האח הגדול 2022 – שיעור בהיסטוריה

יולי 31, 2022 3:04 pm מאת

לפני כמה חודשים התחלתי דיאטת "קיטו" שבה אני אוכל ממש מעט פחמימות וממש הרבה שומן. ירדתי כ-20 קילו מאז שהתחלתי (והיה מאיפה להוריד) אז אני יכול להעיד ממקור ראשון שזה עובד.
תהיתי אם אותו עיקרון יכול לעבוד גם על ריאליטי, אז צפיתי המון בשידור החי ופחות בתוכניות אחרות ואני די בטוח שזה עובד וירדתי כמה נקודות ברמת המשכל.

יאללה מתחילים.

אזהרה חמוצה

נתנאל ודיאן סובלים בבית האח, הם מבודדים יחסית ולא בגלל שאנשים בחרו לבודד אותם אלא בגלל שהם בוחרים בכל פעם מחדש להתבודד. הם בוחרים בכל פעם מחדש לפרש את הפעולות של האנשים מסביבם בצורה הרעה ביותר שניתן לפרש אותן והם בוחרים בכל פעם מחדש להתעמת עם האחרים בצורה הכי לא בונה שאפשר.

אני תוהה, אם האח הגדול לא היה מצוות אותם בתחילת הדרך להיות "דייר אחד", האם הנתק הזה בינם לבין האחרים עדיין היה נוצר? יכול להיות שבעצם הפיכתם לדייר אחד הפקה בעצם יצרה אצלהם תחושה של "אנחנו מול כולם" שהם לא מצליחים להיפטר ממה אפילו עכשיו כשבפועל הם דיירים נפרדים.

ספציפית לגבי נתנאל, אני לא יודע אם הוא אדם אלים או לא מחוץ לבית האח הגדול. אני כן יודע שהתנאים והלחץ אליהם הוא נחשף בבית האח לא עושים לו טוב וזה מתבטא בהתפרצויות על גבול האלימות ולעיתים אפילו מעבר לגבול. שבירת הואזה (שלא שודרה במשדר המרכזי) היתה צריכה להיות הקש שישבור את גב ההפקה. אבל זה לא קרה, ונתנאל עדיין רותח מבפנים ומחכה להתפרצות הבאה.

אז כמה אזהרות צריך בשביל להדיח דייר? זו לא בדיחה, זו שאלה אמיתית. פעם היו מספיקות שתיים (אפילו לא חמורות). היום, באמת שאני לא יודע.

הייל פופוליזם

אז נתנאל (ומסתבר שגם שחף) הצדיעו במועל יד. בהומור, ברור שבהומור. נתנאל אף הגדיל ואמר "הייל היטלר". סביר להניח שאם מי שמצנזר דברים בערוץ 26 היה עושה את העבודה שלו, זה לא היה משודר וההפקה היתה מתעלמת מזה לחלוטין. אבל מישהו עשה טעות וזה שודר, וזה עשה מספיק רעש בשביל שההפקה תחליט שזו סיבה מספיק טובה לדחות את ההדחה והכניסה של הדייר הנוסף ובמקומה לשדר לנו שיעור לכיתה ג' על חשיבותה של השואה בהיסטוריה של העם היהודי… אה, וגם על פופוליזם.

בסביבות 2014 עלתה הצעת חוק (שאף עברה בקריאה טרומית) שעל פיה השימוש במילה "נאצי" בכתב או בעל פה ובהטיות שונות יהיה אסור ודינו יהיה חצי שנת מאסר וקנס של 100,000 ש"ח. זה עשה רעש באותו זמן ובצדק, זו היתה הצעת חוק בלתי ניתנת לאכיפה (לפחות לא לאכיפה שאינה בררנית) ויותר חשוב מזה היא היתה מיותרת.

באותה מידה כל ההתעסקות בנושא במשדר המרכזי היתה מיותרת. גם דחיית ההדחה (והכניסה הנוספת) ביום היתה מיותרת. כמו שלא נכון יהיה לאסור על השימוש במילים מסוימות באופן גורף, כך נכון הדבר לגבי תנועות, סמלים, משפטים ועוד. תנועת מועל יד שנעשתה כבדיחה או כאמצעי להעביר ביקורת, אין דינה כתנועת מועל יד שנעשתה בכוונה לקדם את ערכי הנאציזם. התייחסות לעצם התנועה בלי ההקשר שממנו היא נבעה, זה פופוליסטי, טהרני ורידוד של השיח על השואה עד לכדי זילות.

האם יהיו אנשים שיפגעו מזה שתנועת מועל יד הופיעה בטלוויזיה? סביר להניח. כמעט מכל דבר יש אנשים שנפגעים, אבל צריך לאזן את הזכות של אנשים לא להיפגע עם הזכות של אנשים לבטא את עצמם, אחרת נמצא את עצמנו במצב שבו אוצר המילים שלנו הולך ומצטמצם וזה יהיה פשוט…. "שואה".

בקטנה

  • שרין קיבלה מתנה – מישהו שיחזר אחריה בבית ויגרום לה סוף סוף לחייך במקום לבכות כל הזמן. עכשיו, זה לא שזה לא כיף לראות את שרין מחייכת, אבל מה נסגר? אנחנו בעונה של האח הגדול או של "קחי אותי שרין"? אני מבין שזו עונה שבה ההפקה עושה הכל בשביל ליצור זוגות בבית אבל לא צריך לאנוס בשביל זה את הפורמט.
  • התוצאה היא שיש כרגע יותר אנשים בבית האח מאשר היו בתחילת העונה. בתחילת העונה היו 16 דיירים (אני לא מכליל את עומרי וטליה שנכנסו מאוחר יותר), וכרגע יש 18. נראה לי שהעונה הזאת הולכת לאחור במקום להתקדם.
  • מילה טובה (כי צריך מדי פעם) – משימת המשחקים והמכתבים מהבית היתה משימה טובה. כשהקול של אמא של קאזם נשמע ברמקולים אפילו היתה לי לחלוחית בעין… טוב, דמעה… טוב נו, געיתי בבכי כמו מרינה כשעומרי הודח.
  • הפרידה של דניאל ואילנה היתה הפרידה הכי נורמלית שיצא לי לראות על מסך טלוויזיה. שני אנשים שנמצאים במקום שונה במערכת היחסים הבינו לאחר זמן שזה פשוט לא הולך. שניהם לא מרגישים טוב עם זה, לאחת כואב ולשני קשה לשחרר. עכשיו רק שיודחו כבר כי גם מעט העלילה שהיתה להם כבר לא קיימת.
  • בינתיים לא התחברתי לאף אחד מהחדשים. דוד קצת מצחיק אותי אבל לא מספיק. לירן קצת עשתה דרמות אבל לא מעניינות. דנה וליה – כמעט שכחתי שהן שם. ומשה בקושי נכנס לבית אז ניתן לו עוד כמה ימים.
  • המועמדים להדחה הערב הם אופק, בר, דיאן, נתנאל, שחף, דנה ולירן. ההיגיון אומר שדנה או לירן תודחנה. הלב רוצה להגיד שלום לדיאן או נתנאל.
תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *