האח הגדול 2022 – למה מגיע להם?

ספטמבר 17, 2022 10:57 am מאת

מה תגידו על זה, ניחשתי נכון את המודחים בפוסט הקודם. זה לא קרה לי כבר זמן מה. מאז העונה הראשונה נראה. מבטיח שזה לא יעלה לי לראש… מיד אחרי שאני אפרוש מהעבודה בשביל להפוך להיות פרשן האח הגדול בטלוויזיה. עכשיו כשברור שיש לי את הכישורים.

כמיטב המסורת, רגע לפני הסוף אני כותב למה כדאי להצביע ולמה לא כדאי להצביע לכל אחד מהעולים לגמר. אבל קודם, שלום למודחים האחרונים. יאללה מתחילים.

שלום דניאל

בתור הרומן האורגני הראשון (אורגני במובן שלא ההפקה ארגנה אותו), דניאל קנה לעצמו זמן יקר בתחילת העונה. אלו שאהבו את אילנה הצביעו לו כאשר היא לא היתה מועמדת ולהפך. אבל דניאל חשב יותר מדי על איך זה מצטייר בחוץ והוא חשש שבגלל שהוא ואילנה חיים על מי מנוחות, הם לא מופיעים מספיק במשדר המרכזי ולכן בטח לא יגיעו לגמר. אולי זו הסיבה שכשהזדמנות ל"רומן" אחר הוצגה בפניו הוא לא באמת היסס לפני שפירק את החבילה.

את פירות אותו רומן קצרה דווקא אילנה, שלדעתי בזכותו הצליחה לצלוח את ההכרות הראשונית ולעקוף את אחותה בסיבוב. ודניאל? הוא הצליח לסחוב בקושי עד לסיום אבל כבר לא היה שם יותר מדי עניין.

שלום ריוואה

ריוואה שיחקה יפה על הקו הדק שבין מעצבנת למהממת. היו לה רגעים שבהם היא ריגשה אותי, ורגעים אחרים שבהם ייחלתי שכבר תצא מהבית. היו לה רגעים שבהם הערכתי את הבגרות וחוכמת החיים שלה ורגעים אחרים שבהם תהיתי אם לא היה עדיך להצמיד לה שמרטף. היו לה רגעים שבהם היא היתה כיפית ומצחיקה וברגעים אחרים היא היוותה תחרות לקאזם בתור הדיירת שרבה על כלום.

לא חשבתי שריוואה תגיע לגמר למרות שהיו רגעים שבהם היא היתה בחמישיית הגמר המיוחלת שלי. בהחלט יש כיום בגמר אנשים אחרים שהייתי מעדיף שיודחו לפניה.


למה כן, למה לא

נתנאל (הימור – מקום שני. תקווה מקום שישי)

למה לא? – אומנם בשבועות האחרונים הבריונות של נתנאל דוללה משמעותית, אבל אי אפשר לשכוח את כל התקופה הקודמת שלו. העצבים שלו כאשר משהו לא התאים להשקפת עולמו, הצרחות שלו על אנשים, הפעם ההיא שבה הוא פשוט חתך בתור לפינת העישון כי בא לו… אלו רק הבסיס של הבסיס של למה הוא לא צריך לזכות. הבן אדם קיבל יותר אזהרות משאני זוכר והוא איכשהו בגמר. לא רק שהוא לא צריך לזכות, הוא לא צריך להיות בבית בכלל.

למה כן? – אין סיבה. כמו שאמרתי, הוא היה צריך להיות מודח בבושת פנים אחרי האזהרה השנייה. במקום זה הוא קיבל רכב והוא מועמד לקבל מיליון ש"ח. אני לא יודע אם השמועות על הקשרים שלו עם מישהו מההפקה נכונות, אבל זה לא יפתיע אותי אם זו הסיבה היחידה שהוא עדיין שם.

בר (הימור מקום שלישי. תקווה – מקום חמישי)

למה לא? – בר באופן קבוע לקחה לעצמה חלק נכבד מהתקציב עבור סיגריות וכביכול ויתרה על אוכל אבל בפועל לא ויתרה. המוסר שלה לא היה אחיד והתאים את עצמו למה שהיה האינטרס שלה באותו רגע. היא יכלה להיות החברה הכי טובה של מישהו ורגע אח"כ לצרוח את הנשמה על אותו אדם.

למה כן? – בימים הטובים שלה היא באמת ניסתה לדאוג לכולם. הפריע לה כשמישהו (בעיקר טליה) לא דרש וקיבל את כל מה שמגיע לו והיא נלחמה עבורו בין אם רצה שתעשה זאת ובין אם לא.

דרור (הימור – מקום שישי. תקווה – מקום רביעי)

למה לא? – הוא חדש. הוא היה בבית פחות מחצי מהזמן ששאר הדיירים שהו בו. ומלבד כמה משפטים חסרי משמעות הוא לא באמת תרם משהו לעלילה.

למה כן? – הוא ידע להתמודד יפה עם כמעט כל דייר אחר בבית. נשאר נחמד וחברמן בכל מצב ואולי באמת הגיע הזמן שדייר מכניסה שניה יזכה פעם אחת.

אילנה (הימור – מקום חמישי. תקווה – מקום שלישי)

למה לא? – למרות שהיתה בבית מההתחלה, אילנה כמעט ולא הופיעה במשדר המרכזי. בהתחלה היא הופיעה בעיקר בזכות הקשר עם דניאל אבל אחרי הפרידה היא נעלמה לרקע והגיעה לגמר בזכות בחירת הדיירים ולא בחירת הקהל.

למה כן? – קשה לעבור עונה שלמה בלי לריב עם אף אחד ולהצליח להסתדר עם כולם. אילנה הצליחה. אפילו את הפרידה מדניאל היא הכילה בעצמה ולא הוציא את עצביה על אחרים. מבחינתי זה צריך לתת לה תואר של זוכה של כבוד.

טליה (הימור – מקום ראשון. תקווה – מקום שני)

למה לא? – כאשר טליה הבינה שאופק רוצה מהקשר ביניהם יותר ממה שהיא רצתה לתת, היא לא ידעה לקחת צעד אחורה ולהתרחק והמשיכה לשלוח מסרים סותרים לכיוונו. כן, זו סיבה חלשה ל"למה לא" אבל באמת שאין לי הרבה. אה כן… היא אוכלת יותר מדי גזר וצריך לשות mute בכל פעם שמשדרים את זה.

למה כן? – לאורך כל העונה טליה האמינה שבמקומות שבהם היא יכולה לוותר מעצמה בשביל אחרים, היא צריכה לעשות את זה והיא אכן פעלה כך כמעט כל הזמן. בפעמים המעטות שהיא עמדה על דעתה עד רמת הריב או כשחשבה שהיא פגעה במישהו אחר זה ישב לה על המצפון. מעבר לכך ,היא היתה חלק מ 3 מערכות יחסים עיקריות במהלך העונה – היא ואליאב ובר, היא ואופק, היא ושחף. אפשר לומר שהיא סחבה את התחום הרומנטי על גבה מרגע שדיאן הודחה.

שחף (הימור – מקום רביעי. תקווה – מקום ראשון)

למה לא? – זוכרים את הפעם ההיא שקאזם עצבן אותו יותר מדי והוא דחף לו קציצה לפה? אז זה. חוץ מזה הוא פחות או יותר התנהג נהדר לטעמי בכל העונה. טוב, אולי הוא יותר מדי נדבק לטליה.

למה כן? – כי אכפת לו מאחרים יותר מעצמו. מהרגע הראשון הוא ניסה לדאוג שכל אחד בבית יקבל את מה שמגיע לו ושאף אחד לא יקבל יותר מהאתר. הוא לקח אחריות על התקציב, הוא דיבר עם כולם בניסיון להבין מה כל אחד צריך. הוא עשה מה שהוא היה יכול כדי לנסות לשמור את כולם מרוצים, אפילו כששרין פחות או יותר ארבה לו בכל סיבוב, הוא ניסה לדאוג שהיא לא תיפגע מדברים שהוא אומר או עושה. מעבר לזה, מלבד מקרה הקציצות, הוא תמיד ידע איך להגיב במתינות גם להתגרויות הכי מציקות. לטעמי, המועמד הכי מוצלח למקום הראשון.


בקטנה

  • הייתי מצפה שבשבוע האחרון הדיירים יהיו באווירת אס"ק. במקום זה הם ממשיכים לריב על כלום – רעש בלילה וניקיונות של מטבח.
  • בתכל'ס נראה ששחף וטליה כן באווירת אס"ק כי הקטע עם המיקרופונים בלילה היה קורע.
  • תקווה, שי חי, ג'וזי, טהוניה ובובליל. באו לבקר. בתכל'ס, רק לאחד מהם התגעגעתי.
  • בובליל מתבדח שהוא משכיר את הבית לדיירים. תקווה מתבדחת שהיא משכירה את הבית לדיירים. רק אצל אחד מהם זה נורמלי שהוא מספר בדיחות אבא.
  • לא ממש אהבתי את שי חי באף אחת מהעונות שבהן השתתף, אבל מבין האורחים שהגיעו הוא היה הכי מעניין. כל האחרים סיפרו להם איך יהיה להם בחוץ, שי חי היחיד שהתעניין באמת במה שקורה ביניהם בפנים.
  • הערב הגמר. אני מצביע לשחף. מקווה בשבילו שיזכה גם במיליון וגם בטליה.
תגיות:,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *