האח הגדול 2023 – זה לא פייר

יוני 23, 2023 5:31 pm מאת

אני מופתע בכל פעם מחדש מכמה שהתוכנית "אח לילה" מעניינת. איכשהו נקודת המבט של מתמודדי עבר כמו שי-חי, נופר ובר על ההתנהלות של הדיירים בבית היא מרתקת יותר מהמשדר המרכזי שעליו הם מדברים.

אני קורא מכאן להפקה להאריך את התוכנית כי הם בקושי מספיקים לומר את מה שיש להם לומר לפני שהמנחים עוצרים אותם כי צריך לעבור לנושא הבא.

ומדיירי עבר לדיירי הווה (ומודח אחד), יאללה מתחילים.

ביי עידן

חיבבתי את עידן. הוא אפילו היה הדייר המועדף עלי בימים הראשונים של העונה. אבל לאורך הזמן הוא די נעלם ברקע. הוא לא באמת ייצר איזשהו קו עלילה משמעותי וגם לא ממש הביע דעה או הצטרך לקו עלילה קיים. הקונפליקט העיקרי שהוא נקלע אליו בזמן ששהה בבית היה לגבי כמות האוכל שהוא אוכל וזה לא החזיק מעבר לפרק אחד.

באופן מפתיע הקונפליקט הכי רציני שעירב את עידן, התפתח דווקא אחרי שהודח. יענקי טען שאנשים היו בריונים כלפי עידן והתנהגו אליו שלא כמו צריך וזו הסיבה שהוא הודח ואנשים צריכים לעשות לעצמם חשבון על כך שעידן הודח בגללם…

ובכן, לטעמי יש כאן ערבוב של שני דברים – זה שהתנהגו לעידן לא הכי יפה זה נכון. צחקו עליו לא מעט, כינו אותו "חמור" ו "חרא של פרצוף" ועוד כהנה וכהנה כינויים. אבל, זו לא הסיבה שהוא הודח. הוא הודח כי מדובר במשחק שבו מדיחים אנשים, ואלו שנשארו לא צריכים לעשות עם עצמם חשבון "למה עידן הודח" אלא צריכים לעשות לעצמם חשבון לגבי איך הם מתנהגים באופן כללי לאנשים מסביבם.

זאת ועוד, במקרים רבים הקו בין בריונות להלצה הוא דק והוא עובר במקום שבו הקורבן מבהיר או לא מבהיר איך הוא מרגיש. זה שיענקי אומר שעידן סבל מבריונות לא אומר שהוא אכן חווה את זה ככה. יכול להיות שהוא ראה בכינויים האלה מעין הלצות בין חברים שיורדים זה לחיי זה אבל ברוח טובה. ויכול להיות שלא. יכול להיות שהוא באמת נפגע אבל בחר שלא להראות את זה.

הייתי שמח אם עידן היה חוזר ומספר איך הוא הרגיש לגבי ההתנהגות הזאת כלפיו. עד אז, אני מעדיף שלא לדון את גיא ואלון לכף חובה.

האם יענקי צודק והיתה כאן בריונות?

כוכבים, ניצבים, ובלתי מעורבים

יש לי הרבה מה להגיד על משימת הכוכבים והניצבים. כמעט כל חלק שלה נעשה בצורה הכי גרועה שיכולתי לדמיין, בין אם מבחינת הדיירים המשתתפים ובין אם מבחינת תכנון המשימה אז נראה לי שאני אחלק את החלק הזה בפוסט למספר תתי נושאים.

עוד משימת פילוג

אני אתחיל דווקא מהתכנון כי לא באמת הרגשתי שנעשה כאן מאמץ להפוך את המשימה למעניינת/שונה/מיוחדת. מה שהרגשתי זה שהיו להפקה שני נושאים לקדם, שיר של אנה זק וסרט של שלום אסייג, והם בחרו לדחוף את זה בצורה עקומה למשימה המפלגת התורנית.

כמה משימות פילוג כבר היו לנו העונה? במשימת הכיתה היו שניים שנחשבו למלך ומלכה והיו צריכים לחלק תכונות לדיירים – פילוג.
במשימת החווה היו את בעלי החווה שקיבלו אחלה אוכל ומקום לישון בעוד האחרים נאלצו לישון תחת כיפת השמיים – פילוג. ואם זה לא מספיק, בעלי החווה היו צריכים לחלק את הדיירים לחיות ולבחור מי יועמד להדחה – עוד פילוג.
במשימה הנוכחית לשמחתי לא הדיירים החליטו מי שייך לאיזו קבוצה (כוכבים/ניצבים) אלא הצופים. אבל גם כאן, דחפו בכוח חלוקה של הבית לשתי קבוצות, ועוד הגדילו והכריחו את הדיירים לבחור מי יקבל תמונה ומי לא – פילוג.

זה כאילו בהפקה מכירים דרך אחת בלבד לייצר עניין בבית והם עושים את זה בצורה בוטה, גסה וחוזרת על עצמה. תנו לנו קצת משימות אתגריות. תנו לנו קצת משימות התעלמות. תנו לנו קצת משימות שיאחדו את הבית במקום לפלג אותו…
תנו לנו קצת גיוון.

על פייר ולא פייר

משפט שחזר על עצמו בווריאציות שונות במהלך המשימה היה "זה לא פייר". סתיו צרחה אותו כשנאלצה לעבור אודישן על התפקיד של ליליאן מול יובל. לין מלמלה אותו כשלא זכתה להתחרות בקטע השירה ולאחר מכן כשלא זכתה להיות כוכבת אחרי מסיבת העיתונאים. לרה, גם היא, דמעה אותו כאשר לא זכתה להציג את הריקוד שנאמת לה להתכונן אליו.

האח הגדול הוא לא משחק פיירי. זה משהו שמי שנכנס לתוך הבית צריך לדעת מראש, אבל יש הבדל בין "לא פייר" ל "לא פייר". האם זה פייר לעשות תחרות אודישנים בין מישהי שלמדה משחק למישהי לא למדה משחק? ככל הנראה לא, אבל זו עדיין תחרות כישרונות וכל אחת מהן קיבלה את ההזדמנות שלה. הבכי של סתיו לאחר מעשה היה קטנוני ומפונק. לכל אודישן מגיעים שחקנים עם יותר ופחות ניסיון, חלק מצליחים וחלק לא. זה לא אומר שאלו שלא מצליחים הם פחות טובים מאלו שכן, זה רק אומר שהם פחות מתאימים לתפקיד הספציפי שאליו הם נבחנו.

המקרה של לרה, לעומת זאת, היה דוגמה ל"לא פייר" אמיתי. לרה לא בכתה בגלל שהיא ניסתה והפסידה. היא בכתה בגלל שלא ניתנה לה בכלל האופציה לנסות וההפסד שלה היה לחלוטין לא תלוי בה. היא בכתה בגלל שהיא עבדה קשה ללמוד את הריקוד, ובניגוד לאחרים היא גם לקחה את התחרות מאוד ברצינות, וכשהגיע רגע האמת התברר שמדובר בתחרות משיכת חבל בין שניר לאברהם ובגלל ששניר יותר חזר לרה לא זכתה אפילו לשנייה של ריקוד. וזה תסכל אותה. ובצדק.

בכל המקרים האחרים הבחירה בין כוכבים או ניצבים היתה נתונה לבחירת הצופים. רק במקרה שלה זה לא היה תלוי בצופים. ויותר גרוע, זה אפילו לא היה תלוי בה. תכנון משימה גרוע מטעם ההפקה.

אין "פייר" באח הגדול

תקציב ותמונות

זו לא הפעם הראשונה שאני אומר את זה – אני לא מבין את אלו שבוחרים לקבל תמונות על חשבון התקציב. והפעם אני אומר את זה אפילו ביתר שאת – אתם פחות מחודש בבית האח, איך אתם כבר כל כך לחוצים לתמונות?

אם הדיירים היו חכמים, הם לא היו משחקים את המשחק של ההפקה. נתנו להם את האופציה שלא לקנות תמונות בכלל ולא לבחור בין האושר של דייר אחד לאחר והם היו צריכים לנצל את זה ולומר במפורש שהם מוותרים על התמונות בשביל תקציב המותרות ובשביל שלא יהיה מצב שבו דייר אחד ירגיש חרא כי בחרו לתת לאחר תמונה במקומו.

אבל הדיירים העונה, למרות שהעידו על עצמם שראו עונות קודמות, מבצעים את כל הטעויות האפשריות. מעבר לכך שהם בחרו מי יקבל תמונה לחלוטין על פי ה"קבוצות" שאליהם הם התחלקו בשבועות האחרונים, בדילמה האחרונה הם גם בחרו שלא להיכנס לרשימת ההדחה ולכן אברהם לא קיבל תמונה. בפעם היחידה שמתן התמונה לא היה קשור בכלל לתקציב, גל ושי החליטו שדייר לא יזכה לתמונה.

זה נאמר בתוכנית "אח לילה", אבל זה כל כך נכון שאני אכתוב את זה כאן – "אם אתה דייר בבית האח הגדול ואתה פוחד לעמוד להדחה – מקומך לא בבית האח". אם אתה לא סומך על זה שהצופים אוהבים אותך מספיק בשביל להשאיר אותך בבית האח, אז למה אתה בכלל שם?

בקטנה

  • הוויכוח/ריב בין אלון וגיא לאברהם היה מהריבים האלה שלא ממש ברור מאיפה הם התחילו. אלון שר שיר של סנופ דוג ואברהם חשב שזה נעשה כדי לצחוק עליו ושאל "יש לך בעיה עם שחורים?" ומשם הכל התדרדר. יכול להיות שאלון באמת שר את זה כדי לצחוק על אברהם ויכול להיות שלא. כשיש ספק, מבחינתי, צריך לדון אדם לכף זכות ולהניח שלא היתה כוונה רעה.
    בכל מקרה זה היה ויכוח מתיש והניסיון של גיא וספיר להביא אותו לסיום ע"י כינוס כל הדיירים סביב השולחן היה יותר מהלך "כוח" מאשר ניסיון אמיתי לפיוס ואני לא מתפלא שזה לא עבד.
  • אני לא חושב שאפשר להאשים אותי באהדה יתירה לסתיו, אבל הקטע שבו היא זרקה שתי מילים ואז התחבאה מאחורי הדלת והקשיבה לכל מה שריכלו עליה היה טלוויזיית טראש במיטבה – במובן הטוב של המילה.
  • לרגע אחד נכנס למשדר המרכזי קטע שבו הדיירים דיברו על המקצועיות של שרים בממשלה והאם הם צריכים להיות מומחים בתפקידים שלהם. מה שעצוב זה שיש בבית לא מעט שיחות מעניינות כאלה וקשה לתפוס אותן אפילו בשידור החי, כי משום מה נוטים לקטוע אותן ולעבור לשיחות אחרות או לצילום של דלת. חבל, הייתי רוצה לשמוע את השיחה הזאת.
  • יובל לוי יצאה גדולה עם השיר "תיק קטן". אני מאמין שהיתה יוצאת אפילו יותר טוב אם לא היו מפריעים לה עם הבדיחה המיותרת של להעמיס עליה תיקים.
    אתי, לעומת זאת, לא צחקה כשאמרה ששירה זה לא הפורטה שלה.
  • ראיתי בשבוע האחרון יותר מדי פלירטוטים בין שניר לשי. האם יכול להיות שנמאס לי מרומנים בבית האח הגדול? אני חושב שאפשר לומר בביטחון שכן.
  • אם שניר חושב שהוא יכול להחליט עבור ספיר אם חברים שלה ייכנסו או לא ייכנסו לבית המשותף שלהם, אני לא חושב שהסולחה ביניהם תחזיק מעמד.
  • אני די מרוצה מהעריכה בתוכניות האחרונות, בעיקר בזכות העובדה שהם מראים יותר קטעים של הדיירים השונים ולא מתמקדים תוכנית שלמה רק ב2 או 3 עיקריים. אני מקווה שזה ימשיך ככה.
  • ההומור של שלום אסייג הוא לא הטעם שלי. זה שהוא הופיע ב"האח הגדול" לא עזר.
הסולחה תחזיק מעמד?

שווה ציטוט

  • "אנשים לא רוצים לתת אז אני לוקח. אתיופי ראסמי." – אברהם בהתקף גזענות עצמית
  • "אני אין לי יד פנויה" – גל מוכיחה שאין לה גם לב
  • "במקום מוח יש לה פירה" – אפילו כשהיא מנסה להעליב, גל מקשרת את סתיו עם אוכל
  • "רשמקול?", "לא רשמקול, רשמקול זה בטלפון", "תקליטור?", "לא להמציא מילים!" – מעתוק חושבת שהמצאת מילים זו העבודה שלה.

לסיום סיומת

יש 8 מועמדים להדחה השבוע:
אברהם, אלון, אתי, גיא, גל, לין, ניקול, סתיו.

אני הצבעתי לאתי, אבל אם לומר את האמת, כל עוד יובל לוי לא מועמדת, באמת שלא אכפת לי מי יודח.

תגיות:, , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *