האח הגדול 8 - שם ברדוגו

האח הגדול 8 – עוכר ישראל?

פברואר 22, 2017 7:27 am מאת

האח הגדול אמור להיות סוג של אסקפיזם. מעין בריחה מחיי היום יום לכמה שעות (אצל חלקנו זה 24 שעות) של אנשים מנותקים שמדברים רק על עצמם. אולי זו הסיבה שזה כל כך חורה לי כשקברניטי התכנית מחליטים לדחוף לנו פוליטיקה עמוק לתוך הגרון. בצורה שאני לא אוכל להתחמק מלכתוב על זה. אז כל הכבוד לכם, הצלחתם. זה הולך להיות פוסט עם השקפה פוליטית ואני רק יכול לדמיין את התגובות שיהיו בקידום בפייסבוק. אם על הפוסט הקודם קיבלתי תגובות מתלהמות, אז הפעם זה בטח יהיה גרוע יותר. יאללה מספידים.

הספד לשם

לא אהבתי את שם עוד מתחילת העונה. לא אהבתי את איך שהוא התווכח, לא אהבתי שהוא הציג את עצמו כמבין גם בנושאים שהוא היה בור בהם, ולא אהבתי את הקול הצווחני שלו שפשוט קרע לי את עור התוף (הוא וחמימו…). ככל שהתקדמה העונה למדתי לסבול אותו (אולי בגלל שפחתו הוויכוחים הפוליטיים שם סבלתי מההתנהגות שלו בעיקר) ועדיין מדי פעם יצא ממנו ה"שם" כאשר בלהט עצביו הוא איחל לאנשים למות מסרטן וכאשר הוא באופן חוזר ונשנה הראה כמה הוא מקובע כשצחק על אנשים שלא התאימו לתבניות הספציפיות שאליהן הוא אוהב לסווג את הסובבים אותו (אורנה לא באמת דתייה, דן לא מכבד את הדת של אחרים כשהוא שם תפילין בלי להאמין). לא אהבתי גם את ההתמסכנות החוזרת ונשנית שלו על מחיקת הזהות המרוקאית שלו שעד עכשיו ולמרות כל ההסברים שלו, אני לא מבין מה בדיוק הוא רצה.

אני כותב את כל זה כדי שיהיה ברור – לא היה אכפת לי ששם יודח  כמעט בכל שלב בעונה הזאת. דווקא השבוע היה אכפת לי. רציתי שהשבוע הוא ישרוד את ההדחה רק בשביל שאני לא אצטרך לראות בימים הקרובים את הפנים מדושני העונג של שרון גל כשהוא טופח לעצמו על השכם על שגרם להדחתו של שם בתוך שבוע. זה לא הגיע לו וזה בטח ובטח לא הגיע לשם.

זה לא שאני חושב ששרון והוויכוחונים שנערכו בינו לבין שם הם אלו שגרמו להדחתו של שם. קדמה לכך העובדה שככל שעבר הזמן הוא היה יותר ויותר כבוי והתגעגע יותר ויותר לחברה שלו. שם הפך לפחות מעניין ולכן הודח, אבל התזמון היה יכול להיות יותר טוב.

מלבד כל הדברים שעצבנו אותי בשם, הוא בסה"כ היה בן אדם סבבה רוב הזמן. הוא היה מצחיק לעתים, הוא ידע לעשות כיף, ואפילו לאורך הזמן היכולת שלו לנהל וויכוח נורמלי גדלה. אני לא חושב שאני אתגעגע אליו בבית האח, אבל חסרונו בהחלט יורגש.

האח הגדול 8 - שרון גל

מוריד את רמת הדיון לאשפתות

למה לי פוליטיקה עכשיו?

רק דיברתי על זה ששם לא יודע להתווכח והנה הגיע שרון גל והוריד את רמת הדיון בבית האח הגדול לאשפתות. במקום לדבר, לדון ולהתייחס לדברים שנאמרים בשיחה משני הצדדים בוחר שרון, ברוח התקופה, לכנות את הצד השני בכינויים מעליבים, להכריז על הדעות של הצד השני כלא לגיטימיות, לנכס לעצמו את כל הצדקנות האפשרית ולנהל ויכוח במעמד צד אחד לגופו של אדם במקום לגופו של נושא… אז בואו נדון בשרון גל.

מיהו שרון גל? מנחה טלוויזיה של תכניות כלכליות שהצליח להסתבך עם הלוואות לבנקים ונתבע ע"י 3 מהם, הוא נבחר כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו והגיש את הצעת החוק "עונש מוות למחבלים" שאפילו הוא אמר שלא היה לה סיכוי לעבור. הוא עזב את הכנסת אחרי חצי שנה בלבד כי, לטענתו, אי אפשר להשפיע מהאופוזיציה (נחש מה שרון, המפלגה שלך עכשיו בקואליציה. לו רק היית מחכה קצת…). ב 2017 נכנס שרון גל לבית האח הגדול כדי להילחם בבחור בן 30 בתכנית ריאליטי.

אז פוליטיקה. כדי שלא יגידו לי שאני לא ברור, הדעות הפוליטיות שלי הן שמאל. אני מאמין שלהגיד "זה האויב שלי ואין עם מי לדבר" ולא לנסות באמת לפתור את הנושא לא יוביל אותנו לשום מקום.  אני מאמין בהובלה באמצעות מתן דוגמה ולא לשבת ולחכות שהצד השני יעשה את המהלך הראשון. ואני מאמין שמלחמות והפגנות כוח יובילו רק למלחמות נוראיות יותר והפגנות כוח מהצד השני.
אני לא עיוור. אני מודע שבשני הצדדים ההנהגה היא כוחנית ואינטרסנטית והסיכוי להצליח להגיע להסכם שימולא במלואו נמוך מאוד. אבל אני לא רואה איך מצב של לא לנסות הוא יותר טוב. איך מצב של להתוות תנאי סף שאנחנו יודעים שלא יתקבלו מועיל במשהו. והכי נוראי, אני לא רואה איך עידוד של שיח מפריד וחיזוק ההפרדה בין הצדדים תוביל למשהו מלבד המשך והקצנה של מה שאנחנו חווים עכשיו.

אז כן, לא הסכמתי עם שרון גל עוד טרם כניסתו לאח הגדול. אני משתדל להתייחס למתמודדים בבית האח, אך ורק ע"פ פעולותיהם בבית האח ולא ע"פ עברם, אבל שרון הפך את הדעות הפוליטיות שלו לכלי נשק עיקרי בהתנהלות בבית אז הרגשתי צורך לכתוב את זה. מה אני חושב עליו מעבר לדעות שלו? בעיקר שהוא ילדותי – גם בצורת הוויכוח שלו, גם באופן שבו הוא בוחר להציק על מנת להציק (הקטע עם הדלת היה אידיוטי כל כך), וגם בצורה שבה הוא מנסה להציג את עצמו כל הזמן כאילו ידו על העליונה. הוא מעריך את עצמו יותר מדי, אני לא יודע אם זה בגלל שהוא בטוח בעצמו או שהוא דווקא מכסה על חוסר בטחון (צריך עוד זמן כדי לבחון את זה), אבל כל האווירה סביבו נודפת התנשאות ובינתיים לא ראיתי ממנו משהו שיצדיק את זה.

מבחינתי אם הוא יודח בשבוע הבא זה יהיה שבועיים מאוחר מדי.

בקטנה

  • משימת ההתעלמות הייתה איכותית. אהבתי במיוחד את השפרצות המים והכדורים. היו חסרים לי הנחשים שהיו בעונה הראשונה וגרמו לבובליל לפסול. מפתיע אותי שהם בחרו שלא לשדר בערוץ 2 את אחד הדברים היותר מציקים שהם עשו לדיירים – מישהו בתחפושת תוכי ששיגע אותם במשך לפחות רבע שעה (הגעתי באמצע אז יכול להיות שהיה יותר).
  • אני מבין שהיחסים בין עדן ואנדל התחממו (והתקררו והתחממו עוד פעם), אבל זאת לא סיבה להקדיש לזה כמעט חצי תכנית. קטע אחד או שניים היה יותר ממספיק.
  • האח הגדול צריך לאמץ את הקטע של השטח המת ולעשות מדי עונה אזור בבית שנראה כאילו אין שום מצלמה מכוונת אליו כשבפועל כן תהיה אבל מוסתרת (רשת, אני מדבר אליכם, כן?).
  • וברצינות, נגיעות רגליים מתחת לשולחן, נשיקות בשטח שנחשב לשטח מת… למה הדיירים בבית האח לא רוצים שנראה אותם מאוהבים?
האח הגדול 8 - עדן סבן ואנדל קבדה

מה הבעיה להתנשק?

שווה ציטוט

  • "כבר התחילו לקרות דברים מוזרים?"
    שני לא מבינה שצריך להתעלם גם מקיומה של משימת ההתעלמות
  • "ביצים? נראה לי יש מספיק"
    מעיין מבהירה מי הגבר בקשר שלה ושל אביחי
  • "אם מישהו יגרום לי פה לא להרגיש בנוח, זה יהיה הסוף שלו"
    מעיין מאיימת. האם כל הפקת האח הגדול בסכנה?
  • "לדעתי פה יותר משפיע מהכנסת"
    שרון מתכנן להעביר עונש מוות למודחים?
  • "אם מישהו מהרשויות מחפש את השיחה הזאת, אז אמא שלי מקליטה את כל הפרקים, אתם מוזמנים"
    קורין גדעון יוצאת על המשטרה
  • "זה לא היה עד עכשיו, אל תבהילי אותי"
    אורנה רומזת שעשתה משהו בשטח המת?
  • "ההורים שלי לא צריכים לבוא לפה עד הגמר"
    אביחי מפגין צניעות
  • "מין אנושי, זכויות אדם, הכל קשקוש"
    שרון שוטח את כל התורה שלו על רגל אחת

ולסיום סיומת

המשימה הבאה תהיה משימת בית הסוהר. אותה משימה מהעונה השלישית רק עם טוויסט. בעונה השלישית האסירים קיבלו אוכל טוב ומוזיקה והיו צריכים לעבוד על הסוהרים שחשבו שהם כל הזמן סובלים בכלא. הפעם חלק מהאסירים ייהנו מהטבות ביחד עם הסוהרים ויצטרכו לעבוד על שאר האסירים שיצאו "לעבוד". אבל האסירים שיסבלו יזכו להיפגש עם המשפחות אז לפחות חלק מהם יחליטו שזה בטח שווה.

בברכת "ששרון יודח כבר", נתראה בשבוע הבא.

תגיות:, , , , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *