האח הגדול 2023 – צנון זה טעים

יוני 16, 2023 10:20 am מאת

שני אנשים הודחו מאז הפוסט האחרון, ולמרות שהוא נכתב לפני שבוע, זה מרגיש כאילו עבר הרבה יותר זמן. לא פלא, עברו 4 תוכניות מאז וכל אחת היא שעה וחצי או יותר. אני זוכר איך בעונות הראשונות, כשלקשת היו בסה"כ 3 או 4 ימים בשבוע לשדר, היו מסתפקים ב 2 תוכניות בשבוע שכל אחת מהן נמשכה בערך שעה וגם אז הרגשתי שאין להם במה למלא את שעות השידור… במילים אחרות, אני לא מקנא בעורכים. יאללה מתחילים.

ביי מאיה

מאיה הוסללה לכישלון. היא נכנסה לבית אחרי כולם ונאלצה לבחור מישהו/מישהי לדו קרב על אהדת הצופים. במילים אחרות, הסיכויים שלה היו נמוכים מלכתחילה. אבל גם הבחירה שלה לא הועילה לה. היא חשבה שיובל, שלא קיבלה יותר מדי זמן מסך בפרקים הראשונים, ושלא היתה בולטת במיוחד גם בתעודת הזהות או בשידור החי, תהיה הטרף הכי קל. אבל גם הטרף הכי קל, יכול לברוח כשיש לו מספיק מרחק (או במקרה שלנו, מספיק פז"ם מול המצלמות).

אני חושב שמאיה היתה צריכה לפעול אחרת. בסיטואציה הבלתי אפשרית שהיא נכנסה אליה היא היתה צריכה למצוא דרך ליצור קונפליקט ברור מול מישהו בבית ואז להעמיד אותו להדחה. להכריח את הצופים להצביע על בסיס אותו קונפליקט ולא על בסיס הכרות מוקדמת.

היא לא היתה שם מספיק זמן בשביל שאוכל לכתוב משהו על האופי שלה. הרושם הראשוני שקיבלתי הוא של אחת שבטוחה בעצמה יותר מדי – מעין מלכת הכיתה. אבל רושם ראשוני עשוי להטעות.

ביי רוי

רוי כרך את גורלו ברומן שלו עם לין. ואז החליט שלא מתאים לו שיראו אותו רק כחלק מרוי ולין. ואז הוא החליט שלא מתאים לו שיראו אותו כזה שמפרק זוגיות. ואז הוא החליט שלא מתאים לו שהוא לא מצליח לבלוט מספיק והוא האשים בזה את הרומן עם לין…

האמת, קצתי ברומנים מהירים באח הגדול. רומנים שמתחילים תוך שבוע (או אפילו יומיים) מבלי שלצדדים היתה הזדמנות להכיר אחד את השני לעומק לא נועדו להצליח. גם אם זה לא מזויף ובאמת יש משיכה כלשהי, זה מרגיש מזויף. והמשיכה המיידית הזאת, אמיתית ככל שתהיה, דועכת כאשר מתגלים הסדקים הקטנים והגדולים בציפיות של הדיירים האחד מהשנייה ולהפך. ואם בעונות מוקדמות יותר רומנים בסגנון נפרדים/חוזרים היוו איזשהו עניין, הרי שכיום זה הפך לשעמומון צפוי מראש.

אני שמח שרוי הודח. לא באמת היה אכפת לי גם אם לין היתה מודחת, כל עוד העלילה הזאת היתה נגמרת בצורה זו או אחרת. סיפור של אהבה רעילה היה לנו כבר בעונה הקודמת (ובאחרות לפניה). הגיע הזמן לחדש.

האח הגדול 2023 - אברהם אקלום וסתיו קצין
הציור השבועי לילד – לאן נעלמה סתיו?

זה היה עם בוא הסתיו

אי אפשר שלא לכתוב משהו על סתיו. אפשר לאהוב אותה, אפשר לשנוא אותה, אפשר להצדיק אותה ואפשר לחשוב שהיא טועה. מה שאי אפשר לעשות זה להתעלם ממנה.

מה שקורה עם סתיו זה מה שאני אוהב לכנות "תסמונת שי-חי". כשדייר אחד מצליח איכשהו לתפוס את כל תשומת הלב, עד שכל הדיירים מתעסקים רק בו (לטובה או לרעה). אי לכך כל התוכניות מתעסקות רק בו, וכל העלילה מתמקדת בו. הצופים מצידם חושבים שחשוב לשמור עליו מאחר והוא מעורר עניין וכל הדיירים האחרים משעממים. אבל בפועל, הוא פשוט משתלט על כל נושאי השיחה ובכך קוטע כל התפתחות של עלילה שאינה עוסקת בו באיבה. התוצאה – גם אני כותב פסקה ארוכה מדי על סתיו.

בימים הראשונים, סתיו הביאה לכדי שלמות את היכולת לגרום לדברים לקרות ואז להיתמם. היא גנבה אוכל, היא סכסכה, היא אמרה דברים מאחורי הגב ועוד. בכל פעם שעימתו אותה עם המעשים שלה היא המציאה תירוץ כלשהו, או שהלכה לבכות בצד בשביל לצאת הקורבן של הסיטואציה.

הדרך היחידה להתמודד עם התופעה שהיא סתיו, היא לא להתעצבן ממנה. לא לעשות דברים במיוחד כדי לפגוע בה. לא לתת למילים שלה או למעשים שלה לחדור ולשנות את האופן שבו מתנהגים. אבל רוב בני האדם לא יודעים להתמודד ככה.

אחרי מספר ימים כמעט כולם התחילו להיות רעים כלפי סתיו, ואז הגיע השלב השני שבו היא המשיכה להיות אגואיסטית רוב הזמן אבל הציגה את זה כתגובה לצורה שבה מתנהגים אליה. מה שגרם לאנשים, בבית ומחוצה לו, כן להרגיש רע עבורה. לא אחת שמעתי "תראו איך היא לבד כל הזמן", "תראו איך אנשים מתנהגים אליה", "תראו איך הם מדברים עליה".

אז כן, הדיירים בבית עשו דברים מטומטמים כמו לכעוס עליה שהיא מתעקשת לקבל פתי-בר, למנוע ממנה גישה למקלחת למרות שהיא חופפת רק פעם בשבוע, לנסות למנוע ממנה את החלק שלה בתקציב שאותו היא השיגה ע"י כך שוויתרה על 500 ש"ח שהיו אמורים להיות שלה בלבד. הייתי שמח אם אנשים בבית היו חכמים יותר ולא נותנים למניפולציות שלה לעבוד עליהם.

גם יכול להיות שעכשיו היא באמת מרגישה לבד. ויכול להיות שמה שהתחיל כמניפולציה הפך להיות אמת ועכשיו היא סובלת ובוכה. ויכול להיות שלא – יכול להיות שזה עדיין אותו משחק ששיחקה מההתחלה. אני, בכל אופן, לא מאמין לה ואני די בטוח שהיא מאוד מרוצה מהצורה שבה אנשים בבית מתנהלים בעניינה.

כפי שבוודאי ברור ממה שכתבתי, אני לא בקבוצה שאוהדת את סתיו. אני ממש מקווה שהיא תודח בהקדם. אם לא בגלל המעשים שלה, אז בגלל תסמונת שי חי. אני באמת חושב שמרגע שהיא תודח, אנחנו נוכל לראות התפתחות עלילה גם במוקדים אחרים ולא נצטרך לעסוק 24/7 בריבים עם סתיו.

יובל המבולבלת

יש לי פייבוריטית חדשה. זה קרה עוד בזמן שהיא עמדה להדחה מול מאיה, אבל לאורך השבוע זה רק הלך והתגבש. יובל לוי היא זו שצריכה לזכות העונה.

אני מאוד מזדהה עם יובל, כי כמוה אני מעדיף, רוב הזמן, לוותר מאשר להיכנס לקונפליקטים עם אנשים. וכן, זה לפעמים מציק ומבאס, אבל העומס הרגשי שאני אחווה מלריב עם מישהו יהיה גדול יותר מהעומס הרגשי שאני אחווה אם יעקפו אותי בתור למקלחת למשל.

צריך, לדעתי, הרבה מאוד אינטליגנציה רגשית כדי לזהות את זה. ועם אינטליגנציה רגשית שכזאת, יש לבן אדם יכולת מופלאה לשים את עצמו במקום האחר ולחשוב גם על איך הוא בוודאי מרגיש. ובגלל זה יובל היא כל כך רגישה, ובגלל זה היא כל כך נהדרת, ובגלל זה היא כל כך לא בטוחה בעצמה, ובגלל זה מגיע לה לקחת את העונה הזאת.

לא סתם היא מצליחה להכיל את סתיו ועדיין לשמור על יחסים טובים עם כל האחרים. יש לה ערכים ברורים מאוד של מה נכון ומה לא ואין לפעולות של אנשים אחרים יכולת לשנות את הצורה שבה היא רואה אותם. למשל, אם היא מאמינה שזה לא נכון למנוע מסתיו את הגישה למקלחת, העובדה שסתיו החביאה אוכל לא תשנה את זה.

אני בד"כ לא מצביע בשלב הזה, כי ברוב המקרים אני מרגיש שאני לא מספיק מכיר את הדיירים בשביל שיהיה לי אכפת אם הם ימשיכו או לא. הפעם, מיד עם סיום התוכנית הצבעתי ליובל.

גילוי נאות, עבדתי בעבר עם מי שעורכת כיום את הכתבות של יובל ב ynet. לא חושב שזה משפיע כהוא זה על דעתי.

האח הגדול 2023 - יובל לוי צנון
תעלו חיוך על הפנים של הצנון. הצביעו לה!!

בקטנה

  • ספיר ושניר השלימו. וו-הוו. חשבתי לכתוב על זה יותר מפסקה אבל באמת שאין לי מה להגיד על קו העלילה הזה. אני שמח שהם השלימו, וחבל לי שהיה צריך את בית האח בשביל לגרום לזה לקרות.
  • הפתי בר של סתיו שווה בערכו לסיגריות. אם יש נושא אחד שאני מסכים איתה בו, הוא שללא מעשנים מגיע חלק בתקציב ששווה בערכו לסיגריות שהמעשנים מקבלים. זה נושא שחוזר כל עונה ואני שמח שיש העונה מישהי שלא מוותרת.
  • אברהם וספיר (ושניר), שניר ושי (וספיר?)… נראה שלמרות הפלופ עם לין ורוי, יש מצב שהאח הגדול יקבל את מנת הרומנים המיותרים שלו העונה.
  • סתיו החביאה אוכל מתחת למיטה וכשגילו את זה היא העבירה חלק אל מגירת הנעליים. אני באמת חושש לדעת מה היה הריח של השוקולד אחרי שבילה שם חצי יום.
    מצד שני, חלק מהמשימה השבוע היה לשבת יחפים בתוך מרק ולשתות אותו… לא נראה שהיגיינה משחקת תפקיד רציני העונה.
  • רצה ברשת טענה שגיא יצא גזען כשאמר לאברהם "זאת הבעיה באנשים כמוך, הם תמיד חושבים שהם נחותים. כל הזמן אתה מרגיש מקופח ושאחרים בפרוטקציה. זו הבעיה בDNA שלך".
    זה נתון לפרשנות. אם גיא התכוון לDNA של אברהם ספציפית, זו לא גזענות. אם הוא התכוון ל DNA של הקהילה האתיופית, אז זו גזענות. אני, אישית, בוחר לחשוב שזה המקרה הראשון ושלא היתה כאן כוונה גזענית.
  • משימת החווה היתה דומה להפליא לים משימות בעונות קודמות. בואו נלביש את האנשים בתחפושות מגוחכות, ניתן להם משימות חסרות הגיון לעשות ועל הדרך ננסה לפלג אותם ע"י הפרדה בסגנון עשירים עניים.
    הכי אהבתי שם את יובל בתור צנון מנסה לא לצחוק כשפתאום מופיע מני ממטרה.
    הכי פחות אהבתי שם את הקרינג' שחשתי מזה שהכניסו לשם את מני ממטרה.
  • כמו בכל העונות האחרונות, לא יכולה להיות העמדה להדחה פשוטה וגם הפעם (מעבר להפיכת ההעמדה להדחה לפומבית) הכניסו עוד אלמנט שמשנה את הרשימה אחרי שנקבעה. והפעם זו מכונת כדורים והפלא ופלא – היא אפשרה לשניר להוציא דייר מהדחה ולהכניס אחר במקומו. איך לא ראינו את זה בא?
    הרי זה לא כאילו השתמשו בטריק הזה יותר מדי בעונות קודמות.
    הרי זה לא כאילו הם אפילו לא טרחו להזיז את הכדורים כדי שזה ייראה רנדומלי ולא כאילו מישהו דחף פתק מוכן מראש לכדור וזרק אותו לתוך הצינור של המכונה מלמעלה.
    מה ביקשנו? קצת מקוריות? טיפה אותנטיות?… זה כנראה יותר מדי לבקש.

שווה ציטוט

  • "אל תפריעי לי, אני עכשיו מדמיינת" – סתיו במשפט שאני מתכוון לאמץ
  • "אני אהיה צנון חייכן" – יובל משחקת לידיים של האח
  • "יש כאלה שבאים לך מקולקל כמו וופל לימון" – גיא בהקבלה קצת חמוצה

לסיום

המועמדים להדחה הם אברהם, אלון, אתי, גיא, גל, יובל ל, לין, סתיו, עידן.
תצביעו ליובל!!

תגיות:, , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *