האח הגדול 2023 – זוגות זוגות

יוני 30, 2023 7:23 pm מאת

את שני הפרקים האחרונים של האח הגדול ראיתי עם מעל 38 מעלות חום וכנראה שזה גרם לי להזיות. אחרת אין לי מושג איך לראות את גיא שוטף כלים או את ספיר מחבקת חפרפרת במיטה נראה לי נורמלי. יאללה מתחילים

ביי גל

זו הולכת להיות פסקה קצרה. לא אהבתי את גל, לא יצא לי לדבר עם מישהו אחד שאהב את גל. זה לא שהיא היתה ממש רעה או שעשתה דברים שלא ייעשו, אבל כן היו לה אמירות לא במקום והיא כן יצאה מתנשאת ונקמנית כלפי דיירים אחרים שאהבתי כמו עידן למשל (זוכרים אותו?). היא לא היתה מעצבנת ברמה שזה יצר טלוויזיה משעשעת או מעניינת כמו סתיו למשל (למרות שגם אותה הייתי שמח לראות מחוץ לבית), אלא מעצבנת בדיוק במידה שלא יהיה אכפת לנו מספיק בשביל להצביע לה וזו כנראה הסיבה שהיא בחוץ.

גל קספרס האח הגדול 2023
מעצבנת ופחות מעניינת

זוג או פרט

משהו השתנה בכל הנוגע לזוגות בבית האח הגדול. הרי מהעונה הראשונה ניסו לדחוף לרומנים שונים כמו שפרה וצבר או ונסה ואיתי(?). ואני באמת מאמין שבכל עונה ניסו מאחורי הקלעים לקדם כל ניצוץ של רומן שנוצר שם לכדי עלילה שתהיה שווה שידור במשדר המרכזי.

אבל בשתי העונות האחרונות אני מרגיש שהעלו מדרגה. החל מהמשימות הראשונות שפחות או יותר זורקות את הדיירים ל"כאילו" מערכת זוגית (רוי וניקול בעונה הזאת, דיאן ונתנאל בעונה הקודמת) וכלה בעיסוק המוגזם של המשדרים המרכזיים בנושא.

אני לא זוכר מהעונות הראשונות שיחות בחדר האח שבהן האח הגדול, פחות או יותר, מכריח את הדיירים לספר לו את כל מה שקורה בחדר המיטות שבלב שלהם. אבל בעונות האחרונות השיחות האלה תופסות חלק ניכר מהמשדר המרכזי. גם כל שיחות הפלירטוט לתוך הלילה תופסות הרבה יותר זמן מסך והתחושה שהיא שהן נמרחות וכמעט לא עורכים אותן.

אני יכול אולי להאשים בכך את העובדה שהתוכנית משודרת עכשיו 4 פעמים בשבוע, שעה וחצי כל שידור, ושצריך למלא הרבה יותר זמן מסך מפעם. אבל אני חושב שזה מעבר לכך. התחושה שלי היא שמבחינת העורכים רומן בשידור חי זה הדבר שיש לשאוף אליו ושההתעסקות הבלתי פוסקת של האח בזה עוברת גם לדיירים שמבינים מכך שהם צריכים להעלות הילוך.

חפרפרת או פרט

המשימה השבוע התחלקה לשני חלקים – הראשון היה החלק החביב שכלל את ההשתקה של שי ואת החיול של יענקי. משימה שמותאמת ספציפית לדיירים מסוימים, נעשית בחביבות, הדיירים (ברובם) מנסים לעזור (בין אם בשביל הכיף ובין אם בשביל התקציב) ובאופן כללי – משימה שכיף לראות.

החלק השני של המשימה היה החלק המפלג (כי כבר שבוע שעבר הבנו שהעונה הם לא יכולים בלי) שבו נשלחה סתיו דרך מאורת הארנב (אהמ… החפרפרת) לעולם מלא ממתקים בדמות דברים רעים וטובים שהיא יכולה לעשות לשאר הדיירים. והיא נהנתה מזה הרבה יותר מדי.

היו לסתיו כל מיני אפשרויות להעניק פינוקים לדיירים (אני אוסיף פירוט שלהם ב"בקטנה" בהמשך), אך במקום זה היא התלהבה מאוד מהאופציה להעניש את הדיירים. בין אם מדובר בגיא שנאלץ לשטוף כלים (מגיע לו), בשי שנאלצה להימנע מקפה (לא מגיע לה), בספיר שהורחקה מישיבת התקציב (קצת מגיע לה, היא לא עושה את זה טוב) או בשניר שהיה אמור להראות כמו לרה אך מסיבות בריאותיות העביר את זה לגיא.

אני לא יודע אם היא ידעה שהם צפו בה בפלזמה שבסלון, לפי ההתנהגות שלה אני מניח שלא, אבל זה לא משנה. העובדה שהתגובה הראשונית שלה למראה האופציות היתה איך היא יכולה לפגוע באלו שהיא פחות אוהבת ולא איך היא יכולה לעשות טוב למעט שהיא כן מחבבת (כמו למשל יובל מעתוק שיכלה לקבל מניקור) אומרת מספיק על האופי שלה.

בהמשך המשימה הם התבקשו להתחלק לזוגות כאשר היה ברור שיישאר אדם ללא זוג והיה גם ברור שזו תהיה סתיו. גם הפעם אני לא יודע אם היא באמת נפגעה או שהחליטה שזה זמן טוב לשחק על קלף ה"ספיר גנבה לי חבר". בכל בנוגע לסתיו אני כל הזמן מתלבט אם היא באמת ילדותית ולא מודעת לעצמה או שהיא מאוד מחושבת ופשוט חושבת שככה היא עושה טלוויזיה טובה שתשאיר אותה בבית יותר זמן.

יובל לוי האח הגדול 2023
תצביעו לה!

בקטנה

  • יובל לוי, הפייבוריטית של הבלוג, מועמדת שוב להדחה. ציפיתי שגיא יעמיד אותה (ואולי גם אלון כי הוא עושה כל מה שגיא עושה). הופתעתי מכך שניקול, לרה, בן וספיר גם בחרו בה.
    כך או כך, זו קריאה מכאן לכל שני הקוראים של הבלוג, ללכת ולהצביע לה. עוד לא זמנה לעזוב את הבית.
  • אלו כל האפשרויות (שראיתי) שסתיו יכלה לבחור מהן במשימה:
    • אברהם – השעון המעורר של הבית (כנראה עונש שיצטרך להתעורר לפני כולם)
    • בן – קעקוע חדש
    • ניקול – בר מלא מעדנים
    • לין – איסור מתוקים
    • יובל ל – ליצנית הבית (לא יודע אם עונש או פינוק)
    • שניר – תספורת לרה במתנה
    • יובל מ – טיפול מניקור
    • גיא – שוטף הכלים של הבית
    • אלון – אלון חובל (אין לי מושג מה זה אומר)
    • יענקי – לדבר רק יידיש
    • אתי – כל הצמידים שלה יועברו ללארה
    • ספיר – הרחקה מישיבות תקציב
    • שי -איסור קפה
    • לרה – לאכול את הלקרדה (מניח שזה עונש של באמת לאכול לקרדה)
  • גיא אוהב לזרוק הערות ואז כשהצד השני נפגע, הוא מיתמם ואומר שזה היה בצחוק. יכול להיות שהוא באמת לא מתכוון ברצינות למה שהוא אומר אבל אם זה קורה שוב ושוב, הייתי מצפה שהוא ילמד מזה משהו.
    מה שעוד יותר פוגע בו זה שהוא לא יודע להתמודד עם אותו חוסר בתקשורת. במקום לנטרל את הסיטואציה ולהגיד "סליחה, זה לא היה ברצינות" הוא תוקף בחזרה את אותו אדם שמולו בין אם זו סתיו במקרה של "גם לאקסית שלי מכיתה ג' יש יום הולדת" ובין אם זו יובל במקרה של "אני לא שוטף כלים, בואו נשבור משימה".
  • אם מהפסקה הקודמת מסתמן שאני משווה בין המקרה של גיא מול סתיו למקרה של גיא מול יובל, אז רק שיהיה ברור שההשוואה היא רק באשר להתנהגות של גיא. סתיו נעלבה על שטות שלא באמת נאמרה ונרקמה רק במוח שלה ותכלס, נראה לי שהיא חיפשה לריב בכוח. יובל נעלבה בגלל שגיא אידיוט שלא יודע לתקשר גם עם אנשים שלא מחפשים לריב איתו בכוח.
  • אני צריך לכתוב משהו על הקטע של סתיו עם ה"גנבת חברים" והצורה שבה היא הצליחה להרחיק את אברהם, אבל אחרי שצפיתי בה מתישה את כולם באספת הדיירים הבנתי שלא ממש מעניין אותי אם היא עכשיו חברה של אברהם או כועסת על אברהם, ואם היא בעד הזוגיות של אברהם וספיר או מקנאה בהם… היא הצליחה להתיש גם אותי.

שווה ציטוט (בעיקר של גיא)

  • "בחיים לא פתרתי סודוקו…. אני אוהב סודוך" – גיא פותר כריכים
  • "אותם מים שהופכים ביצה להיות קשה, הופכים תפוח אדמה להיות רך" – גיא יכול להיות פואטי
  • "את יכולה להפסיק לכרסם את הכוס עם הכפית" – גיא אומר לסתיו את מה שכל מי שצופה בשידור החי צורח מול הטלוויזיה.
  • "אתה יודע שאני מחוברת אליו (לאלוהים) בקו ישיר. אני רק צריכה להגיד את השם בלב והוא הולך הביתה." – ספיר, כך מסתבר, נמנעת מלנצח את העונה תוך יום
  • "את מקללת אותי? בפנטומימה?" – סתיו צריכה גם לריב רק בפנטומימה

ולסיום סיומת

המועמדים להדחה הם: יובל לוי, סתיו, גיא, אלון ואברהם.
אני כבר הצבעתי ליובל, תצביעו גם אתם.

יובל לוי רוקדת
תגיות:, , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *