האח הגדול 2023 – עוד פורש

אוגוסט 23, 2023 10:40 am מאת

לרגע אחד חשבתי שיש סיכוי שאני אצליח לכתוב פוסט עם פרידה מדייר אחד בלבד… אז חשבתי. יאללה מתחילים.

ביי ספיר

האמת, כמעט ושכחתי שספיר לא היתה בבית מרגע הפתיחה. היא הצליחה להפוך את עצמה לחלק כל כך אינטגרלי מהעונה הזאת שזה מרגיש כאילו היא תמיד היתה שם, מנהלת את התקציב… רבה עם סתיו… מבשלת… מתאהבת באברהם… מגנה על שניר.

ברצינות, כמעט ושכחתי את העלילה שאיתה היא נכנסה – שהיא ושניר לא דיברו חודשים בגלל שקר כלשהו. אני, אגב, לא מאמין שזה קרה באמת. נשמע לי כמו סיפור מתוכנן יפה בשביל להכניס אח ואחות. לא יודע אם ההפקה הייתה חלק מזה או שהבורגילים עשו עליהם תרגיל, אבל כל הסיפור כולל ההתנהגות שלהם בבית הרגישה לי מתוסרטת מדי.

גם את עלילת האהבה לא קניתי. אני יכול להאמין שאברהם התאהב… קשה לי להאמין שהיא התאהבה. וגם אם כן, אני מאמין שהיא התפקחה אחרי ההתנהגות הקנאית/פרימיטיבית/ערסית שלו מספר פעמים לאורך העונה. וגם אם לא, אני מאמין שעכשיו כשהיא מחוץ לסיר הלחץ הזה, היא תבין שה"אהבה" הזאת לא תחזיק בחוץ….
אני בד"כ בעד זוגות שנוצרים בבית ומאחל להם הרבה טוב בהמשך. במקרה הזה, אני פשוט לא רואה את זה מצליח. אולי הם יוכיחו לי אחרת.

האם אני עצוב שספיר הודחה? לא. למרות שהיא היתה חלק עיקרי בעונה הזאת. הריבים שלה עם סתיו כבר מיצו את עצמם (הייתי מעדיף שסתיו תודח, אבל אי אפשר לקבל הכל), היחסים שלה עם אברהם קיבלו מלכתחילה הרבה יותר זמן מסך משהגיע להם, והתפקיד של ה"אמא של הבית" מצליח בד"כ להביא דיירים עד רגע לפני הגמר אז ההדחה הייתה די צפויה. אני, אגב, הצבעתי לעדן.

הפורש הרביעי

ביי אורי

מר "אסטרטגיה" עשה את כל הטעויות האפשריות ועדיין איכשהו הצליח לעבור הדחה אחרי הדחה רק כדי לפרוש מרצונו ולהפוך לאדם הרביעי שפורש העונה (שמחזיקה עכשיו בתואר העונה עם הכי הרבה פורשים עד כה).

האמת שהופתעתי. זה שהוא "אסטרטג" דמיקולו, זה היה ברור בערך מהשבוע השני שלו בבית, אבל דווקא בגלל זה ובגלל שהוא לא נכנע עד עכשיו ובגלל שהוא נצמד לסתיו והמשיך ב"אסטרטגיה" שלו למרות שנחשף, הייתי בטוח שהוא מסוג האנשים שימשכו עד הסוף לא משנה מה. מסתבר שטעיתי.

ממה שרואים בפרומואים נראה שאחרי ההדחה של ספיר, ליאל ואברהם נכנסו איתו ללא מעט תקלים וזה כנראה הגיע למעבר למה שהוא היה יכול לסבול. אני שמח שלפחות כרגע, נראה שהוא חזר לגרושתו. חשבתי שהוא סתם אומר את זה כ"אסטרטגיה" אבל כנראה שהוא באמת מקווה לחדש את היחסים ביניהם. אני מאחל לו הרבה בהצלחה.

אז מה שווה 5-0?

האח הגדול אוהב טוויסטים. הוא עד כדי כך אוהב טוויסטים עד שהוא מהנדס משימות מראש כך שהקבוצה שעומדת להפסיד תנצח ברגע האחרון. האח הגדול (הנוכחי) גם שונא אלגנטיות, כי אם פעם היו טורחים למצוא דרך לדאוג לכך שהקבוצה המפסידה תעשה "מהפך" בצורה שלא תהיה ברורה לעין, בעידן הנוכחי האח פשוט משתמש בפטיש 5 קילו מטפורי שכתוב עליו "התערבות הפקה" ומכה איתו בפרצוף שלנו למקרה שלא שמנו לב.

עבור מי שלא ראה אני אתן תקציר קל. הבית חולק לשתי קבוצות – כחולה ואדומה. האדומים ניצחו ב5 תחרויות ברצף (לנחש מה הצופים חשבו, להישאר על חבלים שלאט לאט נחתכו, לשתות שייקים זוועתיים, לנחש ביטויים שהמתמודדים מציירים, ליצור שרשרת של דיירים וקוביות) כאשר בכל תחרות מספר הנקודות הוכפל כך שבסוף הם הובילו 1800 – 0. ואז הגיע הקרב האחרון שבו כל דייר מהקבוצה המפסידה (הכחולה) היה צריך להשאיר את הראש שלו במיכל שהדיירים מהקבוצה האדומה מילאו במים, במשך 4 דק'. על כל דייר שהצליח, הכחולים קיבלו 800 נקודות. על כל דייר שפרש האדומים קיבלו 800 נקודות. הבה נאמר שב 4 דק' למרות שפעלו מהר, הצליחו האדומים בקושי לעבור את קו השפתיים של המתמודדים הכחולים. זו היתה משימה שתוכננה מראש להפסד של המובילים ול"מהפך" בנקודות.
התוצאה הסופית, אגב היתה 3200-2600 לטובת הכחולים, בגלל ששי, במשימה כמו בחיים, לא יודעת להשאיר את הפה שלה סגור. אחרת זה בקלות היה מגיע ל 4000-1800 לטובת הכחולים.

לכאורה, בכל אחת מהתחרויות היתה גם זכייה בהטבה כלשהי (לישון בחדר השינה, לבחור מישהו שלא ישתתף בתחרות מהקבוצה השניה וכו'), אבל הפרס/עונש הרציני היה על הנצחון בסוף שבו הקבוצה המפסידה נאלצה להסתפק בתקציב בסיסי, בעוד הקבוצה ה"מנצחת" זכתה לתקציב מותרות לשימושה בלבד.

אז נכון, אף אחד לא מצפה מהאח הגדול להיות "פייר" ואם הקרב היה צמוד יותר (נניח 3-2 לאדומים) ואז האח היה עושה מהפך שכזה, סביר להניח שלא הייתי רוטן על זה במשך פסקה שלמה. אבל לבטל ייתרון מוחלט של קבוצה רק לשם הטוויסט הטלוויזיוני זה היה יותר מדי קרינג'י… אפילו בשביל האח הגדול.

כשבא לה לבשל, פתאום אין פריצות דיסק…

ניצחון בטעם חמוץ מתוק

בעקבות ה"זכייה" של הקבוצה הכחולה, הם קיבלו תקציב מאוד מפנק שבמסגרתו קנו לא מעט מצרכים. הקבוצה השנייה לעומת זאת נאלצה להסתפק בקוואקר, ירקות, קפה שחור ועוד כהנה וכנה מצרכים פחות מושכים.

סתיו, בהיותה סתיו, החליטה שזה זמן מעולה להתחיל לבשל בבית והפלא ופלא, הבחורה יודעת לבשל. איפה זה היה כל העונה? וכדובדבן על הקצפת היא טרחה ואכלה את הדברים מול הקבוצה ה"מפסידה" תוך שהיא "מציעה" להם לק, מכריזה שהיא מבשלת את האוכל לכולם, ומשאירה שובל כלים מלוכלכים אחריה.

בניגוד לסתיו, יענקי, עדן, ואחרים החליטו שהם יאכלו מה שהקבוצה השנייה אוכלת כהזדהות עם מצבם וכדי לא להוציא להם את העיניים. יענקי, בניגוד להרגלו, היה מאוד קולני בעניין וניסה לרמוז לסתיו לא פעם ולא פעמיים שאנשים לא יאכלו את כל המאכלים שהיא מכינה.

לכאורה שתי גישות מנוגדות. אז מי מהם צודק? התשובה, לטעמי, היא אף אחד. אין שום דבר רע בלהנות מהניצחון. האח נותן לכם צ'ופר? אדרבה ואדרבה, נצלו אותו. יש לכם תקציב מותרות, איכלו ותהנו כי הפעם הבאה אנשים אחרים יזכו בצ'ופר והם לא צריכים להרגיש רע עם זה שהם ישתמשו בו. יום אחד כיף לך באח ויום אחר פחות כיף וזה בסדר, אז צריך לנצל את הימים שבהם כן כיף.

אבל לא צריך לעשות דווקא. אין לי בעיה עם זה שסתיו בישלה, יש לי בעיה עם הכמות המיותרת ועם הצורך שלה לעשות את זה בכוונה מול העיניים של אלו שלא היו זכאים לאכול מאותם מטעמים תוך שהיא משמיעה קולות תענוג שלא היו מביישים מסעדות מישלן. בשלב מסויים, לאחר שיחה עם האח, היא בחרה להתנצל על זה, אבל גם הדיירים וגם אני לא קנינו את ההתנצלות הזאת ואני שמח שהם בחרו לומר לה את זה.

אני אגב, לא יודע אם הייתי יכול להנות מהאוכל הזה באם הייתי בקבוצה הכחולה. לא בגלל שהקבוצה האדומה לא יכלו לאכול גם כן, אלא בגלל שלא הייתי מרגיש שהניצחון מגיע לי. זה היה ניצחון בחסד (של האח הגדול) ולא בזכות וככזה הוא היה משאיר לי טעם מר בגרון גם אם הייתי אוכל הרבה מתוק.

בקטנה

  • סתיו שהתלוננה לא אחת שהיא לא יכולה לעשות עבודות בית מסוימות כי יש לה 4 פריצות דיסק ופיברו ומה לא, פתאום מצאה את עצמה תחרותית ובעלת יכולות. בין אם זה להתנדנד על חבלים, להחזיק קוביות או לבשל יותר מדי אוכל בשביל לעשות דווקא. ואז ברגע אחד בחדר האח היא חשפה את הסיבה האמיתית (שכולנו ידענו) שבגללה היא לא עושה כלים – כי יש לה ציפורניים.
  • שי ושניר… מישהו מצליח להבין מה קורה איתם? רגע אחד הם מאוהבים, שניה אח"כ הם נפרדים ובסצינה הבאה הם שום מתחבקים ומתנשקים. אם הייתי צריך להמר – עוד זוגיות שלא תחזיק מים מחוץ לבית האח.
  • ואם כבר זוגיות פוטנציאלית – יענקי ומעתוקה. טוב לא באמת, אבל הרעיון היה משעשע.
  • באחת התחרויות שי ומעתוק היו צריכים לצייר מונחים תוך שהן מחושמלות ע"י האח, וחברי הקבוצה שלהם היו צריכים לנחש את המונח. גם בזה הקבוצה הכחולה הפסידו, וכשראיתי ששי בוכה חשבתי לרגע שהיא בוכה בגלל ההפסד ושהיא לא יודעת איך לצייר את המונח, אבל הסתבר שהאח הפתיע אותה והמונח היה "אמא שלי" וברגע שהקבוצה ניחשה, אמא שלה אכן הגיעה לביקור. לא הייתי מגדיר את זה "מרגש" אבל זה כן היה רגע יפה טלוויזיונית.
  • גם אברהם וספיר רבו… משהו על חוסר כבוד. באמת שכבר הפסקתי לשים לב. איכשהו הם הצליחו שוב להשלים אח"כ
  • אנשים צעקו לשניר שאורי מתחיל עם שי בגלל איזה סצינה שהאח בחר לשדר במשדר המרכזי שלטעמי לא הייתה עומדת במבחן בית משפט. כתוצאה מכך אורי החליט שהוא מתרחק מכל הבנות… לא פלא שהוא פרש.
  • סתיו היתה כל כך מעצבנת וחסרת היגיון עם הקטע של האוכל עד שהדיירים האחרים פיתחו תיאוריה שהיא במשימה סודית. התיאוריה הזאת פרשה כנפיים וגם בפורומים כולם דיברו על המשימה הסודית של סתיו. הייתי צריך לחכות למשדר עצמו בשביל להבין שמשימה כזאת לא היתה ולא נבראה.
מישהו מצליח להבין מה קורה עם שני אלה?

שווה ציטוט

  • "אני טובה בכל מה שקשור לספורט, טיפוס, מהירות…" – סתיו שכחה להזכיר גם כביסות ותלונות על פריצות דיסק
  • "לפחות תריבי איתו, תעשי משהו" – ספיר מנסה לגרום לסתיו לעודד את אברהם.
  • "הכל עניין של זמן. גם לזמן צריך לתת לפעמים עוד קצת זמן" – אברהם יורה קלישאות
  • "הטעות הכי גדולה שעשיתי זה להתאהב בך" – ספיר מחזירה קלישאות… אולי בעצם הם כן מתאימים.
  • "אין בוגרת, נגמר הבוגרת" – ספיר חוזה מראש את ההדחה שלה.

ולסיום סיומת

הגמר של העונה יהיה ב 10.9. האמת… הגיע הזמן.

תגיות:, , , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *