האח הגדול 8 - תאלין אבו חנא, מעיין אשכנזי ושני גולדשטיין

האח הגדול 8 – השבועיים שלא היו

פברואר 1, 2017 4:08 pm מאת

לפני שבועיים נותרנו עם 12 דיירים בבית האח הגדול. מאז הספקנו להדיח אחת, לראות 4 חוזרים (כולל אותה אחת) ולהדיח מחדש את כולם חוץ מהאחת. זה אומר שמעשית חזרנו ללפני שבועיים, שבוע לפני תחילת הפארסה הזאת שנקראה "גלגל הצלה" או "רעידת אדמה" או "ההפקה הפליצה" או משהו דומה. אז אני מתייחס לשבועיים האלה כאל השבועיים שלא היו ומתעלם מהם לחלוטין… טוב… החל מהפוסט הבא.  יאללה כותבים פוסט שלא היה.

על דת, אתאיזם ומה שביניהם

אני לא חושב שמישהו יכול להאשים אותי באהדה רבה לאורנה או דן. האחת נראית לי קרירה ומחושבת ושחקנית בכל רמ"ח אבריה והאחר עד לאחרונה נראה לי כרכיכה נוח להשפעה שמציב את עצמו בצילם של אחרים ופוחד, לפחות רוב הזמן, לעשות מה שהוא באמת מרגיש. אז אחרי שהוצאנו את זה החוצה, אני חיי לומר שאני ממש מעריך את הצורה שבה שניהם מתייחסים לדת, כל אחד מהכיוון שלו.

להאמין באלוהים זה לא אומר בהכרח לפעול לפי הדרך שהרבנים קבעו שהיא בדרך הנכונה. כל אחד יכול למצוא את הדרך שלו להפגין את האמונה ויכול להיות שהיא שונה מהדרך המקובלת. גלגולי העיניים של דיירי הבית בכל פעם שמזכירים שאורנה היא דתייה מרמזות על מוח סגור ואי הבנה של הקונספט של בחירה חופשית. ההגדרה של אורנה את עצמה כדתייה כוללת רק את המצוות שהיא מרגישה שנכון לה לקיים ורק את המגבלות שהיא מאמינה שהן נכונות. אם היא מרגישה לנכון לשמור נגיעה עד לרגע שהיא חשה קרבה מספקת למישהו, אז זו המצווה שהיא תמלא. בדיוק כמו שדתייה אחרת תרגיש שזה נכון ללבוש בגדים ארוכים אבל לא נכון לשים כיסוי ראש. בדיוק כמו שדתי  אחד יידרש ללכת בשחורים ודתי אחר ירגיש שזה בסדר להסתובב בטי-שירט. כל אחד מציב לעצמו את גבולות האמונה ונותן לעצמו את ההגדרה העצמית. לטעון שאורנה היא לא דתייה רק בגלל שהיא בוחרת באילו מצוות היא מאמינה או לא זה זלזול באמונה שלה ובקונספט של אמונה בכלל.

אותו דבר אפשר לומר על דן. העובדה שהוא אתאיסט ולא מאמין לא אומרת שאסור לו להניח תפילין, לקרוא בתנ"ך ו/או להתפלל. להפך, בתור אדם שאינו מאמין שקיים אלוהים הוא בוודאי מאמין בחופש הבחירה וכאדם עם חופש בחירה הוא רשאי לעשות מה שהוא רוצה, על אחת כמה וכמה אם הוא לא פוגע תוך כדי כך בחופש של אף אדם אחר. כאשר שם תהה איך האם זה לא זלזול בדת כאשר אדם לא מאמין מניח תפילין ומתפלל, דן ענה לו בצורה הכי מפורשת והכי נכונה – לא. אם מבחינתו של דן מה שהוא קורא בספר התנ"ך או בסידור הם סיפורי פנטזיה, זה לא אמור להשפיע על האמונה או חוסר האמונה של האחרים. זו בחירה שלו לפעול כפי שפעל וכל מי שנותן לזה משמעות נוספת עושה זאת על דעתו שלו.

אני מאמין גדול בחופש. החופש לפעול בכל רגע כפי שאתה רואה לנכון כל עוד אתה לא פוגע בחופש של האחרים לפעול כפי שהם רואים לנכון. דן ואורנה הם כביכול שני צדדים קוטביים של משוואת הדת אבל יחד עם זאת, לפחות בתחום בממוקד הזה, הם נמצאים באותו צד של משוואת החופש. שאפו להם.

האח הגדול 8 - אורנה דנינו

דתייה מיוחדת

בקטנה

  • "גוי של שבת" זה מנהג כל כך מטומטם ולראות את תהילה מסבירה אותו לתאלין לא הפך אותו ליותר הגיוני. להפך. אין לי בעיה עם הקונספט שאסור לדתי להדליק את האור בשבת אז הוא מבקש מגוי שאין עליו איסור כזה. יש בזה בעייתיות אבל לפחות זה מתמודד עם הנושא ישירות. יש לי בעיה עם זה שאסור לאותו דתי לבקש את זה ישירות אלא הוא צריך לרמוז ושהגוי יבין לבד. אסור לתהילה לבקש מתאלין להדליק את התנור אבל מותר לה לומר "אוי קר לי, חבל שלא הדלקתי את התנור" מתוך תקווה שתאלין תבין את הרמז ותדליק את התנור. במילים אחרות, זה מנהג שהמטרה שלו היא לנסות לעבוד על אלוהים בעיניים וממש מוזר לי שאנשים שמאמינים בהיותו כל יודע וכל יכול בוחרים לנהוג כך.
  • אהבתי לראות את הקטע שבו חמימו מת להיכנס עם כולם לבית אבל הוא לא רוצה להשאיר את אנדל לבד בחוץ אז הוא נשאר איתו. בכלל, חמימו הוא אולי דביל וצעקן ואי אפשר להבין מה הוא אומר אבל הוא אחד האנשים היותר כיפיים, תמימים ונחמדים בבית. אם רק היה שותק קצת יותר ולא גורם לי להנמיך את ווליום 90% מהיממה, אולי הייתי מצליח ממש לשמוח שהוא שם.
  • חזי נכנס אל בית האח הגדול במקור בשביל להיות "באווירה טובה" ואכן הוא השתדל שלא להיכנס לעימותים . זה גרר את הדחתו הראשונה. כשהוא נכנס בפעם השנייה הוא החליט כנראה לשנות גישה מתוך תקווה שאם הוא ייכנס לכמה שיותר עימותים הוא יישאר הפעם. אני שמח שזה לא קרה. אני לא חושב שבאף אחת מהפעמים שהוא נכנס לבית ראינו את חזי האמיתי.
  • לראות את דן ואורנה עושים "שני" ומקשיבים לתהילה וכוכב מרכלות עליהם מאחורי הדלת היה אחלה סגירת מעגל לכל הסיפור עם שני. ממש נהניתי לראות את זה. וממש התבאסתי שלא ראיתי את הקטע הזה בלייב.
  • כשמעיין תיארה את המצב של אביחי כאשר מספר אנשים צועקים עליו מכל הכיוונים, נפל לי האסימון. אביחי מאוד טוב בוויכוחים של אחד על אחד והוא אמר הרבה פעמים זה שהוא יכול להתמקד מאוד עוזר לו. אבל כאשר זה כמה אנשים צועקים בו זמנית מכמה כיוונים זה בטח נוראי עבורו כי הוא לא יכול להתרחק טיפה ולקלוט את כל הסיטואציה בכללותה, לזהות את שפת הגוף של כולם, לקלוט האם מה שהוא עונה מעצבן או מרגיע את כולם וכו'.

שווה ציטוט

  • "אני דתייה מיוחדת"
    אורנה מסבירה ב 3 מילים את כל מה שכתבתי בפסקה למעלה.
  • "מה אתה עושה להם company אתמול?"
    כוכב מוכיחה ששבוע מחוץ לאח הגדול לא מספיק בשביל לשנות בן אדם.
  • "בסוף את תתגיירי ואז מי יפתח את המקרר?"
    שם קורא לתאלין שמנה?
  • "נוציא אותך בר רפאלי"
    אנדל מגדיר מחדש את גבולות הבלתי אפשרי
  • "כל הסבתות תתעוררו"
    כוכב מגדירה מחדש מי קהל היעד שלה (ועושה את זה לא נכון)
  • "אני יצור, אני לא מוזר"
    דן הוא יצור מוזר
  • "הוא אף פעם לא היה לא לא נחמד אלי"
    מעיין עם לא אחד יותר מדי. פליטה פרוידיאנית?
האח הגדול 8 - אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי

היא מרחמת עליו והוא אף פעם לא היה לא לא נחמד אליה

ולסיום סיומת

בשבוע הקרוב תהיה משימת הבובות שבה כל מתמודד הולך עם בובה שלו ומזיז את הפה שלה כשהוא מדבר ואז בסוף עורכים את זה לתכנית שבה חלק גדול מהזמן רואים כאילו הבובות מדברות. זאת הייתה משמה נחמדה אבל אני עדיין מחכה שהם יחזירו את משימת ההתעלמות.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *