האח הגדול 2023 – למה מגיע להם?

ספטמבר 9, 2023 8:37 pm מאת

מחר הגמר ורק היום הצלחתי להשלים את הפרקים שפספסתי אחרי החופש. לא שאני מתלונן, זה היה אחלה חופש. אבל זה אומר שהפוסט יהיה איחוד בין פוסט הפרידות משני הדיירים האחרונים, והפוסט המסורתי של חמישיית הגמר, הסדר הצפוי והרצוי וכמובן למה מגיע או לא מגיע להם. יאללה מתחילים.

ביי שי

חיבבתי את שי. אפילו לא היה אכפת לי שהיא צועקת כל הזמן. היא נראתה לי בחורה עם שמחת חיים, שלא ממהרת להיכנס לאינטריגות מיותרות ויודעת לשחרר כשצריך. זה קצת השתנה בשבועות האחרונים. קצת הרבה. קצת לפני העזיבה של ספיר והדרישה של סתיו לשבת על הטאבלט, היא הפסיקה לשחרר.

בין אם זה כשהיא התעצבנה על זה שספיר לא צעקה לה, בין אם הצורה שבה היא (יחד עם האחרים) הפריעו לסתיו בזמן התקציב, בין אם זה העצבים שלה על זה ששניר נותן לסתיו במה. כל זה היה אמנם גם בעבר, אבל על אש קטנה ובשבועות האחרונים לפני ההדחה שלה משהו הוסיף עצים הרבה עצים למדורה.

אני לא חושב שזו הסיבה שהיא הודחה. אני מאמין שהיא היתה מודחת גם אם היתה נשארת כמות שהיא בשבועות האחרונים. אנשים בבית לא קנו את הרומן שלה עם שניר וגם בסקרים השונים היא לא הגיע גבוה. אבל אני עדיין חושב שההתנהגות שלה בשבועות האחרונים כן תרמה לסלידה שהצופים חשו ממנה ויכול להיות שאם ההפרשים בינה לבין הבא בתור להדחה היו קטנים, היה לה סיכוי לקבל עוד שבוע אם לא היתה מתנהגת ככה.

הפסיקה לשחרר

ביי אברהם

אברהם היה קצת הפתעה עבורי, כי חשבתי שהוא בטוח בגמר. לא בגלל שחיבבתי אותו, הוא היה אצלי כמעט מהתחלה במקום האחד לפני האחרון (אחד מעל סתיו), אלא בגלל שהוא שמר על עצמו דומיננטי בבית וכמו סתיו הוא ידע להכניס את עצמו לוויכוחים שאין לו קשר אליהם, או ליצור וויכוחים יש מאין.

יש שיטענו שהוא הודח בגלל שמאז שספיר הודחה הוא עשה הכל כדי למרר לסתיו את השהות בבית, ויכול מאוד להיות שזה תרם. אבל אני לא מאמין בטענה שהתומכים של סתיו מצביעים לאחרים בשביל להעיף את מי ש"פוגע" בה. זאת ועוד, אני חושב שסתיו היתה מאוד לא מרוצה מזה שאברהם הודח. אני ארחיב על זה בחלק שידבר עליה.

האם אהבתי איך שהוא התנהג בשבועות האחרונים? לא ממש. יש הבדל בין להתעלם ממישהו שמתנהג ברשעות לבין לנסות למרר לו את החיים. ואברהם בחר במודע באופציה השנייה. בשבוע האחרון שלו הרגשתי שהוא הבין שהוא חצה את הגבול והתחיל ליישם את שיטת ההתעלמות, אבל כנראה שזה היה מאוחר מדי.


חמישיית הגמר

וכמו תמיד, רגע לפני הגמר, הנה מחשבותיי על חמישיית הגמר. באיזה מקום הייתי רוצה שיצאו? באיזה מקום אני מאמין שיצאו? למה מגיע להם (אם בכלל)? למה לא מגיע להם (אם בכלל)? ואקסטרה מחשבות אם יש.

סתיו קצין

מקום רצוי – 5.
מקום צפוי – 1.

למה מגיע לה?

מהרגע הראשון שנכנסה היא עבדה בלהיות במרכז העניינים. בין אם זה היה להפריע לאחרים ובין אם זה היה להיפגע מאחרים, היא דאגה לכך שלא יהיה יום שבו לא תהיינה לעורכי התוכנית כמה שעות של חומרים לשדר שעוסקות בה. ניכר היה שהיא צפתה בעונות קודמות ולמדה מה מעורר עניין (לפחות של העורכים) ולמרות שאני פחות מעריך את הדרך שהיא בחרה בה, אני לא יכול שלא להעריך את העבודה שהשקיעה.

למה לא מגיע לה?

כי היא התנהגה מגעיל אל אחרים. כי היא לא עזרה בעבודות הבית. כי היא שיקרה במצח נחושה. כי היא גנבה אוכל. כי היא היתה נקמנית. כי היא עשתה דברים בכוונה בשביל לפגוע. כי היא בכתה על כל שטות. כי היא היתה שחקנית ולא אותנטית (לפחות לדעתי). ובגדול, כי היא היתה הדמות שאני יודע שהייתי סובל ממנה בכל רגע אם הייתי שם בבית האח.

עוד משהו קטן

כמו שכתבתי קודם, אני חושב שסתיו מאוד לא היתה מרוצה מההדחה של אברהם. אני חושב שגם היא וגם הוא השקיעו את השבועות האחרונים בלהיות יריבים מתוך מחשבה שברוב העונות, זוג היריבים הכי מוכרים הם אלו שיושבים אחרונים על הספה בגמר. זה משרת את שניהם בכך שהצופים נוהגים להצביע יותר למועמד שלהם כאשר יש מולו קונטרה.
זאת ועוד, אחרי השבוע האחרון, אם ליאל היה זה שהיה מודח, יש סיכוי שלפחות חלק מהקולות שילכו אליו היו הולכים לסתיו. לעומת זאת הקולות של תומכי אברהם ברובם אם לא בכולם, ילכו אל שניר.

שניר בורגיל

מקום רצוי – 4.
מקום צפוי – 3.

למה מגיע לו?

כי הוא עבר שינוי בשהותו בבית האח. בין אם השינוי הזה היה אמיתי ובין אם לא. בין אם האהבה שלו לשי הייתה אמיתית ובין אם לא, בין אם כל הסיפור עם ספיר בהתחלה היה אמיתי ובין אם לא… זה פחות משנה. זו הייתה עלילה שהגיע לידי מיצוי במהלך עונה שלמה. היתה לה התחלה, היה לה אמצע והיה לה סוף, שזה יותר ממה שאני יכול להגיד על רבים מהדיירים האחרים.

למה לא מגיע לו?

כי זו הייתה עלילה משעממת. אם תשאלו אותי אם אכפת לי מה יקרה לשניר מחר? אם מעניין אותי אם היחסים שלו ושל שי ימשיכו? אם הוא יחזור לסורו ויהיה "אלים" כמו שהוא תיאר את עצמו?… לא. כמעט בכל עונה יש דמות ממש לא מעניינת שאיכשהו מצליחה להשתחל לגמר. העונה הזאת, לדעתי, זה היה שניר.

עוד משהו קטן

היו שאמרו ששניר נגרר אחרי שי וספיר לאורך העונה ושרק ברגע שהוא נשאר בלעדיהן בבית ראינו פתאום את שניר האמיתי. רגוע יותר, מחייך יותר, לא נכנס לריבים מיותרים. אני נוטה להסכים עם זה כי רבים מהריבים והוויכוחים שהוא נכנס אליהם התחילו מוויכוחים של ספיר או שי עם סתיו או מישהו אחר ושניר חש צורך לקחת את הצד של בת זוגו או אחותו. עם זאת, בהנחה שזה אכן נכון, זו רק סיבה נוספת ללמה לא מגיע לו להיות בגמר.

ליאל קוצרי

מקום רצוי – 3.
מקום צפוי – 5.

למה מגיע לו?

כי הוא הביא רוח רעננה לבית. מרגע שנכנס חזרו הצחוקים והכיף שנעלמו לחלוטין בשבועות שלפני כניסת החדשים. הוא הביא איתו אל הבית גם את היכול לעשות שיחות מלב אל לב עם תובנות מהממות. ואולי הכי משמעותי, הוא הביא אל הבית קונטרה לסתיו שעד לאותו רגע שלטה ביכולת לקחת את כל תשומת הלב בכל רגע. זה אמנם הלך ואבל עם הזמן אבל אני זוכר לו חסד על זה.

למה לא מגיע לו?

כי הוא דיווה רגשני שנעלבת בקלות. כי הוא קודם כל תוקף בלי הבחנה ורק אח"כ מצטער על מה שאמר. כי עם כמה שהמילים שלו יכולות לעודד ולרומם ככה הן גם יכולות לפגוע והוא השתמש בהן לא מעט גם בצורתן הרעה.

עוד משהו קטן

לליאל היו הרבה ציפיות מאחרים. הוא ציפה ששי לא תעמיד אותו להדחה. הוא ציפה שמעתוק ואברהם יבחרו בו לגמר. ובכל פעם שהציפיות שלו לא עמדו במבחן המציאות הוא נפגע. וכשהוא נפגע, הוא השתלח. במובן הזה הוא באמת היה כמו סתיו, רק במינון נמוך יותר.

יענקי גולדהבר

מקום רצוי – 2.
מקום צפוי – 2.

למה מגיע לו?

כשיענקי נכנס לבית הוא אמר שהמטרה שלו היא להוכיח שהוא יכול לשמור על היהדות שלו ועל המצוות שלו ועל הערכים שלו גם בסביבה כמו בית האח הגדול. אני לא יודע אם הוא באמת הצליח לשמור על כל המצוות אבל אני בטוח שהוא הצליח לשמור על הערכים שלו וזה משהו שאפשר להעריך. הוא הצליח לשמור על יחסים טובים עם כולם, כמעט לא התדרדר לוויכוחים מיותרים ואפילו נתן לכל הדיירים עצות טובות לחיים למרות גילו הצעיר.

למה לא מגיע לו?

אין הרבה סיבות. לא סתם הוא במקום השני אצלי ולא סתם הוא היה בחמישייה שלי כמעט מההתחלה. אבל אם מסתכלים מעבר לחידוש בכך שיהודי חסיד נכנס לבית האח, ליענקי עצמו כמעט ולא היתה עלילה בבית. לא היתה התפתחות או יותר מדי עניין בדברים שהוא עשה. גם המעט שכן עורר עניין נבע בד"כ מהתערבות של האח הגדול ולא מיוזמה של יענקי עצמו.

עוד משהו קטן

אם אני צריך לבחור משהו שכן עורר עניין והיה ביוזמה של יענקי, הייתי בוחר בהגנה המוגזמת שלו על מעתוק. הוא אמר למעתוק שהיא לא צריכה להתנצל על דברים שעשתה אם היא לא חושבת שהיא טעתה כי ככה הם מנצלים אותה(עד כאן סבבה ואפילו מעולה) אבל הוא לא קיבל את העובדה שהיא רואה את זה אחרת ואף טרח להסגביר לה כמה זה לא בסדר שהיא צוחקת מזה שליאל מחקה אותה. אולי זו דוגמה לפער שקצת יותר קשה לגשר עליו בין ההומור שלו להומור של שאר הדיירים.

יובל מעתוק

מקום רצוי – 1.
מקום צפוי – 4.

למה מגיע לה?

כי היא נשמה. היא נכנסה לבית בתור ההפוגה הקומית אבל לאורך הזמן היא נכנסה ללב שלו כולם ולקראת הסוף היא הפכה לדבק שמחזיק את הבית ביחד. לא משנה כמה היה קשה לה, לא משנה מה היא חוותה, היא בחרה תמיד באופציה של לעזור ולסייע ולגרום למי שמולה להרגיש טוב, לעיתי אפילו עד כדי ביטול עצמי.
לקח לי זמן לגלות אותה ורק באמצע העונה היא נכנסה לחמישייה שלי, אבל מרגע שהגיע לשם היא לא יצאה.

למה לא מגיע לה?

אין לי סיבה. עד לפני כמה שבועות הייתי אולי אומר שהיא לא הצליחה לייצר מספיק עניין בשביל להיות רלוונטית במשדרים המרכזיים, אבל בשבועות האחרונים, היא הפכה להיות המרכז. ותכל'ס, זה שבחור לא לשדר אותי יותר מדי בהתחלה זה פחות בגללה ויותר בגלל החיבה של העורכים לזוגיות ומריבות. ברשת היה מספיק תוכן מצחיק שלה מהשידור החי שיכול בכיף היה להיכנס למשדר המרכזי. אז לא, אין לי סיבה למה לא מגיע לה.

עוד משהו קטן

זו אמנם לא סיבה "למה לא מגיע לה" אבל זו כן מילת ביקורת. כשפנתה אל הצופים להגיד למה מגיע לה לזכות, מעתוקה פתאום מצאה שתי אג'נדות. הראשונה היתה להגביר מודעות לאוטיסטים שזה די לגיטימי בהתחשב בכך שהיא דיברה על אח שלה המון לאורך העונה. הסיבה השנייה היתה "להיות הקול של ננשים שגברים עשו אותן ככה קטנות"… זה נשמע כאילו תדרכו אותה למצוא אג'נדה כי זה "יעזור לה להשיג קולות" וחבל, כי זה היה לא אמין וכי היא לא באמת צריכה את זה.


חשבתי שיהיה בגמר

בקטנה

  • כמו בעונה הקודמת, שמו לדיירים מזוודה עם "מליון שקלים" בסלון וכמו בעונה הקודמת אני שאל.. בשביל מה? אין לזה שום משמעות. מילא היו עושים על זה משימה או משהו, אבל רק בשביל 3 דק' במשדר המרכזי… מיותר.
  • כפי שאפשר לראות למעלה, אני ממש אוהב את מעתוק, אולי בגלל זה הצלחתי להתעצבן על בערך כל הבית, חוץ מיענקי בשבועות האחרונים. שי ושניר נזפו בה שהיא לא איתם מספיק, ליאל האשים אותה בזה שהיא אכזבה אותו כשלא בחרה בו לגמר וגם סתיו לא טמנה את ידה בצלחת והלכה לעשות לה רגשי. התוצאה היתה שמעתוקה בכתה כמעט פרק שלם ואני הייתי עצבני כמו שלא הייתי לאורך כל העונה. תשכחו מהרשימה למעלה, היחידים שמגיע להם להיות בגמר הם יענקי ומעתוק. רק לכתוב על זה עשה אותי עצבני שוב.
  • התחרות עם 30,000 השקלים היתה אמורה להיות מותחת יותר. יש שעשועון שנקרא "ביצת הזהב" שמבוסס בדיוק על הדילמה הזאת (עם שינויים קלים) והוא אחד המותחים והמעניינים שקיימים. הבעיה היתה ששני הדיירים שנבחרו להתמודד ראש בראש עם שני הדיירים שהיה ברור מראש שיבחרו לוותר על הכסף. כל אחד מהם ידע שהאח יבחר "לחלק" בדיוק כמו שכל אחד מהם ידע שהוא עצמו יבחר "לחלק", בדיוק כמו שהצופים ידעו את זה… אז כל עניין המתח נפל בין הכיסאות. וחבל.
  • לא כל כך לגבי האח הגדול, אבל כן קשור בעקיפין כי הראו להם את הקטע הזה.
    באח לילה, ספיר שפכה על שי חי כוס מים והרשת געשה. ההתייחסות לנושא היתה על הקו בין מצחיק, דרך לא יפה ועד לאלימות פרופר. דעתי – קטע משעשע. זו לא אלימות אם שני הצדדים רואים בזה צחוק. כמו שאמר שי חי, מדובר בלייט נייט, הם דיברו לפני ואחרי והיו באותו ראש, והוא עצמו לא נפגע מזה. או במילותיו (בערך, לא כתבתי אותן) "אני מאסטר בקראטה ואני לא פוחד מכוס מים".
    אני חושב שמעבר למעשה עצמו צריך להביט גם בכוונה והכוונה כאן היתה לשעשע בצורה לא מזיקה (חוץ מלמיקרופון).
  • אני בהלם מזה ששניר כמעט יצא עם שי כשהיא הודחה. אני עוד יותר בהלם מהרפלקסים שלה כשתוך שנייה היא תפסה אותו ופחות או יותר זרקה אותו לתחתית המדרגות.
  • הבובות שחמישיית הגמר קיבלו היו אחלה מתנות. מסתבר שיש דברים ההפקה הזאת יודעת לעשות בסדר 🙂 אני סתם מגזים, היו הרבה דברים בסדר העונה. היו גם הרבה דברים שלא.

שווה ציטוט

  • "אני הולכת להכין לך עוגה לפנתיאון". "לפנתיאון או למוזיאון?" – מעתוק למדה על בשרה את יכולת האפייה של סתיו
  • "מה יש לך? זה סופלה". "זה מרק עוגה" – מעתוק וסתיו למדו על בשרן את יכולת האפייה של שניר.
  • "כמו שאנחנו כיבדנו את זה שהיא ישבה, ככה היא תכבד אותנו" – אברהם זוכר את ישיבת התקציב של סתיו אחרת ממני… ומהמצלמות.
  • "יובל תגידי לו" – סתיו מבינה סוף סוף מי הכוח האמיתי בבית.
  • "סתיו, ביי" – האח הגדול מודה שהוא לא יכול לשמוע אותה יותר.
  • "כל יום יש דו"ח יומי?" – מעתוק לומדת את המשמעות של זמן.
  • "דווקא כחזירה אני גם יפה" – סתיו שוכחת שהיא לא היתה כשרה.
  • "ביי חנג'ה" – אחת מהילדים ששרו עשה למעתוקה את היום.

ולסיום סיומת

57 תוכניות (ועוד שתיים בדרך). 13 פוסטים (כולל הנוכחי). ממוצע של פוסט כל 4.5 תוכניות בערך. לא רע.
אני כנראה לא אכתוב פוסט אחרי הגמר (אלא אם ממש יבוא לי). מקסימום אעדכן את הרשימה בצד לפי סדר היציאה בגמר. היתה עונה מהנה, ונקווה שהבאה תהיה אפילו יותר.

תגיות:, , , , , , , ,

תחת קטגוריות:,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *