האח הגדול 2022 – קנסות ותהליכים

אוגוסט 27, 2022 11:58 am מאת

כרגיל המציאות מתערבת בהרגלי הריאליטי ושבוע שעבר לא הספקתי לכתוב פוסט אז ננסה להשלים עכשיו, למרות שההדחה של דינה מרגישה כאילו קרתה לפני יובלות. מצד שני, הכריזו שמדובר בחודש אחרון וביום שבת תהיה הדחה משולשת, אז לא נשאר עוד הרבה. יאללה מתחילים.

שלום לדינה

דינה עזבה בזמן. אולי אפילו קצת אחרי הזמן. בשבועיים האחרונים שלה בבית היא לא נהנתה כלל. אפשר אפילו לומר שסבלה. הצורך שלה מצד אחד להגן על חבריה מצד אחד וחוסר ההסכמה שלה עם דרך התנהגותם מצד שני יצרו אצלה דיסוננס שהתבטא בדיכאון, עצבים והרבה עוקצנות.

היא לא אהבה את זה ששרין ויתרה על משה והמשיכה לעשות עיניים לשחף. היא לא אהבה את זה שקאזם מתפרץ על כל שטות. וגם על ריוואה היתה לה ביקורת פה ושם למרות שפחות. וכשהאח הגדול התחיל גם לחשוף שיחות שעשתה עם חברי הקבינט על חברי הקבינט, אני חושב שאז נפל לה האסימון שזה לא מקום שאפשר באמת לומר דברים מאחורי הגב גם אם את סומכת לחלוטין על מי שדיברת איתו.

אז דינה, לשמחתה, עזבה בזמן לפני שנאלצה להתמודד באמת עם האדם העצבני והעוקצני שהיא הפכה להיות. נקווה שזה לא ייגרר איתה גם אל מחוץ לבית.

שלום לליה

ביי ליה. נעמת בעין בשידור החי. כמעט ולא הופעת במשדר המרכזי וחבל.

התאהבות ספונטנית או תהליך מתוכנן

כשמרינה אמרה לשחף "חודש אחרון ועכשיו נזכרתם להתחיל משהו?", הוא ענה לה "יש שיאמרו שזה הזמן הכי טוב". ואני מתחיל לחשוב שהוא התכוון לזה.

לשחף היו מספר אפשרויות ל"רומנים" בבית האח והוא די נמנע מהם, ופתאום בזמן האחרון נראה שהוא מנסה קצת בכוח אפילו להפוך את הפלירטוטים שלו עם טליה למשהו שהוא קצת יותר. והשיחה הקצרה הזאת עם מרינה גורמת לי לחשוב שאולי זה לחלוטין מחושב.

אחד הדברים שחוזרים על עצמם לאורך כל העונות (החל מהעונה השנייה לדעתי) הוא ניסיון של דיירים להראות כאילו הם התפתחו, או "עברו תהליך" בזמן שלהם בבית. לשם כך צריך להיות שינוי תמידי לאורך הפרקים ורומן מתפתח זה בהחלט שינוי ובהחלט "תהליך".

לכאורה, אני יכול לתאר לעצמי מצב שבו שחף, שבוודאי ראה את העונות הקודמות, למד שרומנים לא נשארים מעניינים לאורך זמן ולכן תכנן מראש להשאיר את האופציה הזאת פתוחה לחודש האחרון כדי שעדיין יהיה זמן לפתח אותה, אבל בלי שזה יגיע לידי מיצוי לפני סוף העונה.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני מת על שחף והוא המועמד המועדף עלי לזכייה כמעט מתחילת העונה. ואם הוא אכן תכנן את ה"תהליך" הזה מראש, זה רק מעלה לו מבחינתי ולא מוריד.

על קנסות וסיגריות

שמתם לב שבפרק האחרון התחילו לצנזר (לשים "בייייפ") בכל פעם שנאמרה המילה "סיגריות"? אני די בטוח שזו היתה החלטה של הרגע האחרון כי את התרגום הם שכחו לצנזר מה שהפך את כל העניין לאפילו יותר דבילי. אבל אם אנחנו כבר בעניין הסיגריות, צריך לדבר על הפיל שבחדר (ושהיה שם לאורך כל העונות) – אנשים שחושבים שמגיע להם לעשן ולאכול כמו כולם למרות שהם קונסים על ימין ועל שמאל.

בר, לאורך העונה, היתה דוגמה די מושלמת לאחת שקונסת בלי הכרה, אבל צורחת כמו משוגעת אם מישהו חשב לרגע שזה הגיוני שהיא תפחית את כמות הסיגריות שהיא מעשנת כדי שמישהו יוכל להזמין עוד אורז. אבל היא לא היחידה. רק בפרק האחרון הם איבדו 1800 ש"ח לקנסות בגלל מרינה וטליה שהתלחששו ללא מיקרופונים וזה עדיין נראה להם הגיוני שאופק צריך לוותר על הסיגריות שרצה בשביל שלמרינה יהיה עוד אוכל.

בכלל העונה הם לקחו את הקנסות לרמה של אמנות. לא האמנתי שאפשר לקנוס כל כך הרבה ועוד להיתמם אח"כ. אם אני זוכר נכון היו איזה שבועיים שבהם הם הצליחו להקפיד ולא לעשות יותר מדי קנסות אבל בכל השאר הם פשוט התפרעו. אני חושב שהם לא זכו להנות באמת מתקציב מותרות למרות שהם זכו בלא מעט משימות לאורך העונה ולדעתי, אלו שקונסים צריכים לשלם על זה. אחרת איזו מוטיבציה יש לאלו שלא קונסים להמשיך ולא לקנוס?

ובנושא אחר – סיגריות על חשבון אוכל. חלילה לי להיכנס למערכת השיקולים של אנשים אבל אני, אישית, חושב שזה אחד הדברים הכי מטומטמים שקורים באח הגדול. יצא לי לדבר עם כמה מעשנים שמסכימים עם הגישה הזאת ואמרו לי שגם הם היו מעדיפים לאכול פחות ורק שלא יגעו להם בסיגריות. זה משהו שאפשר לראות בכל עונה ועונה ואני פשוט לא מצליח להבין את זה. הייתי שמח אם היו עושים פעם עונה שכוללת רק לא מעשנים. לצערי הסיכוי שזה יקרה שואף לאפס.

בקטנה

  • מבין השירים שנכתבו במסגרת האח הגדול, השיר של שחף לטליה מנצח בגדול את זה של נתנאל לדיאן. על השיר של שחף לשרין אני לא רוצה בכלל לדבר.
  • הקטע הזה של להביא אבות בסיום משימות יכול להיעשות בצורה טובה ובצורה רעה. כשאבא של שחף הגיע וניגן להם זה היה מפתיע ומרגש. כשאבא של נתנאל נכנס בסוף הסרט "אבא גנוב" זה היה צפוי וקרינג'י.
  • בכלל משימת ה"האקר" היתה חביבה וכיפית (ומרגשת). משימת ה"חיים בסרט" לעומת זאת הרגישה חצי קלאץ'. אני לא יודע לשים את האצבע על מה בדיוק לא עבד שם אבל היתה תחושה כללית של התאמצות יתר.
  • מבחינת הריבים העונה, אני מרגיש שנתקענו איפשהו לפני חודש. בר רבה עם טליה ומשלימה ואז שוב רבה עם טליה וכו'. נתנאל מתעצבן על האוכל ועל זה שסיגריות באות על חשבון. שרין עצבנית על טליה כי היא עדיין מטורפת על שחף גם אם היא לא מודה בזה. וקאזם רב עם כל אחד וכל דבר, אפילו עם חולצה שחורה שקטנה עליו מדי. את כל זה יכולתי לכתוב גם לפני חודש… חוץ מהקטע עם החולצה. סימן ברור לכך שהעונה הגיעה לכדי מיצוי.
  • למי שלא יודע (מהמעט שקוראים כאן), הרשימה של הדיירים בצד מראה את ההעדפה שלי לזכייה בקרב הדיירים. אלו שבראש הרשימה הם האהובים עלי, אחריהם אלו שפחות אהובים ובסוף כמובן אלו שהודחו לפי הסדר (באפור).
    כרגע, חמישיית הגמר שהייתי רוצה לראות הם שחף, מרינה, אופק, טליה וריוואה. אני לא משלה את עצמי שזו תהיה החמישייה האחרונה, אני מאוד אופתע אם קאזם לא יגיע לחמישייה או אם מרינה כן תגיע. אבל אני מאוד אשמח להיות מופתע לטובה.
  • באופן לא מפתיע במיוחד, עקב הכנסה של לא מעט דיירים חדשים, נאלצים בהפקה להאיץ את קצב ההדחות והשבוע כולם מועמדים להדחה משולשת מלבד משה שקיבל חסינות. הימור שלי, אנחנו ניפרד מדרור, אילנה ודניאל.
תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *