האח הגדול 2023 – מיניפוסט

אוגוסט 2, 2023 7:00 pm מאת

דבר ראשון – תצביעו ליובל לוי!

דבר שני, באמת שרציתי לכתוב את הפוסט הזה אתמול או אפילו שלשום בערב, אבל המציאות מתערבת ואני כבר יומיים בלי אינטרנט. איזשהו קבלן פגע בכבל של בזק והתוצאה – אין אינטרנט ואין גם צפי. את המיני-פוסט הזה אני כותב מהמחשב אמנם, אבל על האינטרנט הסלולארי (hot spot) שבקושי יש לו קליטה.

אז תסלחו לי שהפעם זה רק "ביי" ו "בקטנה". יאללה מתחילים.

ביי ריקי

ריקי היתה דיירת מעניינת. אבל טרחו להראות את זה רק בתוכנית האחרונה שלה, רגע לפני שהודחה. רגע מאוחר מדי. היא עניינה אותי בגלל היחס האוהב/כועס שלה לחברה החרדית ונקודת המבט המאוד שונה שלה על החברה הזאת. זה בא לידי ביטוי מספר פעמים בערוץ 26 ובא לידי ביטוי פעם אחת בצורה רצינית בערוץ 13.

אני באמת מאמין שאם ההדחה היתה תוכנית אחת אחרי ששידרו את ה"וויכוח" בינה לבין אתי, התוצאות היו אחרות. וחבל, כי אין הרבה שיחות מעניינות על נושאים נפיצים מחוץ לבית האח שאשכרה מצליחות להגיע למשדר המרכזי וריקי הצליחה לשבור את המחסום הזה. וזה היה מעניין. והיא הודחה. אז… חבל.

מעבר לזה היא היתה דיירת חביבה. לא רועשת מדי, לא רבה בכוח, אבל כן יודעת לדבר ולשוחח ו… להיות מעניינת. פשוט לחיות בכיף עם הדיירים האחרים (עם רובם…) ולהנות מחוויה. אני אוהב את הדיירים האלה. הם לעיתים רחוקות מגיעים רחוק אבל הם אלו שהכי כיף לי לצפות בהם.

תצביעו לה!

בקטנה

  • למרות שבן אמר שהוא עזב בגלל הגעגועים, אני חושב שמה שהיטה את הכף היה התסכול מהאסיפות הבלתי נגמרות, הריבים הבלתי הגיוניים, הטמטום הבלתי נדלה והעונה הבלת… הנמרחת מדי.
  • בינתיים מהחדשים אני חיבבתי את ריקי ועדן… ואלי טיפה לפעמים את ליאל. ריקי כבר הודחה. את עדן כמעט ולא רואים במשדר המרכזי. ואת ליאל… ליאל בטח יגיע לגמר.
  • בשיחה עם ריקי, אתי הצליחה לעצבן אותי יותר משסתיו עצבנה אותי לאורך העונה וזה אומר הרבה. היא הצטיירה כ"מחנכת האולטימטיבית" אבל כשמשהו (במקרה הזה הגישה של ריקי לדת ולאבא שלה) לא עמד בציפיות שלה ובאמות המוסר שהיא החליטה שהן הנכונות, פתאום היכולת שלה להכיל ולהבין נעלמה כלא היתה. אז כן, היא עצבנה אותי כי היו לי ציפיות ממנה. ציפיות שנבנו לאורך עונה ושהיא שברה אותה בתוכנית אחת. חבל.
  • אני לא יודע מה אני יכול לכתוב על סתיו שעוד לא כתבתי. אבל אני מרגיש צורך לחזור ולחזק – אני לא יודע איך לאכול אותה. מצד אחד היא ששה להשפיל ולפגוע באחרים ומצד שני נפגעת בצורה קיצונית כשאומרים לה משהו שעלול, כשמעוותים את המשמעות שלי לחלוטין, להתפרש בפגיעה כלשהי בה.
    מספיק שאברהם העיר על זה שהיא רוצה זוגיות והופ… הגענו לנאום על זה שהחזה שלה נפל אחרי שהיא הניקה את הילדים שלה ו… האמת שאיבדתי את הרצון לשמוע את ההמשך… אני לא יודע איך לאכול אותה. אני חושב שהיא חיה בעולם שכולו טלנובלה שהיא הגיבורה הראשית ואני לא יודע אם היא משחקת אותה או שהיא באמת כזאת.
  • המכתבים היו לא מעניינים. לראות את ליאל בוכה על אמא שלו בחדר האח אחרי שבועיים היה לא מרגש. המיני-ריב בין אברהם לספיר היה מתיש. המיני-ריב בין ספיר וסתיו במטבח כשהגיע הבלוגר לבשל איתם היה מיותר. אם לא היה את הקטע של ריקי ואתי סביר להניח שלא היה לי על מה לכתוב.
  • ובכל זאת, ספיר ואברהם מקבלים כל כך הרבה זמן מסך אז אני כן אגיד שני דברים על הרומן שלהם
    • אחרי תצוגת הקנאה והכבוד שאברהם הציג כשספיר הזמינה אותו לשבת איתה ועם אורי נגר ולדבר, אני חושב שהיא צריכה לעשות חושבים ולברוח מהר מהקשר הזה. הוא אולי מאוהב, אני לא חושב שהיא מאוהבת. מה שכן, הוא מסתיר את האופי הקלוקל שלו כשהוא בקרבתה ולאט לאט זה מתפרץ. עדיף לה להתרחק מוקדם מאשר מאוחר.
    • מבחינה רומנטית ספיר לא יודעת להתמודד עם הפגנות רגש כמו "את הדם שלי אני אתן בשבילך". כי היא לא שם, והיא לא רוצה לצאת זאת שפחות רצינית בקשר. היא היתה מעדיפה לשמור את כל הקשר ביניהם באח ברמה קלילה, אבל אברהם אינטנסיבי מדי עבורה. עוד סיבה שלדעתי, היא צריכה לקבל את ההחלטה ולשבור את קשר הרעיל הזה.
  • שיטת ההעמדה להדחה היום היתה כמו כל העונה הזאת – ארוכה בלי סיבה טובה ומיותרת. אני מבין שבהפקה מנסים בכוח לתקוע טריזים בין הדיירים אבל זה פשוט הרגיש מתאמת ומאולץ. זה אולי עובד אבל זה מייאש. הייתי מעדיף שיבקשו מריקי להחליט למי לתת חסינות, זה היה הופך את כל התהליך לקצר יותר, נוח לעיכול ופחות מתיש.
  • בגלל, שמתי לב שבעונה אחרונה כמעט אין רגעים כיפיים, מצחיקים, קומיים. בעונות הראשונות היה תמהיל מעולה בין סחל'ה להנאה. בעונות האחרונות זה נראה כאילו מראים לנו רק את הסחל'ה.
    וזה לא שאין מה להראות. בטיקטוק רצים יש קטעים מצחיקים ומעולים מהשידור החי, רבים מהם בין ליאל למעתוק. כל אחד מהקטעים האלה אורך דקה שתיים וכל אחד מהם היה מוסיף המון רעננות שכל כך נחוצה לעונה העבשה הזאת. לא הכל צריך להיות צעקות, ריבים וקונפליקטים.

ולסיום סיומת

אם לא הייתי ברור בהתחלה – תצביעו ליובל לוי!

תגיות:, , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *