האח הגדול 2023 - אתי ייטב וסתיו קצין

האח הגדול 2023 – פתיחה

יוני 10, 2023 12:33 am מאת

עונה חדשה, אנשים חדשים. הבית לעומת זאת לא כל כך חדש, נראה כאילו השינויים שעשו בו הם עיצוביים בעיקר. המטבח באותו מקום כמו עונה קודמת, כנ"ל חדר השינה. הבריכה השתנתה קצת לרעה לטעמי – אני מניח שבגלל שקיץ החליטו שהם לא צריכים הוט-טאב וחבל, בחלק מהלילות עדיין מספיק קר בשביל להנות מזה.

עוד משהו שלא השתנה זה הצורך של ההפקה הנוכחית לעשות טוויסטים לשם קיומם של טוויסטים. משימות סודיות שלא מועילות בשום צורה. הסתה של דיירים כנגד עצמם בצורה לא מקורית וברורה מדי (באמת? לתת להם לבחור מי הכי מזויף? בקושי התחילו להכיר אחד את השני).

כניסה ארוכה מדי, טוויסטים מיותרים

אבל בואו נדבר רגע על הכניסה של הדיירים שנמשכה 3 תוכניות תמימות. אני מבין את הצורך בלהכניס את ספיר קצת מאוחר יותר בשביל להגביר את אפקט ההלם של שניר (וגם בשביל לאפשר את המשימה "הסודית" הראשונה… נניח). אבל שמישהו יסביר לי מה היה הטעם במשימת השלט? ומה היה הטעם בכניסה המאוחרת של מאיה?

הקטע עם השלט, היה לא מקורי בעליל. אני זוכר, מהתקופה שעבדתי בתפוז, שעשינו משהו דומה בשיתוף עם דפי זהב (נראה לי). אנשים חיו בשלט חוצות במשך תקופה כלשהי (נראה לי שבוע, אבל אני לא בטוח, זה היה ממש מזמן) וזה היה מיותר ואידיוטי גם אז. מי הגאון שהחליט לשחזר את הפלופ הזה רק בשביל להחליט מי הדייר שיתפוס את המקום "האחרון" בבית שבסוף הסתבר שהוא לא אחרון כי הכניסו עוד מישהי רגע אחרי?

מישהו בכלל עקב אחרי השניים האלה? מלבד המשפחות וכמה אנשים שעברו שם במקרה, מישהו בכלל צפה בהם? אני יודע שמרגע שהם נכנסו לשלט ועד לרגע שאחד מהם "נבחר", לא זכרתי בכלל שהם קיימים. אפילו לא הציגו שידור שלהם בערוץ 26. אפילו הגילוי של הזוכה והכניסה שלו לבית נעשו בחפיף כמתאבן לכניסה של מאיה.

ואם כבר מדברים על מאיה… מה הקטע? מה הייתרון בלהכניס אותה בתוכנית השלישית (שהייתה אמורה להיות רביעית אם אחת התוכניות לא היתה מתבטלת)? בגלל שטליה נכנסה מאוחר וזכתה מישהו שם חושב שאפשר לשחזר את זה?

וה"טוויסט" של לאפשר לה לצפות בכולם בשביל שהיא תחליט מול מי היא רוצה לעמוד להדחה? איפה הימים שנתנו לצופים להעמיד אנשים להדחה? בעונות האחרונות נראה שההפקה חושבת שזה נכון יותר להעמיד את הדיירים להדחה מסיבות שונות ומשונות שאין בינן לבין בחירת הצופים כלום. תנו לנו לבחור. תנו לנו להיות מעורבים. תנו לנו להצביע ליותר משתי נשים בהדחה הראשונה של העונה. זה כאילו הם מנסים לעשות את כל מה שאפשר כדי להפוך את התוכנית לבלתי נסבלת.

תיכון לפני יסודי

המשימה של "תיכון האח הגדול" היתה חביבה, אבל מוקדמת מדי. למשימה ראשונה היו צריכים לתת להם משהו כיפי, חביב, מהנה ולא מפלג. תנו לנו להכיר אותם קצת לפני שאתם משסים אותם אחד בשני. תנו לדיירים לאבד קצת את המודעות למצלמות לפני שאתם מפילים עליהם את כל הכובד והמשמעות של להיות דיירים באח הגדול.

החלק המיותר לדעתי, כפי שבוודאי הבנתם, היה החלוקה של הדיירים לכל מיני תכונות. זה היה בוטה. המטרה של זה היתה ברורה והראיה לכך היא שהיחידה שזה כביכול השפיע עליה היתה סתיו (שמושפעת גם כשמישהו סתם מסתכל לכיוונה). ויותר מהכל זה היה מוקדם מדי – עוד אין יריבויות משמעותיות, רוב האנשים עדיין מסתדרים אחד עם השני, הם אפילו לא נאלצו עדיין לריב על תקציב. נראה לכם שמישהו (חוץ מסתיו) ייקח ברצינות את זה שהוא מתויג כ"מזוייף". נראה לכם שהמתייגים עצמם ידעו בשלב כזה מי "מזויף"?

לשמחתי היה גם את החלק של הלוקרים. אני לא ארחיק ואומר שהוא נעשה טוב, כי חלק ממנו הרגיש כאילו תכננו אותו כלאחר יד (באמת? להראות את האקסיות של רוי זה הכי טוב שיכולתם למצוא עליו. כנ"ל לגבי המגבונים של ניקול). אבל היו שם כמה רגעים יפים כמו ה(מיני?) סקסופון של יובי (יובל מעתוק) שכמעט והיה מצחיק, והסיפור של בן שהיה מרגש מאוד. גם הסיפור של יענקי על העבודה במלון היה מעניין.

עוד כמה קטנות

  • בינתיים הדייר המועדף עלי הוא עידן. אולי בגלל שאנחנו חולקים מקצוע ואולי בגלל שהוא פשוט אחלה בן אדם. אחריו נמצאים יובל לוי, יענקי, בן, ניקול ואברהם. אני מחבב גם את יובי, אתי, לין ועוד. את הסדר המלא אתם יכולים לראות בצד של הבלוג, למרות שבשלב הזה, זה יכול להשתנות ברמה יומית.
  • כרגע מועמדות להדחה מאיה ויובל לוי. את מאיה בקושי הספקנו להכיר. גם את יובל, טכנית, אבל לפחות היה לנו קצת יותר זמן. אני לא הכי אובייקטיבי, אני מכיר את העורכת של יובל וכנראה שזה משפיע, אבל כרגע לפחות היא גם יותר מעניינת אותי ממאיה. אני מקווה שהיא תישאר בבית.
  • צריך לדבר קצת על סתיו (ברבי) ועל זה שהיא כל הזמן מכניסה את עצמה לכל ויכוח אפשרי (גם כאלה שאינם שלה), על זה שהיא בוכה לפחות 3 פעמים ביום על כלום, ועל זה שהיא מבודדת את עצמה בכוח. התחושה שלי היא שהיא מחפשת להתבלט ולהופיע בתוכנית (והיא מצליחה) אבל מנסיון עבר זו דרך טובה להתקדם עד בערך חצי עונה ולא יותר. הצופים בבית מזהים זיוף ועם כל הכבוד לסתיו, לא סתם היא היחידה שהיה קל לדיירים לסווג כ"מזוייפת".
  • הציפורניים של אתי מפחידות אותי. זהו. רק רציתי שתדעו.
תגיות:, , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *