האח הגדול 2023 – אתה יכול לגלגל לי?

יולי 11, 2023 11:12 pm מאת

בסוף השבוע האחרון לא היה לי זמן לכתוב פוסט. לא נורא, חשבתי לעצמי, אז בשישי הקרוב נכתוב פרידה משני אנשים, סה"כ עוד פסקה אחת… אז כמובן שהיקום החליט להתנכל לי ולגרום לי לכתוב עוד 3 פסקאות כי גם גיא עזב וגם אורי נכנס. אז נקדים את הפוסט הפעם כי לכו תדעו עוד כמה טוויסטים יכניסו בשני הפרקים הקרובים. יאללה כותבים.

ביי אלון (זה יהיה קצר…)

מה נכתוב על אלון? זוכרים שהוא הגיע בכלל משלט? כי אני לא ממש זכרתי ורק כשהסתכלתי אחורה בפוסטים נזכרתי שוואלה, הוא נכנס לבית שבוע אחרי. ומה הוא עשה בבית? בגדול… כלום. התחבר עם גיא, אמר משהו על זה שרואים בו בריון והוא מנסה להתחמק מהתדמית הזאת, הצליח לשרוד שתי הדחות יותר ממה שחשבתי שיצליח ו… זהו. אני קצת מופתע שהתפקיד של הצל נפל על שניר כי אלון שיחק אותו לאורך כל המשחק ועשה את זה כל כך טוב שכמעט ולא הרגשתי שהוא שם.

ביי גיא (זה יהיה ארוך…)

גיא היה מצחיק. ומעצבן. ומתחכם. ויש שיגידו גזען (למרות שלדעתי לא). ויותר מהכל, אולי, הוא היה וותרן ועצלן. לא מבחינה של לא להיכנס לפינות או לוותר על הדברים שהוא רצה, אלא מבחינת זה שלא היה לו כוח לעשות דברים או ללכת עם משהו עד הסוף.

כמעט כל פעולה שלו בבית הלכה לכיוון שבו הוא יצטרך להשקיע כמה שפחות. הדוגמה הברורה ביותר הסירוב לשטוף כלים והטענה המקוממת שאנשים פשוט צריכים להגיד לו לשטוף ואז הוא ישטוף. אבל גם כשנכנס לוויכוח, אחרי דקה או שתיים של ניסיונות שכנוע, אם הוא לא הצליח להגיע אל הבן אדם שמולו, גיא איבד עניין. אם לא הבנת את מה שהוא התכוון אליו באופן מידי והסכמת איתו, אין טעם לנסות לשכנע אותך. זה היה מיותר מבחינתו להשקיע את המאמץ המנטלי.
אפילו את גלגול הסיגריות שלו הוא הפיל על אחרים כי "הוא לא היה טוב בזה".

דבר נוסף שאפיין את גיא מעבר לעצלנות והוותרנות זו הצורה שבה ביטל דעות של אחרים. יובל לוי (יקירת הבלוג) חטפה את זה לא מעט כשדיברה איתו או אמרה לו את דעתה והתגובה שלו היתה מזלזלת, מעליבה ומבטלת. אבל לא רק יובל זכתה להתנהגות הזאת, רוב האנשים בבית ובעיקר הנשים שם חשו בזה.

אני לא חושב שגיא עשה את הדברים האלה במודע. אני באמת חושב שכשהוא הזמין את אברהם לסגור את הריב ביניהם מול כל הבית הוא האמין שהוא מנסה להשכין שלום ולא עושה הצגה למצלמות. אני באמת חושב שבשיחה שלו עם סתיו על האקסית שלו והבן שלה, הוא התכוון להצחיק והתעצבן רק כשזה הובן לא נכון. אני באמת חושב שכשהוא התעלם ממה שאמרו לו אנשים הוא לא היה מודע אפילו לכך שהוא מבטל את הדעות שלהם. אבל גם אם הוא לא היה מודע, הוא עשה את הדברים האלה.

וכאשר הציבו לו מראה מול ההתנהגות שלו, הוא לא ידע להתמודד עם זה. זה התחיל בוויכוחים, ועצבים. זה המשיך בהתבודדות וניסיונות להתעלם. זה עבר לדיכאון וניסיונות לא מוצלחים להתבוננות עצמית. וזה נגמר, כמו שהיה די צפוי לאור ההתנהגות שלו בבית, בוויתור ועזיבה של הבית.

אמרתי בהתחלה שגיא היה מצחיק, וזה נכון. היו לו משפטים יפים, ותזמון קומי שבלי כל שאר הדברים שתיארתי קודם, היו בקלות יכולים להפוך אותו לחביב הקהל. אבל המצחיק היה חלק קטן בים של מעצבן.

מצחיק, אבל מעצבן

ביי לרה

לרה היתה אחת שעושה המון המון רעש ומופיעה בהרבה מהפרקים, אבל היתה חסרה לה עלילה. מעין דמות משנית בסיטקום שעוזרת לספק אתנחתא קומית אבל היא שם רק כדי לעזור לקדם את הסיפור של הדמויות הראשיות.

העברית הקלוקלת שלה והמעבר התכוף בין עברית לאנגלית גרמו לאנשים רבים לעונג רב ולאנשים רבים אחרים לסבל בל יתואר. אני, למשל, הייתי בקבוצה הראשונה למשך 10 דק' ביום ובקבוצה השנייה למשך כל השאר היום. ואם לצטט משפט שלה שממש אהבתי והייתי רוצה לומר לה בחזרה… "I said סתמי!".

הסיבה היחידה שלרה החזיקה עד עכשיו היא לא בגלל שהייתה מעניינת במיוחד, אלא בגלל שכשהיא עמדה להדחה, זה היה מול אנשים שהיו משעממים יותר ממנה. ולא היו חסרים כאלה העונה.

היי אורי

אורי, שהיה במערכת יחסים עם ניקול, נכנס באמצע העונה (מה נסגר עם זה? אהבתי את התקופה שהיו רק שתי כניסות) בשביל… למה? זה קצת מזכיר את זה שהכניסו את תני בשביל לעורר את שי-חי. או את זה שהכניסו את משה בשביל שתהיה מערכת יחסים כלשהי עם שרין.

הוא חושב שזה טוב שהוא נכנס חודש אחרי כולם, הוא אומר שקשה לפגוע בו, הוא חווה אירועים מטלטלים כילד ו… האמת, לפחות לפי תעודת הזהות, הדבר היחיד שמעניין בו ושבגללו הכניסו אותו זה הקשר עם ניקול (והוא גם מכיר את סתיו, מסתבר) והצורך של העורכים לעשות גימיקים מטומטמים כמו הקרוסלה והקטע של להכניס אותו בדיוק כשניקול כאילו מודחת…. אני לא אתפלא אם הוא לא יחזיק מעמד הרבה זמן.

בודדו אותה, אבל לא השתיקו

משימה מהאגדות

האמת, משימת האגדות היתה כל כך מפוזרת שקשה לי לכתוב עליה משהו קוהרנטי אחד אז קבלו כמה תובנות קצרות:

  • סתיו נבחרה להיות רפונזל ולהיות נעולה בטירה שלה. שזה באופן מפתיע בדיוק מה שצריך בשביל להראות עוד שוטים שלה מבודדת ומבואסת. כאילו לא היה לנו מספיק מזה.
    אה כן… על הדרך נתנו לה מגהפון כדי שהיא עדיין תוכל לטרף את כולם.
  • ניקול נבחרה להיות לכלוכית והייתה צריכה לנקות חדר מלוכלך בזמן קצר בשביל להפוך לסינדרלה… כן, מה שקראתם – "להפוך לסינדרלה". הייתי מצפה מעורכי התוכנית לדעת ש"סינדרלה" ו"לכלוכית" זה אותו דבר. "לכלוכית" זה פשוט התרגום העברי שנבחר ל "סינדרלה". מה שהפריע לי יותר זה שאף אחד מהדיירים לא אמר על זה כלום (לפחות לא במה ששודר).
    אה כן… המשימה היתה בלתי אפשרית ונועדה רק כדי שלכלוכית תיאלץ להיעזר בפיית התוכן השיווקי – ליאור קוקה.
  • גיא נבחר להיות פינוקיו והיה צריך להרכיב את רשימת ההדחה בעצמו ואז לשקר לדיירים האחרים ולמנוע מהם לדעת שזה הוא שהרכיב את הרשימה. זה בדיוק מה שהיה נחוץ לגיא. הוא גם ככה היה במצב רע, אולי אפילו דיכאון, וכל מה שהוא היה צריך זה עוד לחץ חברתי. לא עזרה העובדה שהוא שכח להעמיד את סתיו.
  • אברהם ושניר נבחרו להיות פיטרפן והצל שלו והיו צריכים לעשות הכל ביחד. באופן מפתיע, ואני מנחש שבניגוד לכוונת ההפקה, הם דווקא הסתדרו יפה ביחד. הבלגאן ביניהם חזר רק אח"כ בעקבות צעקות מבחוץ.
  • שי נבחרה להיות הגיבן מנוטרדם והיתה צריכה לצלצל בפעמון בכל שעה עגולה. היא הצליחה פעמיים ונכשלה בפעם השלישית. שזה יפה, אני לא חושב שהייתי מצליח אפילו פעם אחת.
  • אתי נבחרה להיות המלכה משלגיה והיתה צריכה לבחור איזה סרטונים אנשים יראו מתוך כל מיני אופציות. היא בחרה לראות את הרגע הכואב של גיא (כשנכנס עם הראש במצלמה), רגע שבוא גיא ואלון ריכלו על שניר, וסרטון ומתוכנית "העולם הבוקר" על שפת הגוף של אברהם וספיר. בתכלס, אף אחד מהסרטונים לא היה מעניין מספיק.
  • יובל מעתוק נבחרה להיות בת הים הקטנה והיתה צריכה לקחת דג מהבריכה אל אקווריום בסלון תוך 10 שניות, אבל הרגליים שלה היו צמודות כסנפיר אז היא הייתה צריכה לקפוץ.
    האח נתן לה אפשרות "לקבל בחזרה" את הרגליים שלה בתמורה לכך שתעמיד להדחה באופן פומבי עד להודעה חדשה.
  • לרה נבחרה להיות היפיפיה הנרדמת ולהישאר ערה כל הלילה. אחרי שעמדה במשימה נתנו לה ללכת לישון ובזמן שישנה הבת שלה נכנסה והעירה אותה. זה היה קטע שהיה אמור להיות מרגש, אבל לצערי זה מוקדם מדי העונה (פירוט ב"בקטנה" בהמשך).
    הדבר היחיד שהיה טוב במשימה הזאת היה זה שלרה היתה כל כך אפופת שינה שלקח לה זמן לזהות שזו הבת שלה. כך שבמקום קטע מרגש קיבלנו לפחות רגע קומי.
  • כל השאר היו גמדים שהיו צריכים לשיר שיר בכל פעם שנשמע צליל. הצליל נשמע בכל פעם שקרה משהו והדיירים היו צריכים לנסות לזהות מה הגורם. אחרי כמה ניסיונות כושלים הם קלטו שזה קורה בכל פעם שלרה אמרה משהו באנגלית.

בקטנה

  • הזכרתי את זה בפסקה על אורי אבל אני חייב להרחיב. הקטע עם הקרוסלה וההדחה הפיקטיבית של ניקול (שד"א, ראו על הפנים שלה שהיא ידעה שזו הדחה פיקטיבית עוד לפני) הוא סממן להרבה מהבעיות בעונות האחרונות של האח. יש המון המון גימיקים, מעין דברים שנעשים רק כדי שגיא זוארץ יוכל להגיד בפנים מתלהבות "דבר כזה עוד לא היה באח הגדול".
    אבל הגימיקים והטוויסטים זה לא מה שהופך את האח הגדול למעניין. למען האמת, הרגעים הכי יפים ומעניינים בבית העונה היו דברים שהדיירים עשו בצורה אורגנית ולא כחלק מהתכנונים והפילוגים והמשימות של האח.
  • ואם כבר אני מתלונן על העורכים ועל התכנון של העונה באופן כללי. הדיירים בבית אמורים להיות מבודדים!! אז מילא מסוקים וצעקות שאני מבין שאין דרך למנוע לחלוטין (למרות שגם לא צריך לעודד את זה ע"י הצגה חוזרת ונשנה של זה במשדר המרכזי), אבל אנחנו בקושי חודש לתוך התוכנית וכבר הכניסו להם מבחוץ תמונות, הופעות, ובני משפחה.
    הקטע עם המשפחות צריך להיות לקראת סוף העונה, כשנותרים מעט דיירים בבית ואנחנו קשורים אליהם מספיק בשביל שבאמת נתרגש שהם רואים את המשפחה שלהם אחרי המון זמן.
    זה כאילו מי שעורך את התוכנית מנסה בכוח לעשות מהאח הגדול משהו שהוא לא.
  • ואם אני כבר מתלונן על העונה, אז בואו נלך עד הסוף. כמה אפשר לשמוע את האח הגדול (רועי עוז)? פעם היו רואים את חדר האח פה ושם ושומעים אותו מדברים מעט ואת הדיירים הרבה. עכשיו לא רק שבגלל שיש המון שעות שידור, חדר האח הפך להיות מעין ברירת מחדל למילוי דקות מתות, אנחנו גם צריכים לשמוע את האח מסתחבק עם הדיירים ובאופן קרינג'י לחלוטין מנסה לדובב אותם בכוח על נושאים של יחסים.
    ומה הולך עם המשימות? בעונות הראשונות היו נותנים לדיירים להקריא את המשימות מפתק. בעונות האחרונות אנחנו צריכים לשמוע את האח הגדול מקריא את כל חוקי המשימה ברמקול. זוכרים שאמרתי שמהר מאוד נמאס לי לשמוע את לרה? רועי עוז יוצר את אותו אפקט.
  • טוב, די תלונות על ההפקה. נחזור לסתיו. בפרק האחרון (נכון לכתיבת שורות אלו) הראו קטע שבו ספיר ושאר הבנות עשו הכל כולל הכל כדי למנוע מסתיו להתקלח, לחפוף את הראש ולעשות פן. זה כלל לחתוך אותה בתור למקלחת, למנוע ממנה פיזית מלהכנס פנימה, להעביר את הפן מאחת לשניה כדי שהיא לא תוכל להשתמש בו ועוד.
    אז בואו נבהיר משהו. ספיר והאחרות יצאו מגעילות וההתנהגות שלהן היתה בריונית ואלימה. זאת ועוד, זה היה לרעתן כי הן שיחקו לידיים של סתיו בקטע של להראות אותה כקורבן שזה התפקיד האהוב עליה.
    אבל סתיו היא לא הילדה הדחויה ולא הקורבן התמידי. היא לא פחות בריונית רק שזה מוצג אחרת כי היא אחת נגד הרבה ולא הרבה נגד אחת.
    הקטע עם הבמבה (כשהאכילה את אברהם מול ספיר), הקטע שבו דרכה לשניר בכוונה על הרצפה הרטובה ששטף והקטע עם הבגדים במייבש (כשהכניסה בגדים שחורים למייבש והרסה אותם) הם רק טיפה בים הדברים המעצבנים שהיא עושה (אלו שזכרתי כרגע). היא עולה לכולם על העצבים והיא עושה את זה בכוונה.
    זה לא תירוץ לאובדן שליטה ובריונות כמו שראינו מצד האחרות, אבל זה מעצבן לא פחות.
  • איך רואים ששניר לא היה צופה אדוק של האח הגדול? הוא נותן משקל למה שאנשים צועקים מבחוץ. עזבו את זה שהוא לא שמע טוב והיה בטוח שאומרים "אברהם נחש" כשבפועל צעקו "אברהם חבר". אין שום טעם בלהקשיב לעצות של אנשים מבחוץ כי על כל בן אדם עם דעה אחת, יש אחר עם דעה הפוכה. זה שאחד מהם החליט לבוא ולצעוק, זה לא הופך את הדעה שלו לראויה יותר להתייחסות.
חבר או נחש?

שווה ציטוט

  • "עוד קורבן, מזמינים שיפוצניק לספר אותם" – אברהם בדרך לעוד תספורת כאסח.
  • "שקט, אתה רק צל" – מסתבר שסתיו יודעת את פירוש המילה שקט.
  • "רגע, חכי, חם לי במפשעות" – יובל מעתוק מבינה למה בנות ים נמצאות כל הזמן במים.
  • "אתה יכול לגלגל לי?" – גיא לוקח את היחסים עם האח הגדול לשלב הבא
  • "I said סתמי" לארה במשפט שצריך להיות על טי-שירט.
  • "אני מוותרת על טבק!!" – שי מתגאה בכלום שהיא מקריבה
  • "אני ממש שמחה לחזור הביתה" – ניקול מנסה להישמע אמינה
  • "אורי נכנס הביתה?" – ניקול נדהמת ממשהו שהיא עוד לא ראתה על המסך

ולסיום סיומת

אני מתלונן המון על ההפקה ועל כל מיני דברים רעים העונה (בפוסט הזה יותר מאשר בד"כ) ועדיין אני רואה כל פרק ואפילו צופה מדי פעם בשידור החי. מה זה אומר עלי? כתבו בתגובות 😛

תגיות:, , , , , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *