טליה קוראת בתנך

האח הגדול 2022 – הזוג האחרון

ספטמבר 8, 2022 2:37 pm מאת

שוב אני לא עומד בקצב שהכתבתי לעצמי של לפחות פוסט בשבוע. מצד שני אני מגיע לסוף העונה ולא הפסקתי לכתוב את הבלוג באמצע שזה יותר טוב ממה שהיה בעונות הקודמות. יאללה מתחילים.

שלום משה

משה היה אדם טוב, שנכנס מסיבה לא נכונה, התחבר לאנשים לא נכונים ולמרות זאת הצליח בסוף להישאר נאמן לעקרונות שהאמין בהם.

לא האמנתי בהתחלה שמשה נכנס בשביל שרין. חשבתי שהוא השתמש בזה כתירוץ בשביל להשתחל לעונה הזאת של האח אבל לאורך הזמן הוא שכנע אותי. גם אם תאוות פרסום היתה חלק מהסיבות לכניסה שלו לבית האח, היא היתה רק חלק. ברור היה שלא ציפה לזכות ובטח שלא להישאר אחרי שרין עצמה.

כאשר התחבר לנתנאל הוא נגרר אחריו להיות קונספירטור שבטוח שכולם כל הזמן זוממים נגדם ושבאמת יש קבוצות כוח בבית שצריך לאזן. לרגעים חשבתי שאיבדנו אותו אבל ככל שעוד אנשים הצטרפו אליו ואל נתנאל ככה משה מצא מחדש את הקול שלו והראה במספר מקרים שיש לו ערכים ושהוא כן רואה את האנשים שנמצאים מסביבו ולא רק את טובתו האישית.

אני חושב שמשה יצא בזמן טוב. הוא חווה את מה שיש לבית האח הגדול להציע, והיתה תחושה שהוא מיצה את החוויה.

שלום צ'יוואווה

מי שיקרא את הפוסטים הקודמים יוכל לראות שלא ממש חיבבתי את קאזם ואני קצת בוש להגיד שכשהוא הודח קמתי וצעקתי "הללויה". זה לא שלא היו לו רגעים יפים ומרגשים, זה פשוט שהרגעים האלה היו שזורים במשורה בין המון המון עצבים, התנשאות, צעקות, וטמטום. אני בד"כ לא כותב כל כך הרבה דברים רעים על בן אדם אבל, כמו שקאזם הצליח להוציא את הרע כמעט מכל דייר שרב איתו בבית, ככה הוא מצליח להוציא את הרע ממני. יש לי הרבה על מה לרטון, אז תתכוננו להרבה טקסט.

הדבר הראשון שהפריע לי בקאזם היה שיטת הוויכוח שלו. או יותר נכון שיטת ה "אין וויכוח" שלו. כאשר הוא החליט להתנגח עם מישהו על נושא מסוים, הוא לא ניסה ליצור טיעונים משכנעים או להסביר את עצמו. הוא פשוט החליט שהוא זה שמחליט ופצח ברצף בלתי פוסק של עקיצות על סף קללות כלפי הצד השני. וכשאני אומר "בלתי פוסק" אני מתכוון לזה, לא ספרתי כמה פעמים נאלצתי להשתיק את השידור החי כי לא יכולתי יותר לשמוע אותו אומר "מיסטר ששששששחף", אבל זה היה יותר מדי.

כמעט הכל אצל קאזם היה מונע מאינטרס. רק לאחרונה הוא סיפר בראיון שהוא אמר לאנשים שיש לו מחלה והוא לא יכול לשטוף כלים למרות שאין לו, שזה מעין קש שהוא הוסיף לגב של הגמל הרבה אחרי ששבר אותו. באופן חוזר ונשנה הוא דאג לתחת של עצמו ורצה לקבל הטבות שאחרים לא קיבלו. במשימה האחרונה שלו זה כל כך הפריע לו שלמרות שהוא ניצח את המשימות שלו הוא לא יקבל תקציב מותרות כשאחרים יקבלו תקציב בסיסי, שהוא לא הפסיק לדוש בזה במשך שעות ועשה הכל כדי לקבל הטבות בתקציב למרות שאחרי הקנסות התקציב היה ברמה בסיסית.(אני אדון קצת במשימה הזאת בהמשך, שווה לקרוא).

קאזם היה אשף הנזיפה באחרים כאשר הם לא עמדו בציפיות המוסריות שלו. בין אם זה בגלל שקנסו קנסות, או שברו משימות. אבל כאשר הוא עמד בפני פיתויים, הוא כמעט תמיד בחר בעצמו. המקרה הכי ברור היה במשימת ה"freeze" כאשר התבקשו לא לזוז וקאזם בחר, בלי להתייעץ עם אף אחד לפני כן וכאשר שאר הדיירים כן מנסים להצליח במשימה, לשבור את המשימה בעבור טיפול קוסמטי.

הוא היה אדם מאוד דומיננטי בבית ועקב כך הופיע רבות על המסך. הוא היה חלק לא קטן מדיונים שהיו לי עם אנשים ועל זה הוא מקבל ממני את כל הקרדיט – הוא היה נדבך מאוד עיקרי בעונה הזאת. המסנגרים על קאזם אומרים שבפנים יש לו לב טוב ושהוא מאוד מרגש אותם לעיתים ושהוא נלחם בעבור החברים שלו. כל זה אולי נכון, אבל אם כבר נדבר על החברים שלו (הקבינט), כמות הפעמים שהם נאלצו להחזיק אותו בכוח כדי שלא יצא לריב עם אנשים על כלום או להיכנס לוויכוח שאין לו שום קשר אליו, היא רבה מספור. ספרתי לפחות 3 מקרים שבהם בשיחה אחד על אחד, חברי הקבינט אמרו לו ש"הוא לא כזה" (המקרה האחרון היה במשימה האחרונה כשבר אמרה לו שהיא יודעת שהוא לא כזה ושהוא לא ייתן לאחרים לחיות מתקציב בסיסי בזמן שהוא חי כמו מלך מתקציב מותרות. כל זה אחרי שהוא הכריז קבל עם ועדה שזה מה שהוא רוצה לעשות). כאשר כל הזמן אומרים לך שאתה "לא כזה", כנראה שאתה "כזה".

הזוגיות האחרונה

שחף וטליה, טליה ושחף. אחרי שכל הזוגות בבית נפרדו, בין אם מטעם עצמם ובין אם מטעם הדחות, נותרה הזוגיות שהיתה על אש קטנה במשך חצי עונה ועכשיו ברגעים האחרונים בבית, היא רותחת – ולא לטובה.

טליה לא רוצה ולא רצתה זוגיות בבית האח, אבל היא פלרטטנית באופיה (שזו לא מילת גנאי!) ולא באמת יודעת להגיד סטופ ואז להתרחק. שחף, מהצד השני, גם לא רצה זוגיות בבית האח אבל לאט לאט הוא נפתח לרעיון וכרגע הוא ממש רוצה. והאח הגדול? האח הגדול ממש נואש לזוגיות בבית האח. עד כדי כך שהוא בנה עונה שלמה שבה הוא פחות או יותר זרק אנשים בכוח זה לידי זה. וכרגע הכל יושב בידי שני אנשים שלא מסוגלים בימים האחרונים לדבר אחד עם השני בלי שתצוץ חוסר הבנה.

המצב של טליה כרגע הוא בעייתי כי היא לא באמת רוצה להתקדם עם הקשר בזמן שהיא בבית, אבל היא הצהירה הצהרות בעבר לגבי זה שאם אנשים מסוימים יעזבו היא כן תזרום והפלא ופלא, הם הודחו (קונספירציות לגבי האח הגדול שמרמה בהצבעות – לא כאן). אז היא הרגישה מחויבת להתקדם ואכן ניסתה לזרום מעט עד שהפאניקה הכריעה אותה והיא התחילה לחפש בנרות דברים להתעצבן מהם.

בניגוד למה שאמרה בחדר האח, אני לא חושב שהיא חושבת ששחף משחק אותה או שהוא לוחץ יותר ממה שהוא באמת רוצה בשביל השואו. אני חושב שהיא פשוט לא יודעת איך לסגת אחורה ועדיין לצאת טוב מזה, ובשביל טליה להראות טוב ולצאת טוב על המסך זה כמעט הדבר הכי חשוב. התוצאה – היא לא יוצאת טוב מהסיטואציה, והיא מודעת לכך וזה מטרף אותה אפילו יותר.

ושחף? הוא לא יודע איך לאכול את המצב. ראיתי בפורומים אנשים שבטוחים שהוא שחקן ושהוא נהנה לשחק לטליה בראש והנה עובדה היא מתחרפנת והוא צוחק לה בפנים ו… אני לא חושב שהוא שחקן. אני חושב שהוא באמת לא יודע איך להגיב לשטף ההאשמות שמוטחות בו ולחוסר התקשורת מצד טליה שמצד אחד לא מדברת ולא משתפת ברגשות שלה (עד שזה מתפוצץ) ומצד שני אוגרת בתוכה כעס על כל דבר קטן שלא לרוחה ושמוציא אותה פחות טוב על המסך.

לאחרונה, בשידור החי, נראה שהם קצת השלימו ושוב קרובים אחד לשנייה. האם זה יישאר ככה או ששוב יהיה פיצוץ? מי יודע.

בקטנה

  • אחת הטענות של קאזם לכך שהוא צריך לקבל יותר בתקציב, היתה שהוא הביא 2400 ש"ח מהתקציב במשימה האחרונה (הוא = הקבוצה שלו) ושהקבוצה השנייה הפסידו במשימה. אבל זה לא מדויק – הם לא הפסידו במשימה.
    בחלק האחרון של המשימה היה לקבוצה של דניאל את אותו כוח כמו לקבוצה של קאזם – לקחת או לחלוק. שניהם בחרו לחלוק. באותו מידה הם יכלו לקחת ואז או שהיה רק להם תקציב מותרות או שהיה לכולם תקציב בסיסי. האגירה של הכסף קודם במיני-משימות היתה לא רלוונטית כי בסופו של דבר היו מגיעים לאותו מצב רק בחלוקה אחרת של הכסף.
    להפך, בגלל שקאזם שכנע את הקבוצה שלו לחכות לסכומים נמוכים בחלק מהמשימות (כדי שלא ישיגו אותם) הוא בעצם הפסיד כסף לסה"כ של תקציב המותרות הסופי.
  • כאשר טליה קיבלה מסוק, כולם ראו שכתוב עליו "שחף חבר" ורק טליה קראה "שחף תלך". אי לכך החלטתי שהגיע הזמן להציג לכולם את הפלייליסט של טליה:
    • "הכל תלוי בך תלך, היה חזק…"
    • "תלך, איך נהיית אחר…"
    • "היה לי תלך, היה לי אח…"
    • "שני תלךים יצאו לדרך, בים בם בום…"
  • הASMR של טליה אוכלת גזר זה מהדברים שיכולים לגרום לי להפסיק לראות האח הגדול.
  • 5 אנשים הניחו יד על רכב. אחד פרש בגלל לכלוך. אחד פרש בגלל שהיה עם שתי רגליים על הקרקע. 3 הצליחו להחזיק 8 שעות כשחלק מהן על רגל אחת, אבל רק אחד מהם יצא משם בלי כאבים וכשהוא מסוגל לעמוד (ולסחוב על הגב שלו עוד מישהו).
    אז אחרי שהבנו ששחף הוא פשוט תותח, גם לכם זה נראה כאילו תכננו את כל המשימה הזאת על רגל אחת?
  • אני עדיין בהלם שברגע ההכרזה עליו כמודח, קאזם לא שבר את התיבה וברח עם המזוודה של המזומנים.
  • כמות ההדחות הגורפות העונה מרקיעה שחקים. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הדיירים אשכרה העמידו להדחה. חשבתי שיש לפורמט חוקים לגבי מקסימום הדחות גורפות בעונה אבל כנראה שטעיתי.
  • שמתי לב שלא כתבתי מילה על בר למרות שהיא הופיעה המון בפרק האחרון. זה כנראה מראה כמה היא מעניינת אותי.
  • אז הערב יש הדחה גורפת. ובשבת תהיה עוד הדחה (גורפת? מי יודע). וזהו. אין עוד הדחות. בשבת הבאה יהיה הגמר מה שאומר שאחרי ההדחה האחרונה יהיו לנו עוד 4 פרקים (כולל הגמר). מעניין בכמה כלום ימלאו אותם.
  • הימור שלי למודחים האחרונים – דניאל וריוואה (כן, אני מהמר שדרור יגיע לגמר).
  • שישיית הגמר שאני מקווה שתהיה – שחף, טליה, ריוואה, אילנה, דרור, דניאל.
    אז אני מקווה שנתנאל ובר יודחו למרות שאני לא מאמין בזה. מצד שני, אמרתי את זה על קאזם בפוסט הקודם והופתעתי לטובה.
תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *