האח הגדול 2023 – אני צריך חופש

אוגוסט 30, 2023 3:35 pm מאת

פחות משבועיים לסיום ואני הולך לפספס 2 פרקים ברצף (חמישי וראשון). זה נשמע כמו תלונה אבל זה לא כי אני טס לנפוש קצת בקפריסין :).
אבל זה גם אמר שהשבוע הזה היה עמוס בהכנות וממש לא הייתי בטוח שאני אספיק לכתוב פוסט. למען האמת בזמן הכתיבה של השורות האלה אני עדיין לא בטוח. יאללה מתחילים.

ביי עדן

אי אפשר להגיד שזה לא היה צפוי. כבר בתוכנית שבה היא נשארה מול ספיר היה ברור שעדן לא מקבלת הרבה הצבעות ושהזכייה שלה מול ספיר נבעה בעיקר מכך שהתומכים של סתיו (ככל הנראה) הצביעו לה בהמוניהם בשביל להעיף את ספיר. אז זה היה צפוי אבל עדיין עצוב. כי מבין אלו שנותרו אחרי ההדחה של יובל לוי, עדן היתה זו שממש קיוויתי שתפתיע ותנצח.

היא נכנסה בהתחלה בשביל להכיר את יובל לוי, וכשזה לא קרה היא קצת נסוגה לתוך עצמה. אבל אולי בגלל שיובל הודחה, ואולי גם בגלל שהיא עמדה בהצלחה מול ספיר (היא לא ידעה מה הסיבה) זה נתן לה טיפה כוח ובשבוע האחרון ממש אפשר היה לראות אותה נפתחת ועומדת על שלה. היא אחת משני דיירים חדשים שאני מאמין שאם היתה נכנסת בכניסה הראשונה היה לה סיכוי טוב לגמר (השני הוא אורי נגר).

ממש קיוויתי להפתעה

על תקציב וזלזול

3 תוכניות סבבו סביב התקציב הזה. משהו שבימים כתיקונם היה תופס בין רבע לחצי תוכנית, נמרח על פני כמעט שבוע. זה התחיל בכך שספיר הודחה ושי הניחה שהיא זו שתהיה על הטאבלט. זה המשיך בכך ששי העמידה את ליאל להדחה מה שגרם לו לשנות צד ולהצבעה של "מי יהיה על הטאבלט" להגיע לתיקו בין סתיו לשי. וזה הסתיים במפגן של זלזול, רוע והתאגדות נגד בן אדם שאף אחד לא צריך לחוות. אפילו לא סתיו.

אני מבין את הטענות של שי, אברהם עדן ושניר. הם ידעו ששי יודעת לעשות את התקציב, יודעת לעשות אותו מהר, ויודעת לעשות אותו טוב. למה לסכן תקציב שבועיים לסוף רק בשביל שסתיו תוכל לשבת על הטאבלט? נכון, יכול להיות שהיא תעשה עבודה טובה, אין ספק שיש לה את היכולת. אבל באותה מידה היא יכלה, כחלק מהטמטום שליווה אותה לאורך כל העונה, לקנות ב90% מהתקציב ממתקים ולא לקנות סיגריות. נשמע מוגזם? המון דברים שסתיו עשתה נשמעו לי מוגזמים אבל היא עשתה אותם. אני אני מבין למה הם לא רצו לקחת את הסיכון.

אבל ברגע שהפור נפל והוחלט שסתיו על הטאבלט, הם יכלו לצאת גדולים, לתת לה לעשות את שלה בלי להפריע ואז להגיב בהתאם לתוצאה. אם התקציב היה טוב, לשבח. אם היה רע, לא לשבח. במקום זה הם בחרו לשבת לידה, להפריע לה כמה שניתן, לצחוק עליה בלי הפסקה, לזלזל בה בקול ולהנות מזה שבסוף היא לא הזמינה את הדברים שהיא רצתה בגלל שלא נותר לה זמן עקב ההפרעות שלהם.

נכון, סתיו עשתה את זה בעבר. היא הפריעה לתקציב, שיגעה את מי שישב על הטאבלט, הוציאה עיניים למי שוויתר על מה שרצה עבור הקבוצה ובגדול עשתה בדיוק את אותו דבר לאחרים. אבל אז היה מדובר באחת על אחת ולא בהתאגדות של 3 אנשים ביחד. אבל גם אם נתעלם מעניין הכמות וההתאגדות – ממתי מודל החיקוי שלהם הוא סתיו? זה שהיא התנהגה חרא, זה אומר שהם צריכים עכשיו להתנהג חרא גם כן?

אני לא שוכח את הטרור שסתיו העבירה אותם עונה שלמה. בין אם מדובר בהתחמקות מעבודות הבית, הסתרת אוכל, הפרעות בתקציב, סכסוכים מכוונים בין אנשים ועוד. היא לא היתה בן אדם טוב בבית ואני מקווה מאוד שהיא לא תנצח. אבל כל זה לא סיבה מספיק טובה להתנהג כמוה (ויש שיאמרו, גרוע יותר) כאשרת היוצרות מתהפכות. להפך, זו סיבה מספיק טובה להראות שאפשר אחרת. וחבל שזה לא קרה.

בקטנה

  • המשימה של הטיול לטבע ולתוכן השיווקי היתה חביבה.
    • הרעיון של הזקנבוט המקורי היה טוב, אבל הביצוע היה לוקח בחסר. אם היו מוסיפים קצת הד ועיוות קול אולי זה היה נשמע קצת פחות צולע.
    • הייתי מתלהב מהקטע שעובדים על ליאל שהוא צולף בפחיות, אם לא היו עובדים על הדיירים כמעט בכל משימה העונה. זה כבר נעשה שחוק.
      מה שכן הביקור בשחזור הבית של אמא שלו והפגישה עם אמא שלו נעשו טוב. שוב, אם לא היו שוחקים את הקטע של מפגש עם בני משפחה לאורך כל העונה, זה אולי אפילו היה מרגש.
    • אני חושב שגיא ולירון היו בהלם בההתנהגות של הדיירים ב"מועצת השבט". במיוחד של ליאל שהתפרץ לא פעם אחת. בד"כ קיימת איזושהי הפרדה בין מה שקורה בבית לבין מה שקורה מול המנחים ו/או הקהל. אני מניח שאצל ליאל לא קיימת ההפרדה הזאת.
    • סתיו קיבלה מסר מהילדים שלה וכמו שכתבתי קודם, זה יכול היה להיות מרגש… אבל זה לא.
    • ובהתאם לחרפון שפשה בכל העונה, גם ההעמדה להדחה האחרונה היתה מוזרה בצורה מיותרת. מילא שהיא היתה פומבית, אבל זה שאח"כ הציעו למועמדים לוותר על תקציב מותרות בשביל שכל הבית יועמד, היה פשוט יותר מדי. לא בכל שניה צריכים להיות טוויסטים.
  • מדהים שסתיו , שהצליחה להכין אוכל טוב וטעים כשהיה רק לחצי בית תקציב מותרות, מצליחה להרוס אפילו מתכון לפנקייקים או עוגיות עכשיו.
  • ספיר הגיעה לבעת הצעקות בשביל לצעוק לאברהם בזמן שהיו אמורים לעשות ברביקיו בחצר, מה שגרם לאח להכניס אותם פנימה. סתיו פלטה הערה שהיא רוצה שספיר תלך כבר כדי שיוכלו לצאת ואני מאמין שבשנייה שהיא אמרה את זה היא קלטה מה שהיא אמרה והתחרטה על זה, אבל היא לא מהסוג שיבקש סליחה.
    התוצאה היתה שאברהם שמע ונפגע והחליט להפוך את השבועיים האחרונים של סתיו בבית לגיהינום עבורה. ואם יש משהו שאברהם למד במהלך העונה, זה איך לחרפן את סתיו במינימום מאמץ ומקסימום הצלחה.
  • כאילו לא כתבתי מספיק על התקציב למעלה, אבל אני תוהה לעצמי, מה היה קורה אם יענקי ומעתוק לא היו יושבים ליד סתיו ובוחנים כל פעולה שלה בשבע עיניים. זה נכון שהם מצד אחד שימשו סוג של באפר בינה לבין הקבוצה השנייה, אבל באותה מידה הם גרמו לכך שאי אפשר באמת לומר שסתיו עשתה את התקציב כשחצי מהזמן היא פשוט עשתה את מה שהם אמרו לה לעשות. יותר נכון יהיה לומר שזה היה תקציב ששלושתם עשו ביחד וזה לא מה שהם באו להוכיח.
  • כמו מפגשים עם המשפחה, גם ריבים. פעם ריבים בין דיירים היו ההיילייט של התוכנית. אבל כמו כל דבר "טוב", אם יש יותר מדי ממנו, יש רוויה. התוצאה היא שבשבועות האחרונים יש לי כבר תגובה אלרגית בכל פעם שהם רבים.
  • ההתקרבות בין הברבי לבראצית היתה מאוד לא צפויה. מדהים שכל מה שהיה צריך בשביל שזה יקרה, זה שליאל ירגיש קצת בודד אחרי ששניים שהוא החשיב לחברים שלו העמידו אותו להדחה. אין עוד יותר מדי זמן בשביל שזה יתפוצץ לו בפנים, אז אני מאמין שהחברות המוזרה הזאת כן תצליח להחזיק מעמד עד הגמר.
השתפר בלחרפן את סתיו

שווה ציטוט

  • "שמן למדורה לא נוסיף.. ננסה לשפוך קצת מים" – אברהם רגע לפני ששופך למדורה נפט.
  • "חזרתם? הם חזרו?" – גם סתיו לא יודעת מה הסטטוס של שניר ושי.
  • "כל הכבוד לסתיו, היא פשוט ישבה ולחצה על מה שאמרנו לה" – יובל מעתוק מפרגנת לא נכון

ולסיום סיומת

מה הסיכוי שכשאחזור מקפריסין אני אספיק לראות את הפרקים שפספסתי ולכתוב עוד פוסט לפני הגמר? נחיה ונראה.

תגיות:, , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *