחליטים על הנושא שלא בנוכחות כולם. כאשר הבהירו לו שהם לא החליטו דבר אלא רק דיברו בינם לבין עצמם הוא אמר שהוא לא מסכים שהם ידברו על זה אפילו.

הפעם השנייה היתה מקרה הקציצות. שחף, למיטב הבנתי, טרח והכין קציצות טופו עבור אלו שלא אוכלים בשר. כאשר שמע שגם אוכלי בשר טעמו מהקציצות, הוא הלך למטבח והבהיר לאנשים שמדובר בקציצות עבור אלו שלא אוכלים בשר. קאזם שהיה עצבני עוד מקודם החליט לצאת לקרב והבהיר שהוא יאכל מה שבא לו והלך לקחת את הקציצות. שחף ניסה למנוע ממנו וכשראה שקאזם לא מוותר, אמר לו "קח" ודחף את אחת הקציצות לפיו. קאזם מצידו לקח אח"כ את כל הקציצות (או את רובן) ואמר לשחף שהוא מתכוון לאכול את כולן.

אז כמו שכתבתי – זו אלימות וזו היתה טעות רצינית מצד שחף. אבל, אי אפשר להגיד שלקחת את הקציצות של מישהו רק כי "אני יכול ותראו אותי" זו לא אלימות באותה מידה.

בקטנה

  • אני מבין לשחף נמאס מלהכיל את ההתנהגות של חלק מהדיירים, אבל זו לא היתה סיבה מספיק טובה לטעמי לדבר עם שרין בצורה שדיבר. חבל לי כי אני מחבב את שניהם.
  • מצד שני, שרין חייבת להבין שזה שהיא מחבבת את קאזם לא אומר שהיא חייבת לקחת את הצד שלו גם כשברור לה שהוא טועה.
  • אז נכנסו חדשים. עוד אין לי יותר מדי מה לכתוב עליהם. משעשע רק שגם בכניסה השנייה יש דייר שחטף קורונה וייכנס מאוחר יותר. מעניין אם גם הוא יתחבר עם מרינה ויעוף מהר רק כדי שנשמע געיות של בכי.
  • לא ברור לי אם תהיה הדחה הערב (שבת) או לא. אני מניח שלא כי היתה כניסה שניה, והאזכורים היחידים להעמדה להדחה היו במתנות שהחדשים נתנו לוותיקים (חסינות, השתק, הדחה פומבית, וכניסה לרשימת ההדחה). עצוב גם שעד סוף התוכנית לא היה ברור בדיוק מי קיבל מה (הבנתי רק שריוואה קיבלה הדחה פומבית ודינה קיבלה חסינות).
  • הבנתי גם שהתקציב הפעם (בפעם הראשונה בתולדות האח לדעתי) לא נעשה ע"י הדיירים אלא ע"י ההפקה. אני מניח שזה או בגלל הכניסה של החדשים או בשביל להראות לחסרי היכולת בבית איך אפשר לעשות תקציב נורמלי (חבל רק שלא עשו את זה עם תקציב בסיסי).
תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *