האח הגדול 2023 – ביי לפייבוריטית

אוגוסט 9, 2023 10:01 am מאת

אני באמת לא מבין איך זה שהפוסט הקודם היה לפני שבוע ועדיין אני מוצא את עצמי צריך לכתוב פסקאות פרידה ל 3 אנשים. וזה לא שמישהו פרש מרצונו כמו בפעמים קודמות. אשכרה היו 3 הדחות במרווח של פחות מ 7 ימים. ואם זה לא מספיק, הדיחו את יובל לוי (שהייתה הפייבוריטית של הבלוג) מה שגורם לעונה הזאת להיות, לפחות מבחינתי, הרבה פחות מעניינת לצפייה. בינתיים נמשיך מכוח האינרציה. יאללה ממשיכים

ביי דנה

אין לי יותר מדי מה להגיד על דנה. גם בשידור החי לא ראיתי אותה יותר מדי וגם במשדר המרכזי היא לא קיבלה הרבה זמן מסך. היא הייתה הדיירת החדשה הקלאסית – נכנסה כדי לרענן שורות, שיעממה באותה מידה כמו הדיירים הותיקים והודחה מהר (יחסית) כי הצופים מעדיפים דיירים ותיקים שהם כבר פיתחו איתם מערכת יחסים של אהבה/שנאה מול המסך.

אני חושב שגם בתור דיירת חדשה, דנה היתה אחת הבודדות שנכנסו בלי שום קשר לדייר ותיק. לא הצהרת אהבה, לא "באנו מאותו הכפר", לא אקסית… סתם דיירת חדשה. ומאחר וגם לאורך העונה היא לא ממש פיתחה קשר עמוק עם הדיירים האחרים (ולא, להתעצבן מסתיו זה ברירת מחדל, זה לא קשר), זה היה רק עניין של זמן עד ההדחה.

ביי יאיר

יאיר היה משעמם. עד לפרקים ששודרו אחרי שהודח היה ממש קל לשכוח שהוא קיים בבית. הדבר היחיד שיש לי לכתוב עליו הוא על הקשר/לא קשר שהיה לו עם יובל לוי, ואת זה אני רוצה לשמור לפסקתה נפרדת. אני כן אגיד שבניסיון שלו לצאת הכי בסדר עם עדן הוא פגע גם בעצמו וגם ביובל.

כשאני מנסה להגדיר מה אני חושב על ההדחה שלו, אני מבין שהוא היה הדייר שהכי פחות היה אכפת לי אם יודח או לא. יש כאלה שאשמח שיודחו (בדרגות משתנות של שמחה), יש כאלה שאתבאס עם יודחו (בדרגות משתנות של באסה) ויש את יאיר.

למי אכפת?

ביי יובל לוי

יובל לוי מצאה את מקומה די מהר כפייבוריטית של הבלוג. היא היתה זו שהייתה הכי בסדר ועדיין לא נעלמה מאחור בחלקי התוכנית שלא נתפרו ספציפית לצפייה (כמו משימות למשל). היא הייתה זאת שידעה לחפש באדם את הטוב גם אם כולם (כולל אני) ראו בו בעיקר את הרע. היא הייתה זאת שידעה לשבת ולהסביר בצורה ברורה ונהירה את המצב בבית מנקודת מבטה ואיכשהו לא לפגוע באף אחד שם. היא הייתה זאת שחיפשה את הבעיות קודם כל בעצמה ורק אח"כ באחרים, וגם את מה שמצאה באחרים היא השליכה על עצמה.

היא הייתה גם זאת שלא ממש מצאה את עצמה בבית האח. היא לא באמת מצאה מישהו שיוכל להוות בשבילה נקודת משען נפשית (מלבד חדר האח ו… בואו, האח הגדול הנוכחי הוא לא ממש נקודת משען) ויותר מזה, נראה שהיה חסר לה מישהו שיהיה נקודת משען פיזית. מישהו שהיא תוכל להתגפף איתו, לשחק איתו וגם, במילותיה, להתחרמן איתו.

ואז הגיע הכניסה השנייה ובה נכנסו עדן ויאיר. אבל אני ארחיב על זה בפסקה נפרדת. בימים האחרונים, בעקבות מה שקרה עם עדן ויאיר יובל נכנסה לדיכאון והיה ממש קשה לראות את זה. היא גם ככה לא היתה במצב הכי טוב בבית והייתה תחושה שבימים האחרונים זה הורע ואני חושב שזה היה זמן לא טוב בשבילה לצאת, בטח לא בצורה שיצאה. אני באמת חושב שהעובדה שזו הייתה "הדחה בהפתעה", כזו שהודיעו על פתיחת ההצבעות אליה בתחילת התוכנית ועל סיום ההצבעות לקראת סופה, פגעה בסיכויים של יובל להישאר. יש את הדיירים שמושכים את אלו שצופים ומצביעים בלייב ויש את אלו שפונים לצופים שמצביעים במהלך השבוע. אני חושב שיובל הייתה מהסוג השני ולכן ההצבעה הזאת הייתה לרעתה.

אני לא אשקר, אני מבואס. באמת קיוויתי שיובל תגיע לגמר.

המשולש המבואס

יובל לוי, כפי שכבר כתבתי, הייתה זקוקה לכניסה של הדיירים החדשים בשביל למצוא מישהו שיוכל להוות עבורה נקודת משען גופנית ומנטלית. עדן (וההפקה כנראה) נכנסו בדיוק בשביל זה בעקבות הערת אגב של יובל על כך שהייתה פעם או פעמיים עם בחורה. אני יכול לדמיין לעצמי את הגלגלים במוח של עובדי ההפקה שדמיינו לעצמם רומן לסבי סוער מול המצלמות. אבל איכשהו, בכל פעם שמכניסים מישהו בשביל מישהו (ויש כמה וכמה דוגמאות בהיסטוריה של האח הגדול) זה פשוט לא עובד.

וגם במקרה הזה, יובל חשה בלחץ מהסיטואציה. מצד אחד היא לא רצתה לפגוע ברגשות של עדן (בסוף היא עשתה את זה, אבל עוד נגיע לזה), מצד שני היא עצמה לא ידעה איך היא מרגישה עם כל העניין, מצד שלישי היא הרגישה שזה מסנדל אותה מלנסות ליצור קשר קרוב עם דיירים חדשים אחרים כמו יאיר שהיא כן מצאה את עצמה נמשכת אליו גופנית (לא יודע לגבי מנטלית), מצד רביעי… אני לא יודע אבל מדובר ביובל אז בטוח שיש צד רביעי, חמישי ואולי יותר.

יובל לא אוהבת לצאת "רעה" ולפגוע באנשים ואני מאמין שזו הסיבה העיקרית שהיא דחתה ודחתה את השיחה עם עדן לגבי שכל הכניסה הזאת שלה פשוט באה לה לא טוב. היא אולי קיוותה שעדן תתרחק מעצמה או שתבין לבד שיובל מתעלמת או שתתעצבן על היחס והיא זו שתיזום שיחת "פרידה". אבל זה לא קרה כי גם עדן לא רצתה לצאת לא בסדר ורצתה לתת ליובל את הזמן שלה. חוסר התקשורת הזה, בעיקר מצד יובל, מנע משתיהן להנות בבית ולהבין באיזה מצב הן נמצאות.

ואז יובל נכנסה עם יאיר למיטה, ועדן נפגעה כי מסתבר שהיא ויאיר הפכו בשבועיים לחברים קרובים והיא ציפתה גם ממנו וגם מיובל לאיזושהי התראה או הבהרה בנושא לפני. ויאיר, שמסתבר שמאוד היה חשוב לו להישאר ביחסים טובים עם עדן, בחר לומר ליובל שאין יותר כניסה למיטה ביחד כי זה פוגע בעדן. ויובל, שגם ככה אכלה כל מיני סרטים, חטפה עצבים על כולם כולל על עצמה והחליטה לחתוך לגמרי כל קשר עם כולם ולהתחבא מתחת לשמיכה. ואם זה נשמע לכם כמו טלנובלה… זה בגלל שזה בדיוק מה שזה.

בסופו של דבר היה מצב שבו עדן הייתה מבואסת שיובל לא רוצה אותה ושהיא התקשתה לבוא ולהגיד לה את זה. יובל הייתה מבואסת שבגלל שעדן "לקחה עליה בעלות" כשנכנסה אז יאיר החליט שהם לא יכולים לישון ביחד כדי לא לפגוע בה. ויאיר היה מבואס כי יובל נתנה לו (ובעצם לכולם) טיפול בהתעלמות למרות שהוא ניסה לשמור על "יחסי עבודה" אחרי השיחה שלהם.

ואז יאיר הודח, ולרגע חשבתי שאולי זה יעזור ליובל להתאושש ואולי לסגור בצורה יפה את הקטע עם עדן. אבל עכשיו יובל הודחה. ואני תוהה אם עדן תצליח למצוא את עצמה שם כשהסיבה שבגללה היא נכנסה כבר לא קיימת. ואולי, רק אולי, זה יעשה טוב לעדן ואולי העורכים יראו קטעים שלה שלא קשורים ליובל עכשיו כשהיא לא שם. ואולי, רק אולי, היא לא תהיה בין המודחים הקרובים. אחרי הכל, לטלנובלה אמור להיות סוף טוב.

יהיה סוף טוב (בערך) לטלנובלה?

בקטנה

  • משימת האימה
    • למה בכל משימה, גם כזאת שאמורה להיות מצחיקה וכיפית, הם בוחרים להוסיף חלק מפלג? במקרה הזה להראות לכולם את שיחה ה"אסטרטגיה" של אורי נגר. זה מרגיש כל כך מיותר ומאולץ… כמו כל העונה הזאת כמעט.
    • וגם כמעט בכל משימה האח עושה קטע של "הפוך על הפוך". למה? בוא במקום זה באמת תיתן לשי ושניר לעשות דברים מפחידים, זה היה הופל את זה להרבה יותר מהנה מלראות אותם עושים מסאג' וטוחנים שוקולדים.
    • השחקן שהתחפש ליענקי ולאתי – מעולה! הוא גם הצליח לחקות את המניירות של אתי בצורה כל כך מושלמת שלרגע חשבתי שאולי אני מתבלבל.
    • כשען בחרה את אמא של סתיו משום מה הצילום היה בזווית שלא ראינו למי היא דיברה. יש לי תחושה, לא מבוססת, שלא הייתה שם באמת בחירה. אני גם לא חושב שהעורכים היו מוותרים על הפגישה של סתיו עם אמא שלה, לא משנה מה.
    • שי ושניר בחרו לוותר על תקציב ולא לעמוד להדחה בטענה שעם כל הקנסות גם ככה לא יהיה להם תקציב. יכול להיות שהם צודקים אבל זו עדיין לא סיבה טובה מספיק. אין שום דבר רע בלעמוד להדחה., להפך, זו צריכה להיות משאת נפשם של הדיירים.
      אני יכול להבין את הצורך בחסינויות בהתחלה אבל אם אתם כבר חצי עונה בבית ואתם חוששים מהדחה, אז לא מגיע לכם להיות שם.
  • אברהם וספיר – הם אמנם חזרו להיות ביחד אבל אני עדיין חושב שהם רעילים אחד לשנייה. אם הייתי במקום ספיר ואברהם היה מדבר מעלי כמו שעשה לה, היה דרוש הרבה יותר מבקשת סליחה בשביל שאני אחשוב אפילו על לסלוח. על אחת כמה וכמה שבקשה כזאת מגיעה אחרי המון פרצופים ויחס מגעיל.
  • אני לא מאמין שהם כבר חודשים בבית האח ועדיין יש ריבים על אוכל ויותר מזה, שהם מצליחים בכל פעם לשכוח דברים.
  • ועוד בנושא האוכל – סתיו, אברהם, ספיר, כולם מחביאים אוכל (או קפה השבוע). עכשיו גם בעונות קודמות החביאו דברים פה ושם אבל העונה הזאת זה מרגיש כאילו זו ברירת המחדל.
  • ההדחה האחרונה (זו שבה יובל לוי הודחה) שווקה כאילו יש סיכוי שהיא לא תקרה וזה הכל תלוי בליאל… בחייאת, הסיכוי שליאל היה מונע ממעתוק לראות את המשפחה שלה נמוך יותר מהסיכוי שסתיו לא תתעצבן/תבכה/תצעק בתוכנית הקרובה.

שווה ציטוט

  • "יא, איזה עדשות יפות. בא לי להוציא לו את זה מהעיניים" – סתיו כמעט הורגת שחקן
  • "את לא צבועה, את פשוט מורכבת" – יובל לוי משווה את סתיו ללגו
  • "אני עושה הפיכה ממשלתית" – סתיו צריכה להגיע לקפלן
  • "יובל מצאה דילדו חדש" – שי-חי (באח לילה) מסכם את מקרה יובל לוי ויאיר במיטה
  • "דף נקי?" "יש עוד קשקושים" – אורי נגר ואברהם מיישרים את ההדורים, למרות שיש עוד קמטים

ולסיום סיומת

תצביעו ליובל לוי! טוב, לא צריך….

תגיות:, , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *